"Skämmigt"

Hihihi, men en söt tjej iaf
/Sylvia
Hihi, så kan det gå! Jättesöt tjeja!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Ha,ha
kan tala om att du inte är ensam.många katter som fått byta både namn o färg med för den delen.
Min mamma hade en katt som hette sara margareta .En morgon hade 2 kulor växt ut och efter det fick hon heta Sara Margareta Hane.Fint som snus
kram Karin

Vi är nog många som gjort våra missar. I f-kullen så skulle vi sälja en hona till Japan… och jag ville att de skulle ta en annan hona än den de vill ha, hon var så mycket större…. Hon fick vid ca 8 veckors ålder byta namn till Floyd… tänk om han hade fått åka och när han kommit till Japan hade de upptäckt att hon var en han…
#5 Oooops

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Skönt att höra att man inte är ensam om att ha missat på kön.
#3 stiligt namn…..Sara Margareta Hane!!!!

Japp, samma visa hos mig! Jag fick en svartsilvertabby kille i min kull och eftersom jag visste att honorna bara kunde bli sköldpaddor så kollade jag inte könen. Så en dag när kattungen var 4 veckor och knallade förbi mig med rumpan i vädret när jag satt på golvet så sa jag högt -Men hur ser du ut i rumpan?! För den såg misstänkt lik en hona. Detta resulterade att jag sprang och hämtade sköldpaddskattungen och jämförde… Hmm, identiska. Jag jagade rätt på den andre killen i kullen och jämförde även med honom och de var väldigt olika. Fick ju då inse att hanen var en hona och den måste vara sköldpadda! Nästa steg var att leta rätt på det röda och efter en stund så hittade jag lite skiftningar i allt silver. Hade en tid tyckt att "han" var för söt för att vara en hane och det fick ju sin förklaring!
Kattungen namn hade jag bestämt redan tidigare och efter denna insident så var det mer passande än någonsin.
Hon heter S*WesthKiowa´s Farbror Barbro och hon bor numera hos Lilly S*MissMikku´s.

Så här ser damen ut nu

Herregud vad söt pissungen var,och inte blev hon sämre/Gunilla
Min Dieselotte ….hette egentligen Diesel från början.
Både jag, min syster och vetrinären såg fel *skratt*
Så vid testikelkontrollen vid 6 mån hittade inte vet. några kulor och konstaterade att han var en hon.
Enormt pinsamt …tur att min kattungeköpare inte blev ledsen utan var lika glad för katten ändå.
Det är katten på min Avatar.

#8 Min lilla prinsessa. Hon är det mest feminina som gått på denna jord, (tycker ialla fall matte) fast ändå så grym i sitt utseende.
Och nu har hon släppt till också och ska bli mamma strax efter nyår.

Åhhh skönt jag är inte ensam!
Min Dreams bytte kön 2 gånger under sin uppväxt. När hon föddes var hon en solklar hona, men så när hon var 6v så lade jag ut denna bilden på ett forum o beklagade mig hur dum jag varit och trott att denna otroligt maskulina bebbe var en hona…
Nåja han blev bokad, och vid 11v ålder så kollade jag igen, jag var osäker helt plötsligt…. Och jodå, hans solklara bollar var ju bara pälsbollar och ovanligt långt avstånd, men jaja… Han var en hon…
Men Dreams kom i gott sällskap, både hennes pappa och hennes farfar bytte kön vid "sen ålder". Så tja numer skriver jag alltid ut att hennes bebbar kan komma att ändra kön…
Ja köparna ville ju absolut ha en hane, så tja jag rekommenderade en väns kattungar, som hade otingade killar. Så Dreams blev verkligen min dröm! Hon fick stanna! Och jag ångrar mig inte en sekund!
Ännu har jag klarat könen men missat både mönster i färger ibland. När min första amberkille föddes trodde jag han var brun. I sista kullen såg jag inte att Olga var sköldpadda fast det måste vara så. Till sist hittade jag lite rött på tösen. Tur vi inte har samma problem med våra tvåbenta barn. Ta hand om er/Laila.

Har själv köpt en katt som hona som sedan fick byta kön till en kille det är min vita kastrathane Rufus. Han hette Blossom som tjej:)))))))
/Theresa
!!!