Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 584 ggr
FoxyPaws
0

Mega kull!!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo, vår kattskara har under helgen ökat från sex till femton :-O Gissa om vi blev förbluffade, när vår silverpaddhona FIN*Kehrääjän Orvokki på lördagsmorronen födde nio(alldeles rätt, 9 st!) ungar! Vi hade ju våra aningar att det skulle bli en relativt stor kull, men detta är ju nästan lite skrämmande. Tror nästan att pappan till kullen, S*Restless Desperado, är lika "skräckslagen" som vi ;-) Det lustiga med det hela är, att Okki och Desperado till en början inte alls ville skaffa några bebbar, utan var totalt kalla mot varandra, så vi fick göra en hel del tricks(bl.a. skicka dom på "kärlekssemester" till min sambos föräldrars hus!) för att få dom intresserade av varandra. Känns nästan som om dom "hämnas" på oss för att vi tvingat dom ihop ;-)

Skämt å sido, vi är ju ju förståss jätte glada över den superfina kullen. Allt har gått väl i.a.f. tills vidare och alla ungarna verkar pigga o krya o ökar stadigt i vikt. Tycker att dom ser riktigt lovande ut och det ska bli extra spännande och se dom utvecklas, fr.a. när detta är Desperados första kull.  

Om Okkis första kull var en riktig färgpalett, så blev det lite mindre färggrannt denna gång: 7 st bruntigre/spotted med eller utan vitt (3 hannar, 4 honor) samt 2 st paddor med vitt, den ena en tabby. Några av ungarna ev. med silver. Lite svårt med silver bestämmningen, då dom alla har en väldigt kall brun färg. Men, det kommer ju att lösa sej så småningom.

Mer info och bilder på vår hemsida www.pp.kpnet.fi/foxypaws Bifogar här en bild på den vilda skaran :-)

/Mikael
FIN*FoxyPaw's

ariel
0

Stort Grattis…9st inte dåligt då har ni o  göra ett bra tag framöver…MVH*Marina*

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

UncutDiamond
0

Mega grattis! till mega kull:))))

/Theresa

Mylingens
0

Ojoj, det var inte illa! Grattis till er stora kattungeskara! //Kaisa

Labolina_73
0

Hahahaha jösses,,, mega grattis till megakullen,,,, :-)

Lycka till och hoppas att mamma och alla bebisar mår prima.. :-)

//Linda

jaanuska
0

WOWGlad MegaGrattisSkrattande // Jaana & Anders

Seerath
0

Grattis till jättekullen! :)
Måste vara jobbigt att se till att alla får noga med mat, jag hoppas jag får ett lite mindre antal. ;)

MissMikkus
0

Way Too Happy Hopps! Där var det trångt i kattboet. Grattis till megakullen.

[michaelalundgren]
0

Super grattis till en stor kull :)

Juliette-
0

Oj alladeles för många eller vad säger man *fniss* vill önska dig lycka till med alla 9.. tänk dig 9 12veckor hahaha.. livat värre hos dig fram över Lycka til och grattis till de fina bebisarna

Ixatrixa
0

Ett stort grattis till jättekullen…lycka till med alla små!

Runsviks
0

GladGladGladGladGladGladGladGladGlad
GRATTIS till en stor och fin kull
Lycka till med dem.

Kronängens
0

Grattis! Häftigt med så många kattungar i en kull.

SillyZones
0

Så många, vad roligt! 9 faldigt grattis till alla småttingar!!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

kerstin2181
0

Säger bara, stort grattis, tur att inte kullen är min, när den är ca 5-6 veckor, och ska ut på golven och springaRäcka ut tungan

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

LittleL
0

Niofaldigt GRATTIS till kullen. Hihi, håller tummarna för julgranen hos er i år. /Sylvia

FoxyPaws
0

Tackar stort för alla grattisar :-) Kommer garanterat att bli hektiska veckor framöver. Vänta bara då dom kommer i busåldern! Hur ska man hålla koll på dom alla och veta var dom finns?! 

Med tanke på kullens storlek så har dom fått en jättefin start. Dom har alla gått stadigt upp i vikt och verkar nöjda o belåtna. Men, vi har nog gett dom lite KMR för att dom skulle komma i gång bättre och för att lätta på mammakatts belastning. Därtill gav vi dom lite näringslösning under huden också. Näringslösningen är faktiskt väldigt effektiv och dom blir genast märkvärt piggare. Därtill så har jag fått den informationen, att närinslösningen också förbättrar upptagandet av modersmjölken.  

/Mikael

FoxyPaws
0

#15 Det blir nog ingen julgran i år…eller så får vi hängan den i taket ;-)

/Mikael

UncutDiamond
0

#17 Det gör vi utan 9 kattungar:) Hänger julgranen i taket alltså

The-Photo
0

Vad roligt :) Hoppas dom får ett långt och lyckligt liv!

Fairyhearts
0

Oj vilket gäng av söta småtroll.  Kyss Grattis till alla nio. Lycka till framöver.  För du lär ha fullt upp. Själv har jag fullt sjå med sex stycken. Det blir ingen gran inne här heller i år. Flört

/Marie

vettan
0

oj oj vilken kull!  Grattis och Lycka till
utan gran? nej jag provar nog iallafall, jag spänner fast min i taketSkrattande Jag ska hitta en taggig en.

Draken_old
0

Vilken härlig hög med kattungar!!
Grattis till 9 goa kattungar.

/Kattis

av Edelmann(N)
0

wowwww-… 9 gånger grattis med 9 små og ett stort grattis till kattmamma och er Glad

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

bibbi50
0

Grattis till superkullenSkrattande

Hoppas verkligen att vi inte får så många små till jul utan att min Bibbi nöjer sig med 3-4 stycken.

Börjar bli lite misstänksam eftersom hon svällt oroväckande mycket den senaste veckan.Hon nästan vaggar fram då hon går.

//Inger

Shalimar
0

Stort Grattis, till jättekullen och lycka till!!Glad Grattis också till mamma och pappa katt som gjort detta möjligt!!! Glad Blir spännande att följa dom framöver /Siv

Frostvikarna
0

Oj, vilken härlig barnaskaraSkrattandeoch vilken duktig och fin mamma! Lycka till med alla småttingar//Gisela