Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 847 ggr
Diva-Isis
0

Ny katt i hemmet???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hade tidigare två underbara kattungar som var ca 6månader, för 19 dagar sedan hittade jag en katt till som jag bara blev så kär i, det är en underbar hane. Två hanarna fungerar hur bra som helst, men honan med den nya hanen är så "rädd" för honom fortfarande, hon undviker honom så mycket och vill inte ans att han kommer nära henne.

Varför har det dröjt så länge? Är det något som kommer att försvinna eventuellt eller hur kan jag göra för att hjälpa de att acceptera varandra eller rättare sagt att hon acceptera honom bättre. För att han försöker ta kontakt med henne väldigt ofta men hon bara avvisar honom och morrar mm.

Hjälp hur ska jag göra?

Kronängens
0

Hej! Jag tycker inte att nitton dagar är så länge. De kommer att vänja sig vid varandra, förhoppningsvis. Men det kan ta tid ibland. Jag tror inte att du kan göra så mycket. Vara med och leka med dem alla. Kela mycket med honan som är rädd. Förhoppningsvis löser det sig med tiden.

Möjligtvis kan du prova Feliway, som är en spray man kan sätta i väggurtagen som har lugnande verkan.

Lycka till! /Susanna