Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 529 ggr
Mylingens
0

Snälla hjälp oss...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alla ni som bor i Malmö eller som rör sej i Malmötrakterna av någon anledning kan väl höra upp lite extra!

Imorse försvann en 5 månaders Norsk skogkatt från Falkenbergsgatan, Möllevången i Malmö. Han har förmodligen hoppat från 2:a våningen och har inte synts till sen dess. Han är helvit och döv, heter S*Mylingens Falken och är chippad. Om någon skulle få syn på honom i dessa krokarna så snälla hör av er till hans ägare: Emma Plantin 0738-118398 eller till mej, Kaisa / S*Mylingens på 0703-045040. Lappar finns uppsatta i området med telefonnummer och hittelön finns. //Kaisa

Mylingens
0

…en bild till på honom där han är något yngre. //Kaisa

vettan
0

Jag ska hålla alla tummar och tår att den lille kommer tillbaka och att de hittar honom.

SKOGSGLIMTAN
0

Vi håller alla våra tummar å tassar. Hoppas verkligen Ni finner honom, stackars Er!!

*Kram*

BEATA
0

Hoppas så innerligt att någon hittar honom…stackars liten…man blir så orolig när man hör något sånt här..håller också tummarna.. // Berit

Mylingens
0

Tack ska ni ha för er omtanke! Jag blev så himla ledsen när vi fick samtalet för någon timme sen. Han har ju inte bott hos sina nya ägare merän i drygt 2 månader, det är alltså inte så länge sen han flyttade ifrån oss. Att han dessutom är döv gör det bara jobbigare, han hör ju inte alla bilarna  och det är ett starkt trafikerat område.

Emma som äger honom är jätteledsen. Själv är hon i Stockholm och hade ordnat kattvakt när detta hände. Hennes flyg går inte förrän imorgon och det är hemskt att vara så lång bort och inte själv kunna göra något.

Fick samtal från Monica, S*Poimandres i Malmö. De har gett sej ut på en promenad i området eftersom de bor i närheten. Det är så härligt att veta att folk bryr sej, Tack Monica och Peter. //Kaisa

Mylingens
0

Vill bara berätta att Falken, eller Pontus som han kallas för, är hemma igen!!! Någon har hittat honom ute och tagit in honom och sen sett lapparna som var uppsatta. Jag kan knappt tro att det är sant och jag är överlycklig! //Kaisa

Kronängens
0

Så skönt att han är tillbaka i sitt hem.

Kattilaforsens
0

Vilken lättnad det måste vara.

Kram Tina

BEATA
0

Jag blir så glad ..  känner tårarna komma..vilken tur att någon tog hand om honom..// Berit Glad

UncutDiamond
0

Så skönt . Det är så jobbigt när katterna rymmer. Hoppas nu bara att han inte fått mersmak.

/Theresa

Mylingens
0

Visst är det skönt! Jag är överlycklig, för att inte tala om vad ägaren Emma är! Tre andra Mylingkatter är bortsprungna och har inte kommit till rätta så att detta skulle sluta annorlunda vågade jag inte hoppas på. Platsen han rymde på är mitt uppe i Malmö där trafiken är hård och det mesta bara är gator och trottoarer. Jag är överlycklig att historien med Pontus slutade lyckligt! //Kaisa

erspers
0

Vad bra att det löste sig på bästa tänkbara vis Glad

//Stefan

Sagolika
0

Åh, vilken lättnad att han kom tillrätta! :)

Tassemarkens
0

Kaisa …

Åååååhhhh så himla skönt att grabben hittades så snabbt.
En sten föll från mitt hjärta.
Jag ska ner till Malmö i veckan och hade tänkt boka om mitt flyg om han inte hade hittats. Så att jag hade haft en liten chans att leta efter honom.

Massor av kramar & nospussar till en återfunnen Juvel Falken/PontusKyss

Mylingens
0

Tack så jättemycket Ylva!

Visst är det underbart när historierna slutar lyckligt! Ännu mer underbart är att det finns människor som Du och andra som bryr er och är beredda att ställa upp i en sån här situation. Ägaren Emma är rörd och jätteglad för all omtanke. Det kommer att dröja innan hon anlitar kattvakt fler gånger! På lördag kommer hon hit för att hämta hem en kompis till Pontus, Mad Max ska få flytta hem till dom. Så förhoppningsvis kommer Pontus hädanefter att hålla sej inomhus, nu har han snart en kompis. Här en bild på Mad Max som nyss blev 5 månader, han och Pontus har växt upp ihopa, där är bara 2 dagar mellan dom. //Kaisa

Tassemarkens
0

Älskar storyn med lyckliga slut … men det här slutet blev ju ännu lyckligare än jag kunnat hoppats på.
Pontus får sin "gamla" kompis Mad Max Skrattande kan man få det bättre???????

Ojojoj nu får jag tårar i ögonen Generad

Kramar
Ylva

Poimandres
0

Både Peter och jag blev så glada när vi fick samtalet att Falken kommit tillrätta igen. Vi var ute och letade efter honom då och hade kontaterat att det fanns en massa ställen han kunde ha gömt sig ganska nära sitt hem.

Så skönt att han kom tillrätta så snabbt.

Kram Monica S*Poimandres

Mylingens
0

#17 Ni ska ha ett stort tack Monica och Peter för att ni gav er ut och hjälpte till i sökandet efter Pontus! Ni är guld värda…TACK! //Kaisa

MissMikkus
0

Oj så gott att pojken kom till rätta så snabbt.

av Edelmann(N)
0

ååå så härlig att det fixade sig Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Fairyhearts
0

Ja vad skönt att allt löste sig Kaisa. Jisses vilken pärs det måste ha varit..
Först när jag läste tänkte jag oh neej så hemskt. Och så fick det hela ett så lyckligt slut! Vilken tur man ska ha ibland.

/Marie

Mylingens
0

Allt är bara bra med Pontus efter hans lilla hemska utflykt. Han fick komma till veterinären för en check och det ända var en liten överansträgning av en muskel i ena benet.

I lördags flyttade Mad Max hem till Pontus och Emma. Allt har gått bra och de börjar att vänja sej vid varandra nu. Det ser lovande ut och det är skönt att allting löste sej. Här kommer en bild som jag fick från Emma idag… //Kaisa

kerstin2181
0

Trygg och belåten, hemskt när sånt händer, men kan hända alla, olyckan kan snabbt vara framme, själv binder jag mina fönster när jag har dom öppna, haken är inte svår för missarna att rubba

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Draken_old
0

Härligt med ett lyckligt slut!
/Kattis