Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 07-beteendefrågor
Läst 836 ggr
Vildfagre
0

Dom är inte bästisar längre

Våra två  unghonor 7mån ( en från egen uppfödning och en köpt) har börjat slåss. Moria springer efter Rittzi och vill sätta henne på plats. Är det rangordningen som ska fastställas? Hur bör jag agera, vill ju att alla ska ha det bra, ingripa eller låta dom göra upp. Tror att dom båda är på gång med löp så jag ska sätta in p-piller då jag har en fertil hane. Vad har ni för erfarenhet av "bråkiga katter". Laila.

Kronängens
0

Jag gissar att de gör upp om rangen. Det måste de få göra, inom vissa gränser. P-piller är säkerligen bra, av flera anledningar.

Det är väl inte mycket man kan göra egentligten för att de ska bli bästisar igen. Mina två honor har efter ett och ett halvt år blivit riktigt goda vänner, men vägen dit har varit upp och ner. Det är inte mycket man kan göra.

Vildfagre
0

Ja det är väl ett steg i utvecklingen och dom bra har utrymmen att röra sej på så att dom inte behöver vara inpå varandra när dom inte vill. Tack för ditt svar.

Zios
0

Hoppas att tjejerna lugnar sig snart.
När min hona Lavendel löper blir Jennie helt galen och hoppar på henne i tid och otid men sen har jag märkt att det blir lugnare igen när ingen av tjejerna löper. Monica S*Zios