Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Läst 209 ggr
EquusCaty
2

Månadens bild Februari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej jag tänkte anordna en liten tävling (man vinner äran) det är nämligen att man skickar in en bild på denna tråd sedan så väljer jag ut den finaste.
Månadens tema : Lek i snön
Så ta en bild då din katt leker i snön ! (Om ni har innekatt kan ni ta bild då ni leker med leksaker)

Tjena^^

Magi-cat
0

#0 Bra idé med bildtävling! Hoppas det kommer många bidrag!
(Jag har inte norsk skogkatt, men jag kan gärna göra lite reklam för tävling på några av mina sajter. 😻)

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

EquusCaty
1

#1: har du en annan ras så gör det inget ! 😊

Tjena^^

Carmarino
2

En väldigt gammal bild. Inga renrasiga norska skogkatter, utan vanliga huskatter med en norsk skogkattpappa. Kattungarnas första möte med snö vintern 1995.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

EquusCaty
1

#3: så gulliga

Tjena^^

Carmarino
1

#4: Tack. Ja, de var otroligt söta allihop, men det tycker väl alla mattar och hussar. 😊

De föddes i oktober så de var ca sju veckor gamla till julafton. Det året band jag fast granen i ett fönsterhandtag för att den inte skulle välta. 😻

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

EquusCaty
1

#3: märkte att den näst till vänster liknar Lusy så sjukt mycket när hon var kattunge ( bilden är när hon är 13 veckor gammal)

Tjena^^

Carmarino
0

#6: Vilken liten sötnos. 😻

Menar du den längst till vänster eller andra från vänster? De båda såg ut så här framifrån. De var 7-8 veckor då. (Fast dessa är utom tävlan, för de är varken i snön eller leker inomhus - och så har jag redan tävlat med en bild. 😳)

• Redigerat 2022-01-30 16:36 av Carmarino
Magi-cat
1

Himmel så söta allihop! 😻

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

EquusCaty
0

#7: Deb åt höger

Tjena^^

Carmarino
0

#9: Ja, de är rätt lika. 😻