Bada katt=)
Hur är era katter att bada? vilka knep andvänder ni?
Mitt julbad på katterna började jag idag med
jag måste vara lyckligt lottad, med såna snälla katter att bada.
S*Lynxeyes Satin Silver, första badet idag, rörde inte en fena, snäll som ett lamm
S*Rockringen`s I Want a dog, lika snäll han, lägger huvudet på min axel
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

S*Eye Rock`s dark princess var inte lika snäll idag, ha ha, hon andvände matte som klöspelare

Lea försöker klösa sönder oss. Sambon har ett saftigt ärr på ena armen, ser ut som han har försökt ta livet av sig.
S*Vrethagens Madame Mim är lättare, försöker att hoppa ut badkaret ett litet tag,sen kommer klagosången. Till slut ger hon upp och då är man nästan klar.
Knep är att klippa klorna innan och ha på sig längärmat för att undvika sönderrivna armar
Det är inte jättelätt att bada våra kissar 

Nej en del är svårare än andra. Ett par av dom jamar så grannbyn hör och ett par fösöker ständigt smita. Levis han hoppar rakt upp i luften, och jag ljuger inte om jag säger 1m. Och då får jag ändå hålla honom i nackskinnet hela tiden. Han är hemsk att bada. Och han vrålar verkligen. Stackarn…har lovat att hans utställningskarriär är över, men kanske sviker jag det löftet till honom någon gång i framtiden.
Lina sitter helt stilla och tyst, hon står ut helt enkelt.
Cocos är en dröm att bada. Hon står still i duschen (jag duschar med henne) och låter sig tvålas in om och om igen. Vit katt kräver sitt bad så jag är glad så länge hon är såå duktig. Efteråt sitter hon lugnt medans jag fönar och kammar. Hon är BÄST!!
/Sylvia

Min Smeagol får panik när man badar honom inne och därför låter jag bli att utsätta honom för det. Jag har nyss bytt katt till utställningen han var anmäld till nu i december för att jag inte vill plåga honom med bad. Han är däremot riktigt lätt att bada utomhus på sommaren då man häller vatten på honom, så han får vänta med utställningar till sommaren.
Mina missar älskar att sova i handfatet med vattnet rinnande så när det är dags för bad plockar vi bara fram YES & handduk och sätter på vattenkranen… det svåraste är nog att hålla bort den som inte badar för tillfället 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Maximus sitter lungt och stilla och njuter och Blue Breezer "Mimmi" sätter sig i badkaret och mjauar när hon vill bli badad
deras son Duncan Macleod ligger i handfatet och vill att vattnet ska strila fint på honom 
/Annette

#5 varför badar du dom i yes?
//L

#7 Vill inte svara åt någon annan men Yes är väldigt bra att bada med. Kör alltid med det själv.

#7 svarar för mig själv
Yes är kanon om dom är lite feta i pälsen, när jag ställde min vita, då körde jag yes i första badomgången, sen Summervind eller Espree

Badar också alltid med Yes. Två schamponeringar med Yes och sedan ett "färgschampo" beroende på vilken färg katten har och vad jag vill förstärka. /Sylvia

Håller med, Yes är oslagbart, har alltid använt Yes med kanonresultat.
//Annika

Jag använder badkedja när jag badar mina katter (köpt av Eva Porat). Alla är hur lugna som helst och kan gå runt lite i duschen. Jag sitter med i duschen (helt avklädd) och katterna kryper gärna intill mej när vi badar. No problems.

#12 Nyfiken badkedja hur funkar den,har aldrig hört talas om det innan hihi,,,Berätta gärna?MVH*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

# 13 Om du tänker dig som en lasso, man trär den äver huvudet på katten, så den sitter som ett halsband. Det är som en plastad ögla, som går att dra åt, beroende på hur stor katten är. Själva "bandet" är ca 50-60 cm lång och har en stor sugpropp i änden som man fäster i väggen eller på golvet. Innan jag skaffade badkedjan var vi alltid två i duschen, nu klarar man att bada katterna ensam. Det absolut bästa hjälpmedlet vid bad, tycker jag.
#14 Det låter intressant. Var köper man en sådan badkedja?
Susanna

#14 Tack för ditt svar,,,har duschat en kisse ikväll för första gången hon var jätteduktig,7mån….Mitt tips lägg en handduk i botten så att den täcker hela badkaret,,,håll katten med högra handen i ett fast grepp under båda armhålorna,,,,min dotter höll i munstycket till duschen så jag kunde shamponera med min vänstra lediga hand,,,sen duschar jag av katten…Efteråt när jag ska föna så ligger kissen i mitt knä visst blir jag blöt men va gör välan det *skratt*Har köpt en handduk på zoobutik som är för både hund/katt suger upp galant…MVH*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

# 15 Eva Porat säljer den. Skriv till henne så tar hon med den i samband med nån utställning. Annars kan hon skicka den. Finns säkert i hennes butiker också. Jag köpte den när jag var på hennes pälsvårdskurs. Har för mej att den kostade ca 140 kr.
Jag har också sett den nån gång i nån monter på utställning.
Här komer en bild på badkedjan. Musse Pigg fick vara modell.
#7 jag använder Yes för att det blir bäst resultat av det + att den är oskadlig för kattens hud. jag har provat kattschampoon från djuraffären men de verkar inte funka på Razzlan iaf… vid de tillfällena har hon kliat sej massor och fått "skivig" päls…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Eva har badkedjor, såg dom i helgen som var