Till alla som ställer ut
Kan ni beskriva vad ni tycker en utställare bör ha med i väskan till katten, då menar jag till vår ras Norsk skogkatt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Hallå Kerstin…Jag som inte har varit mer än 3ggr på utställning(ännu)skulle jättegärna vilja höra oxå…Men något som jag alltid kommer att ha med mej härdanefter är schampo+fön för när kissen blir åksjuk &det kommer ut i bakre delen så är det inte kul&vara utan…Kam till kissen vill jag ju oxå ha med förstås,strukturspray,kattmat vatten&kattgodis
Vad brukar du själv ha med dej Kerstin? MVH*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Jag brukar ta med mirakelkammen, antistatiskt, texturespray, torrchampoo. Något jag vart förvånad om, var på förra utställningen, att flera andvände karda till sin skogis, trodde jag förstörde pälsen på dom, att den klöv stråna liksom.

Ja karda sa min första uppfödare till mej att kasta derekt,för den förstör mer än gör nytta…Mirakelkam har jag oxå till mina kizzar.
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter
Våtservetter har jag alltid med, bra till mycket.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#4 kanon, tack för tipset, själv brukar jag ha tvättlappar

Hundpåse när man tömmer kattlådan, och tång om man måste rikta krokiga burdörrar.
Mvh Bengan

Nål och tråd kanske ifall nått gått sönder på burskynket

Topz

oxå asså… *skratt*
#8Så man kan rensa öronen så man hör vad domarna säger
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

#10 hahahaha mmm eller nåt.. :-)

torrshampo är bra att ha med oxå;)
och klosax.. och jag brukar ha med mig min svinborste ;)
är kanon att borsta in lite talk/puder i kragen etc etc.. ;)

Handsprit i gelform som du köper på apoteket. Då slipper du få eller föra vidare eventuell smitta. Jag har det stående på buren och det blir en vana att använda det. Så fort man tar en tur från sin egen bur finns det katter som man vill känna på och då är det gott att veta att man är ren, och likadant när man kommer tillbaka och ska ta i sina egna.
alcogel,klosax,toapapper*fniss*, babyvåtservetter,handuk,några olika borstar och kammar,vaseline och topz till Leos näsa som lätt blir smutsig. Potatismjöl, Sportflaska som man kan ha vatten i så man slipper och köa efter vatten. Burskynke, visitkort och andra reklamgrejor för min uppfödning som tex kort. Torrfoder såklart. Stamtavla och utställningsinbjudan. För eventuellt akutbad på hotellrum så tas det med lite shampoo el yes.
Vi får inte glömma kaffetermosen för en obligatorisk kaffe på vägen dit är ett måste;)
Jag rekomenderar varmt borstar och kammar från Chris Christensen , välgjorda fantastiska produkter.
Detta är den bästa borsten jag köpt:)