Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett07-beteendefrågor
Läst 823 ggr
helena7
0

Löpning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hon katt löpte för cirka 1,5vecka sedan i cirka 4 dagar. Och nu "skriker" hon igen och är helt ivrig här. Är detta vanligt? man blir ju nästan lite orolig…Det känns som det är så jobbigt för henne ibland. Vill ju inte helst sterilisera henne då jag kanske vill ta något mer kull på henne i framtiden. Finns det något man kan göra? eller är det bara så…. Vi störs ju även endel av det på nätterna, så ibland blir det även jobbigt för oss, men just nu tänker jag mest på henne.

Det jag vill få svar på är om det är ett vanligt beteende?

Sätter in ett kort på denna underbara flicka , trots "skrikande " här hemma Glad

Juliette-
0

Löper hon så pass ofta och du skall ta kull på henne skulle jag ge henne p-piller tills de var dags.. Ingen hona mår bra av att löpa tomt

helena7
0

Men sist det var sådär så dröjde det 5månader till nästa löp.Men det är ju just att det kommer så tätt två gånger. Men p-piller lugnar alltså ner henne? och det är inga bieffekter på det?

Vildfagre
0

Att löpa så ofta är inte bra för henne o jobbigt för alla. Det är nog p-piller som gäller. Vår ena hona löpte var annan  vecka och gick ner sej. Hon fick piller och när jag slutade så kom hon i löp rätt snabbt. Visst finns det en risk för juvertumörer men hon ska väl förhoppningsvis inte äta det så länge. När du sen inte ska ha några fler kullar på henne så sterilisera henne. Jag håller med dej att det är en fin dam. Hoppas allt löser sej. Vill också önska dej en härlig Julhelg och Ett Gott Nytt År./Laila.

mina
0

Tycker ni att jag ska ge min katt p-piller hon har löpt 8 gånger med ca en veckas mellanrum är emot p-piller har tänkt ta en kull på henne så småningom men det kan nog dröja ett tag./Marina

Vildfagre
0

Tycker absolut att du ska ge henne p-piller. Av två onda ting är detta det bästa för henne.  Hälsningar Laila.

helena7
0

När ska första p-pillret tas, vid första löp  dagen eller spelar det ingen roll?