Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 05-pälsvård
Läst 724 ggr
Kattfarmen
0

Kattutställning + orange liljor

Nu var det dax igen. Vi ska på utställning den 15/12 och jag har fått orange liljor av en kompis.

Min avelshane S*Kattfarmens Vale Viggesson aka Blomman älskar blommor.

Första gången jag fick orange liljor, alla vet att jag älskar orange, blev jag hysterisk efter några timmar när han såg helt sönderstrimlad ut.

Andra gågen var det min man som förträngt. Nu har vi lärt oss att han älskar blommor. Framförallt orange liljor. Nu är han helt gul av frömjöl på allt det vita i pälsen. Vad ska jag bada honom med???? Tror ni att det räcker med vanligt kattschampoo???

Ska jag göra en provtvätt först för att bada ordenligt onsdagen före som jag brukar?????

/Anna

Draken_old
0

Hej Anna!
Varför inte börja med att klippa av alla ståndare nästa gång ;-))
Jag skulle nog göra en provbadning innan och använda ett blått schampoo som bleker lite.
Annars hade vell Goop gjort susen..
Kul att du ska ställa. Då ses vi där. Jag kom inte med, men måste ju dit och kika!
/Kattis

Tassemarkens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Anna …
Nu får du ställa ut pappa Blomman i g 03 22 Kyss kanske inte så stor konkurrens men … farsan jag hejar på dej nästa helg!!!

Din lilla blomma Orkidé

Mulan
0

Blomman är och förblir en idol! Han är en ljuvlig herre, likt Ferdinand som bara luktar på blommorna och han är såååå lycklig! Pussa på Blomman från oss!!

Kramar från Malin