Skogkattslingans kalender 2008
Om ni inte redan har skaffat en kalender för 2008 så kan jag varmt rekommendera Skogkattslingans kalender… som innerhåller 12 vackra foton på vår underbara ras Norsk Skogkatt.
Grattis alla som har fått med sina bidrag, några av er vet jag brukar vara här på iFokus. Jag fick själv med ett foto på S*Runsvik's Jamie Lee, så glad
är jag och Jamies matte. Jag har ett favoritfoto och det är januari-katten - GIP&CH S*Svartträsket's Kadabra. En katt som ser ut att älska att vara ute i snön. //Kristin

Grattis Kristin du brukar ha fina kort! Och Grattis alla andra som kom med
Måste erkänna att jag slarvade i år skickade inte in

Hur har ni fått reda på att era katter kom med i kalendern? Hittar inget på Skogkattslingan om det.
//Sussie

Vi fick hem varsitt exemplar idag, vi som fick med bilder. Tack Skogkattslingan :)

Hej!
Jag tycker också att kalendern var jättefin! Min favvisbild är nog ändå den på S*Granboets Jack Daniels! Men även den på Molly bland ljungen var en favvis. Alla var fina på olika vis och all heder till er fotografer!
Vad duktiga ni är på att fotografera allihopa!
mvh Malin

#6 du kommer alltid med så mycket klokheter Kristin
. Klart att de som kommit med skall läggas ut på hemsidan, tror säkert det säljer flera kalendrar.

Kan inte någon vara snäll och skriva vilka bidrag som kommit med? Hade varit kul att veta i väntan på den egna kalendern. /Sylvia

#8 Här kommer listan. Hoppas Skogkattslingan är inne och läser den här tråden så kanske fotona kommer ut på deras hemsida.
Framsida: IC S*Swingcat's Dippi Day med kattunge
Ägare & foto Eva Winqvist
Januari: GIP&GIC S*Svartträsket's Kadabra, JW Foto: Robin Helly
Februari: S*Granboet's Jack Daniel's
Ägare&foto Marlena Sténson
Mars: DonTomaso's Ditchhiker Ägare&foto Tomas Blom
April: S*Just Catnap's China Ägare&foto Ulrica & Lars Olofsson
Maj: ECS*Chop Suey's Bahraz Heartsease
Ägare&foto Linda Lundberg
Juni: S*Älvdansens Rolad Dahl Ägare&foto Birgit Helgeson
Juli: S*Säterjäntan's Blossom Ägare&foto Irén &Leif Jönsson
Augusti: GIC S*Förtrolighetens Klas Kattfot
Ägare&foto Lena Backgård
September: CH S*Zarkesha's Good Golly Miss Molly
Ägare&foto Carolina Cervin
Oktober: IP S*Runsvik's Jamie Lee Ägare Helén Perssonn
Foto Kristin Widmark
November: Skogkattmästare 2007 (N)Skaujentas Imar Ägare&foto Trude Tande
December: S*Barkli's Gizelle Visuell Ägare&foto Borgitta Forsberg
Baksida: Mazarin Ägare & foto Charlotte Martinsson
Hoppas att jag denna sena timme har fått alla namn rätt…

#9 Tack!! /Sylvia
Men vilken underbar bild Kristin!! Helt sagolik, du är verkligen en bra fotograf.
/Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Tack Jessica… jag tror inte att jag kommer så mycket närmare ett perfekt foto, än detta. Så jag bara njuter av fotot och av den vackra katten och att Jamie och hennes matte har tålamod med mig och mitt fotande ;-))

Jag håller fullständigt med Jessica! Underbar bild!!!! Önskar att jag hade tagit den 
Hej på er!
Bilderna på vinnande bidrag kommer i tidningen Skogisen, som förhoppningsvis dimper ner i er brevlåda i nästa vecka.
Jag ska uppdatera slingans hemsida med bl.a. info om Årets Skogkatt och info från valberedningen, men eftersom jag är ansvarig för sekretariatet på Alfakattens utställning kommande helg så hinner jag inte med slingans hemsida denna vecka. Ni får hålla er till tåls till nästa vecka så ska det komma ut info på hemsidan då. Och när jag ändå håller på så kan jag lägga ut bilderna på vinnande bidrag.
MVH Jotta

Fick med en bild på vår avkomma Bahraz. Tyvärr är jag ju inte ägare till honom som det står men men…gör ju inget att det står lite fel ;) jag skulle gärna behållt honom hemma …hehehehehe

#6 vilken häftig bild,kissen ser så grym ut:)