Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 29-avelshanar-finnes-sökes
Läst 3422 ggr
Nekogirl666
0

Katthane sökes akut för parning i Malmö!!

Jag har en katthona som löper just nu. Jag vill ta en kull på henne. Hon är 1,5 år.

Labolina_73
0

Eeeemn vänta lite nu,,,, kanske jag inte ska skriva så hårt men eeemn en parning ska ju vara planerad i god tid,, man ska ha hittat en bra hane där stamtavlorna stämmer etc etc jö…

varför så brottom?

//Linda

Nekogirl666
0

vet, men det e det att min hona inte e renrasig. Hon e bara 50% skogis. Och jag har velat ta kull på henne länge, men inte hittat någon hane. Och hon löper nu.

Labolina_73
0

Mmmm oki,, men då tror jag faktiskt att du är ute på hal is just nu.. Tyvärr,, men jag tror inte att du kommer att finna en hane här inne heller.. det är emot sveraks regler att låna ut sin hane till en hona som saknar stamtavla.

//Linda

Bengan2
0

Misstanke om troll 99%, någon som sätter en hundring mot?.Glad

Mvh Bengan

kerstin2181
0

#2 ta hellre hand om några hemlösa kattungar, dom finns i massorGråter

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Nekogirl666
0

troll??? Vad menas?

Mylingens
0

#4 Haha…precis min tanke! Jag tror att någon vill ha igång oss här på forumet! //Kaisa

Sandra76
0

Vi som har fertila  hanar som går i avel får inte låna ut dem till oregistrerade norska skogkatter eller inte renrasiga.

Nekogirl666
0

huh?

Vad menar ni? Jag e allvarlig, min katt löper. Jag skulle gärna adoptera en kattunge från katthem, men Maxi vill inte acceptera någon utomstående kattunge.

Bengan2
0

#6 Det är minst femtielfte gången som någon reggar sig och direkt går in och letar efter avelshane till sin oreggeade 50% skogis. Så min misstanke att det är troll denna gång med. Är det inte det så  ber jag om ursäkt.

Mvh Bengan

Nekogirl666
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så e det inte. Bifogar bild på min dam så att ni kan se att jag e ärlig.

Nekogirl666
0

Snälla, var kan jag hitta en långhårig hane till min dam? Många tror att hon är renrasig tills jag berättar att hon bara e 50%. Hon är charmig och har jättefina drag.

Blankan
0

Vi SVERAK medlemmar får iaf inte låna ut till en katt utan stamtavla….

Nekogirl666
0

men här e väl inte bara sverak-folk?

Mylingens
0

Varför måste du tvunget har en kull på din hona? Är det inte bättre att kastrera din hona och sen köpa in en liten kattunge till henne istället? Det finns så många kattungar som behöver hem…//Kaisa

Nekogirl666
0

Som jag skrev innan…Maxi verkar inte acceptera någon utomstående kattunge.

maggan50
0

Ha,haGlad

Om du vill ha kattungar så är det ju bara att släppa ut din löphona så fixar nog naturen resten.

Och så blir det ju mycket mera spännande för dig hur kattungarna kommer att se ut.Flört

maximus
0

kastrera henne (det finns så många Bondkatter ändå ) och om du vill ha kattungar så kan du ju köpa en renrasig eller som dom andra säger varför inte ta en från katthemmet

det finns ingen seriös uppfödare som skulle låna ut sin hane till en oreggad hona

vi som är uppfödare är ju det för att bevara en ras

/Annette

SillyZones
1

Jag ber er att inte spekulera angående om medlemmar är troll eller inte i trådarna.

//Jessica, Sajtvärd

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

WesthKiowas
0

Tyvärr är det helt fel forum att vända sig till om eventuell avel. De flesta av oss här är uppfödare och är emot blandrasavel.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Seerath
0

En fundering, du har alltså planerat att para henne för att sedan behålla en eller flera kattungar? Du vet att det är ofta det blir problem mellan mamma och barn för att hon försöker stöta bort dom? Naturens sätt att undvika inavel.

Sen förstår jag inte varför du absolut ska ha en renrasig katt, om du nu var intresserad av avel på renrasig norsk skogkatt så borde du använda dig av en renrasig hona också? Om du nu inte var så intresserad av att arbeta med skogisavel så förstår jag inte varför du vill betala flera tusen för att få en renrasig hane till ungarna. Fast du kanske inte visste att det är ganska normalt pris för en renrasig hane att kosta 1000kr per unge.

Jag tror inte du har tänkt igenom det här ordentligt utan vill bara ha söta ungar utan en tanke på hur du ska ta hand om dom, vilken mat dom ska ha, vilka vaccineringar dom ska ha och var dom ska flytta därefter. Har jag fel?

UncutDiamond
0

Jag förstår om det skulle vara frestande att låna en renrasig skogkatt. för dom är så vackra. men det är så som alla har skrivit till dig att vi som är uppfödare varken får eller vill låna ut våra hanar till bondkatter. om det skulle ha varit så så skulle vi ju inte gå och köpa katter för 5000-6000:-. Inte för att bondkatter är mindre värda men vi måste värna om rasen. Försök att annonsera om långhårig bondkatt istället. Håller tummarna för att du hittar något snyggt.

/Theresa

Bengan2
0

#19 Ber om ursäkt för "speuklationen".

Mvh Bengan

fiskerjentas
0

Du kan få låne min kastrat

WesthKiowas
0

#24 SkrattandeDet var kul!Skrattande

Mvh Camilla Glad