Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 699 ggr
[michaelalundgren]
0

Hemsidor.

Lite med koppling till "Veckans Ros".

-Vilka här gör sina egna hemsidor?
Vad använder ni för program?

- Och vilka gör inte sina egna hemsidor?
Är detta för att ni inte kan eller för att ni inte har lust?

--------------------

Jag gör våran hemsida, S*Glömstaskogens, i Macromedia Dreamweaver. Jag har även gjort (och uppdaterar) S*Rapooms hemsida. Tidigare satt jag med några fler.

favoritkatten
0

God morgon… Jag gör mina hemsidor i Frontpage. Har inte fått kläm på Dreamweaver än men det kommer. Ha en skön dag/Cina

SillyZones
0

Jag gör min hemsida i frontpage.

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

kerstin2181
0

Jag klarar inte all kodning, så jag har hjälp

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Jag gör min (och dom jag hjälpt) i Macromedia Dreamweaver 8.

Funkar super tycker jag…..

//L

Sissi
0

Halloj Michis!

Jag gör min/mina hemsidor själv och kodar dem i HTML, CSS och Javascript. All grafik gör jag själv i Photo Shop! Jag använder mig av ett program som heter HTML-kit som också har en inbyggd ftp.

länk till HTML-kit

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Juliette-
0

Jag gör min egen i frontpaige

bibbi50
0

Jag kan inget om hemsidor  så jag tar gärna emot hjälp av nånGlad

//Inger

lynxeyes
0

Jag gör mina sidor själv i Dreamweaver och grafiken gör jag själv oftast i Photoshop. :)

Katterna

Hundarna

/ Sophia

Myskatten
0

Jag gör min egna i frontpage & sen har jag fixat S*Ladystar hemsida / Eva

LittleL
0

Jag gör min egen i FrontPage. Lätt som en plätt när man inte är haj på datorer. Men jag skulle inte kunna leva utan PhotoShop CS. ÄLSKAR att leka i det programmet:)) /Sylvia

MissMikkus
0

Raise The Roof 2 Jag är ju inte så haj på att göra hemsidor, så jag använder mej av spray. Gör allt själv, men skulle vilja byta och lära mej nån annan, eftersom det är många funktioner jag saknar på min sida. www.missmikkus.se  Fast å andra sidan så finns det funktioner som jag inte lärt mej på spray heller.Jag behöver en hemsidementor!!! Nån som har tid att sitta med mej en hel dag? Iså fall är ni hjärtligt välkomna att höra av er.

skogisen
0

Jag låter ett proffs som Sissi göra vår hemsida--men tanken är

Skrattandeatt jag ska lära mej själv,vid mån av tid.

Seerath
0

Jag gör mina hemsidor själv och använder dreamweaver, men gör en hel del handkodat för att få det exakt som jag vill ha det.

Mulan
0

Jag gör min hemsida "själv" genom att hojta på min man o tala om hur det ska se ut, sen får han fixa det. OskyldigCool Ibland är det krig och han tycker att jag är jobbig, eftersom han inte gillar "lull-lull" i form av julpynt mm… Då får vi medla och jag kanske kan få nån liten snöflinga eller dylikt.. Har inte en susning om vad han använder för nåt för att få allt att se ut som jag vill.. OskyldigSkrattandeGenerad

Glömde ju skriva att jag inte gör min hemsida själv dels för att han är stamnamnsinnehavare tillsammans med mig o då ska man ju dela på uppgifterna tycker jag (han sköter bajslådetömningen dagligen, samt kamning av alla katterna, mestadels för att slippa deras päls i datorerna, och hemsidan. Jag gör resten..), och dels för att jag är hiskeligt otålig och usel på teknik i form av programmering o liknande, tappar fokus efter två sekunder… Å då är det bästa att han får sköta det.. Jag har min blogg, den designar jag själv.. Glad

mvh Malin

bustrollet
0

:) Varit in på frontpage och kollat.Länge velat ha en egen hemsida med bilder på mina kissar och annat skoj.Tror faktsikt jag ska försöka mig på att göra en framöver.Håll tummen isåfall

Runsviks
0

Jag gör vår egen sida, Sundsvalls Kattklubbs hemsida och så hjälper jag till lite här och där… bl.a. kattungeköparna kan jag starta upp så de har en sida som de sedan kan uppdatera själva. Jag gillar att koda  och så använder jag dreamweaver.

Kattilaforsens
0

Min första sida gjorde jag själv, men eftersom Sissi både är mycket duktigare och snabbare än jag på att göra hemsidor så överlät jag grovjobbet med den nya sidan på henne och det har jag inte ångrat. Glad Sedan har jag börjat uppdatera själv lite smått, men tar hjälp när jag behöver.

Mylingens
0

Jag är en glad amatör men fixar min egen hemsida i Dreamweaver så gott jag kan. Jag beställde deras användarbok på svenska och har med hjälp av den själv lagt upp den. Men sen är den inte heller speciellt proffsig men jag får ut mitt budskap genom den i alla fall. //Kaisa

http://www.vildvittrans.se

[michaelalundgren]
0

#18 Den boken beställde jag också, typ 2 år efter jag börjat. Och då hittade jag enklare metoder :P
Men en bok jag verkligen kan rekomendera!

Silverfarans
0

Jag gör min i dinstudio där behövs inga koder mm bara o skriva mm.

http://silverfarans.dinstudio.se/

Wirre
0

Jag använder mig av www.dinstudio.se eftersom jag är helt nollad då det gäller datorerRäcka ut tungan. Det är både billigt, enkelt och lätt att redigera samt lägga till om så önskas, kan varmt rekomendera dom faktiskt!

Gyldenloeve
0

Jeg laver vores hjemmeside i Netscape og har gjort det siden min side kom online i 1998. Men planen er at vi vil lave den i et andte program, har bare ikke fundet det rigtige program endnu:-)

Mvh Carli

av Edelmann(N)
0

Jag gör min i www.homestead.com och där behövs inga koder men man kan klistra inn om man vill.

Jag har haft homestead i ca 8 år och är jättenöjd. Kan inte vara utan.

Den första månaden är gratis.

Jag betalar ca 8§ i månaden som dom drar av mitt konto Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

bustrollet
0

till #23,varit in och kollat på homestead men allt står ju på engelska.Lite klurit om jag ska göra en hemsida.Går det att få till det på svenska??

av Edelmann(N)
0

Ja det blir kanske lite klurit. Den är tyvärr inte på svenska.

Jag har haft den i 8 år och är bara så van med den.

Hadde lite problem med att hitta ut hur man gjorde men det kom sig. Man kan bara klicka och utforska . Det går till sig:-)

Prova èn månad gratis Glad

Här är en Quick Tour som dom förklarar dig hur man gör, ha på ljudet på datan:

http://www.homestead.com/~site/hslo/website/tour.ffhtml

Länken där man ska fylla inn för att prova èn månad gratis:

https://www.homestead.com/~site/Scripts_Signup/Signup.dll?CMD=CMDLoginInformationCCR

Det är ganska många millioner mäniskor som har homestead och jag har nog haft ca 60 000 besökande i min hemsida senn jag fick den.

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Christina-S
0

Jag undrar hur ni som har/gör hemsidor tänker när det gäller de texter ni lägger ut? Hur viktigt är det att de är korrekta?Jag tänker bl.a. på språkriktighet och begriplighet, alltså hur lätt det är för en läsare att förstå innehållet.

Om någon är intresserad av att få hjälp med textbearbetning (eller utformning) kan jag stå till tjänst med detta. Kontakta mig i så fall via min personliga sida.

/Christina

Mizzi
0

Jag gör min egen hemsida, och den gör jag i Frontpage .

WesthKiowas
0

Jag gör också min sida i frontpage, har lagt ut den endast på engelska eftersom jag tycker det är så tråkigt att behöva uppdatera på 2 språk. Det blir väl lite si och så med stavning och gramatik ibland men det bjuder jag på.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Carrocs
0

Jag gör mina personliga hemsidor i Dreamweaver 8, men använder mycket egenkodat för att få sidorna som jag vill. Använder XHTML, asp-include och CSS för att styla sidorna.

Mitt liv med Cochleaimplantat
Fotogallerier
Trädgården

Redigerar alla mina bilder och gör grafiken i Adobe Photoshop Elements 5, görkul!

Använder även Wordpress på mina bloggar, men modifierar dem som jag vill sedan. 

Carolines CI-blogg
Cornells blogg

vettan
0

Jag gör sidan i dreamveaver. Jag designar och jag har hjälp av min man, han har jobbat i javaskript innan. så vi slår våra kloka huvuden ihopSkrattande
www.rotvaltans.se