Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 284 ggr
Mylingens
0

Fel årstid...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är helt utanför ämnet men jag kan inte låta bli att dela med mej av det. Idag när jag var ute i trädgården så upptäckte jag en del konstigheter. Vi har bara en dryg vecka kvar till julafton och ute hittade jag en primula som blommade, förgätmigej som stod i knopp, rosbuskar med knoppar och även ogräs som blommade. Hmm…allt verkar helt upp- och nervänt!

Är det fler som har upptäckt vårtecken redan där ute? Vi bor visserligen långt söderut, i Djurslöv som ligger mellan Malmö och Staffanstorp i skåne. //Kaisa

Mylingens
0

Här är bilden av förgätmigejn som står i knopp!

Mylingens
0

Här en bild från våra rosbuskar…

Mylingens
0

Även ogräset blommar!

Mylingens
0

Snödropparna är på väg upp!

Labolina_73
0

hahahahaa jaa men snälla rara… <det kan man kalla fel årstid du… ;-)

Mylingens
0

Även höstblommorna som precis har vissnat ner har satt nya skott! //Kaisa

Mylingens
0

Sista bilden nu…det är vår syrén som har gjort ett försök, trots kylan att blomma. //Kaisa

ariel
0

Nej men detta är ju helt otroligt,vart är vi på väg hihi

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Christina-S
0

Ja, det är fantasktiskt men skrämmande med tanke på alla rapporter om klimatförändringar.

Det skall ju vara snö och kallt nu - eller hur?

bibbi50
0

Ja,ur led är tidenSkrattande ÅRSTIDEN.

Julafton 1984 var min dotter och jag ute och plockade blåklockor som vi hade på julbordet.

Vintern kommer väl i maj 2008 i stället tyvärr.

Mylingens
0

Ja man kan verkligen undra vart vi är på väg, tänk att klimatföräändringarna gör sej påminda så mycket nu som de har gjort på den sista tiden. Jag funderar på att gå ut och klippa av roserna och sätta in dom i en vas. Skulle bli roligt att se om de slår ut eller de vissnar av värmechocken här inne.

Ha en trevlig 3:dje advent allihopa! //Kaisa

bustrollet
0

Du får komma hit och fira jul:här är det full vinter med snö och 9- idag..

Mylingens
0

#12 Såååå avundsjuk jag blir! Det är ju så det ska vara till jul, kallt och snöigt. Inte ska blommorna i trädgården blomma sidan om julbelysningen och tomtelycktorna… //Kaisa

favoritkatten
0

Hej Kaisa… Ur led är tiden som min mor säger och kan inte annat än att hålla med. våra blommor är också på väg upp igen… Undrar hur det blir om nu snön kommer… för det gör den… snart… hoppas jag….

//Cina

SillyZones
0

Oj, här ligger snön och vi har -8 grader. Ganska skönt faktiskt inför julen. Men efter nyår får det gärna börja blomma här medSkrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

vettan
0

mm här blommar rosor,ogräs mm!!!! och idag såg jag sjutton storkar. Gräset gror och det är grönt ute, ingen snö i sikte till jul.
Jag måste säga att denna höst har varit grå otroligt grå här nere, jag brukar tycka att hösten är fin men allt detta regnade har satt sina spår på humöret.