Konstigt samtal!
Hej!
Pga sjukdom, då min exmake är inlagd på sjukhus för en längre tid så har vi beslutat att omplacera 2 av våra katter, som bor hemma hos honom. Vi fattade beslutet att, sist in, först ut.
Nu börjar tiden dra ut på det så jag fick sänka priset igår. Idag ringde en dam vid namn "Siv" som var intresserad av honan. Det viktigaste var att den var långhårig. Hon had en skogkatt innan, men den var korthårig????
Hon berättade att hon var ett stödhem åt ett katthem och att hon hade en annan katt därifrån "på gång". Stamtavla brydde hon sig inte om för det kunde hon får för "en billig peng" via katthemmet?
Detta låter helt vansinnigt, eller vad säger ni?
Karolina!

Ja verkligen helt sjukt…Sånna människor är ju bara att sålla ut…Hon hade nog inte alla hemma om man säjer så:(
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Det var en underlig filur som ringde dig. Hoppas att du hittar nya trevliga hem åt dem istället=)))
Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!
S*Luddhuvet´z
Säkert någon som är ute efter att luska, men i ärlighetens namn är de inte så konstigt. Ni omplacerar ju era katter hela tiden, ska de aldrig bli ett slut? Kanske bättre att vänta med att inhandla katter tills ni redat upp ert eget privata liv. Bara ett tips till er från mig!
Mvh Annelie

Fegt #3! Eftersom du vänder dig personligen till Karolina tycker jag också du kan presentera dig. Eller du kanske gjort det via ett PM till henne? Känner inte Karolina och förmodligen inte dig heller, men tycker det är så synd med anonyma påhopp….. 
/Monica
# 3 Frågor och spekulationer angående medlemmars privatliv får skötas via pm till berörd person. Fler inlägg i liknande stil kommer att raderas.
Mvh// Jessica Sajtvärd
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Okej, alltid lika roligt att skriva här inne. Inte nog med att vi har fruktansvärda problem här med en anhörig inlagd, ledsna barn som tagit deras pappas sjukdom väldigt hårt så ska här alltid sparkas på också.
Att en människa blir sjuk och läggs in är oftast akut. Har man INGEN empati här inne?
Glömde även säga till dig #3…… Om jag vill köpa in 46 st katter imorgon och sen omplacera dessa på lördag, så gör jag det utan att fråga dig eller någon annan.
Ta din kraft och lägg på ditt eget liv. Jag ska inte behöva försvara mig, men det jag kan säga är att JAG iallafall bara har omplacerat 2 st katter. Jag vet katteri som omplacerat många fler på kortare tid. Jag bryr mig inte varför andra placerar om, men JAG vill iallafall inte ha katter som kissar och bajsar i våra sängar, pojkarnas leksakslådor m.m. Jag tar det som att dom inte trivs och får det bättre i ett annat hem.
Så nu räcker det. Jag förstår om du blir upprörd, men ta resten via PM. Ett tjafsinlägg till och jag plockar bort tråden.
MVH//Jessica, Sajtvärd
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Det är aldrig roligt att behöva omplacera om en katt oavsett anledning. Jag har just gjort det och man tycker att man sviker ( fast man gör det för kattens bästa) för när man skaffar en katt är det ju för resten av kattens liv, så dyker det upp saker och man är tvungen. Det viktigaste då är att hitta ett nytt bra hem där man vet att katten får stanna. Varken du eller jag är ensamma om att behöva omplacera och jag tror nog det löser sej för dej. Hoppas också att din exmake snart blir bra igen./Laila

Hoppas du hittar ett riktigt bra hem till katten och att resten av problemen löser sig på bästa sätt.
/Lena

ja hon verkade ju knepig den där *siv* som ringde.Hoppas du hittar en seriös och toppenbra ny ägare till kissarna.Lycka till

Hade själv en Siv som ringde på mina kattungar, från Kopparberg sa hon, hemligt nummer hade hon, så det gick inte spåra, mycket knepig dam, som inte fick köpa katt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Nej henne skulle jag inte heller placerat katt hos, hur akut det än vore… Det gäller att se upp!
/Lena

Ja det kan hända saker som man inte vill ska ske.jag var till ungdomsakuten med min 16 åring i dag och dom gjorde pricktest eftersom han har astma.gissa vad testet visar?
Jo att han hade en 5.a på hund o en 3:a på katt.
Läkarn tittade lite kostigt på mig då jag sa att jag aldrig i livet skulle placera bort mina katter,men om hon hade nån som ville ha en trotsig tonåring så. Jag sa det med glimten i ögat,men vet inte om det gick ända fram.
Nu är ju Mattias i det närmaste vuxen så han bör ju kunna hålla allergi o astma i chack med medicin.Men som sagt allt kan hända ,även den bästa.
Hoppas att det löser sig för din katt
//Inger

Hej!
Själv fick jag ett samtal på en av mina kattungar en gång, av en dam med ngn form av utvecklingsstörning, hon tjatade i en halvtimme att hon skulle komma på lördag o hämta min då 7 veckor gamla kattunge… Inte så lätt att bli av med henne, stackarn.. Behöver väl knappast tillägga att kattungen inte såldes till henne och att hon aldrig kom på besök…?
mvh Malin