Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett32-utanför-ämnet
Läst 1610 ggr
Mizzi
0

Varför ??

Varför lägger inte "vissa" uppfödare ut alla katter på sin hemsida ???när man VET att det finns fler katter i just DET katteriet.

När det är uppenbart att man har flera katter i sitt "katteri" varför lägger man då inte ut alla katter man har i sitt katteri utan bara en viss del ???

Ursäkta mig, men det får mig att bli misstänksam …… vad tycker ni andra ????

Leffe
0

Det kanske är så att vissa lägger ut bara de som går i aveln och på det sättet är av intresse för andra. Det finns ju inte obegränsat med utrymme på en hemsida

Mizzi
0

Jo men nu menar jag jusst avelskatter ….och inte kastrater

Leffe
0

Då kom frågan i ett litet annat läge.

WesthKiowas
0

Ingen aning, men det kan ju vara så att hemsidan inte är uppdatrad.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

fiskerjentas
0

Den eneste måten å få svar på denne frågan, er å maile den oppføderen det gjelder, og spørre denne.

Ingen andre en den kan vite svaret på din fråga

Froydis
0

Enig med  #5

SillyZones
0

I stället för att spekulera så frågaSkrattande

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Labolina_73
0

Jaaa jag håller med,,, fråga,

Det kan ju vara precis vad som helst,, är det avelsdjur,, kanske ijnte vill få massa förfrågningar,, är det sällskap,, kan inte bryr sej att ha dom på hemsidan då det tar plats dom är ju iaf bara till sällskap,,, hemsidan är full… jaaa precis vad som helst,,, finns säkert en bra förklaring till detta.. och alla som har så har säkert inte samma skäl heller..

maila eller ring och fråga är mitt tips..

//Linda

LenLass
0

Och vad har man att bli misstänksam över blir ju min fråga?! Att ha en hemsida är ju var och ens ensak, vad man väljer att ha där lika så.

Signe-Jonna
0

Som köpare vill man kanske få sig en bild av katteriet på hemsidan. Hur många katter finns det t.ex. i katteriet m.m.

Frost
0

Det kan ju också vara så att man inte är så skicklig på att uppdatera och liknande… Inte alla vet hur man gör eller modifierar en hemsida.

Varför tycker alla det är så hemskt om man måste fråga något? Visst är det trevligt att titta på hemsidor, men man får ju sällan någon helhetsbild av en enkel hemsida -är man intresserad köpare måste man ju ändå fråga om massa annat.

Jag förstår inte alls misstänksamheten om den enbart grundar sig på en hemsida… Alla har inte ens en hemsida, är det också skäl till att vara misstänksam?

Signe-Jonna
0

Eftersom Mizzi uppenbart vet att det finns fler katter i katteriet än de som finns på hemsidan, så måste hon ju ha mer info. än bara den som är på hemsidan.

Mizzi jag tror såhär. En del har för många katter. Man får ju bara ha ett visst antal, om man har fler än det måste man ha tillstånd från kommunen och det kostar ju pengar. Så man vill antagligen inte skylta med att man har för många.

LenLass
0

#11 kan inte annat än instämma med dig och bra frågeställning. Personligen har jag inte allt på hemsidan då jag inte ser nödvändigheten i det, men det är klart man får väll akta sig för hemsidespoliserna för jag har då säkert något att döljaSkrattande

fiskerjentas
0

# 12 du tror…

Jaha, men den eneste som vet er den som eier hemsida og kattene!

Dette formet er best når vi diskuterer katter og ikke tror eller syns, tycker for mycket om forskjellige oppfødere og hvordan de beter seg eller ordner sin hemside

Signe-Jonna
0

#14 Tror och tycker är väl vad man gör på ett forum? Och så länge inga namn nämns så får man undra, tro och tycka hur mycket man vill.

[Pimme]
0

Jag ser inte nåt fel i att man undrar. Håller med#15

kanske hade ts fått veta mer om den typ stält en fråga typ Har du me alla dina katter på hemsan? om inte vaför?

WesthKiowas
0

Ibland blir jag irriterad på att det alltid ska spekuleras till höger och vänster. Inget fel i att undra men varför måste man bli misstänksam över allt?! Jag har flera katter som jag kanske inte borde ha på min hemsida eftersom dom inte är en speciellt bra representant för skogisen. Alltså kanske lite dålig reklam för mig och mitt katteri, nu har jag valt att de ska ligga på min hemsida ändå men alla tänker inte lika och jag tycker det är sååå synd att de ska behöva bli ifrågasatta.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

spinnrocken
0

Ja,visst kan man undraFundersam

jag vet flera välrenomerade uppfödare som inte ens lägger ut bilder på kattungarna föränn de är 10-12 veckor.

och vid 2 tillfällen berodde det på att ungarna var frostade.

Uppfödaren kanske var rädd att inte få dom sålda eller att det skulle varit spekulationer om sjukdommar eller smitta i katteriet.

Ett löjligt förfarande kan tyckas  då sådant bara gör att eventuella misstankar stärks.

Antingen visar man upp alla katter eller ingen,tycker då jag i alla fall.

Och när det gäller utrymme på hemsidan så är det i så fall bara gratissidorna som har en begränsning till 10 Mb

har man inte råd med webhotell så vete sjutton om man har råd med katteri heller.

trevlig lördagkväll

//Karin

Signe-Jonna
0

Förstår inte varför man blir upprörd av frågeställningen…

Håller med #18.

[Pimme]
0

#18 bra skrivet

WesthKiowas
0

#19 Jag blir inte upprörd av frågeställningen utan av att i kattvärlden ska allt ifrågasättas och misstänkligöras.

Mvh Camilla Glad

Kattungar planeras!

Niffi
0

Men det måste väl vara var och ens ensak vad man har på sin egna hemsida och hur man uppdaterar den. Varför skall någon misstänkliggöras för hur hemsidan ser ut? Och varför skall det alltid spekuleras över att folk har saker att dölja osv? Nej, hemsidor säger mig mycket lite. Personlig kontakt säger mig allt.

LenLass
0

Om saker och ting inte ifrågasätts eller misstänkligörs så har ju folk inget skojigt att roa sig med. #22 bra skrivet.

LittleL
0

Jag kan till viss del förstå frågeställningen som tråden startade med. Men hur ofta folk uppdaterar sin sida, hur duktiga dom är på det (kanske behöver dom någons hjälp), och vilken info dom väljer att lägga ut. Allt detta anser jag är upp till var och en.
OM jag däremot skulle vara intresserad utav en katt ifrån katteriet ifråga så skulle jag undra varför alla katter inte finns med? Men jag är en sådan person så jag hade frågat rakt ut. Och hade jag inget vettigt svar fått så hade jag inte längre varit intresserad utav en katt ifrån det katteriet. Enkelt! /Sylvia

Leffe
0

#18 Alla är kanske inte tycker att de behöver ligga med hemsidan på ett webbhoptell. De kanske tycker att det räcker med 5-10 Mb med en gratissida. Behöver inte bero på om man har råd eller ej. Du skriver också att ha man inte råd med en betalhemsida så vete katten om man har råd med ett katteri. Så du menar har man ett katteri så måste man ha en hemsida. Det finns nog en hel del katterier som inte har hemsida och det har inte med pengar att göra. De kanske struntar i detta med hemsida.

Ixatrixa
0

*Suckar*

Har flera ggr fått påhopp eftersom jag vägrar ha bilder på nyfödda blöta kattungar…brukar visa en gruppbild med mammakatt första veckan.Brukar ta den första individuella bilden jag sätter in på hemsidan när kattungarna har öppnat ögonen. Detta är mitt val och jag kommer alltid göra så. Jag vill låta mina kattungar och kattmamma ha en lugn tillvaro…det räcker med att jag väger och håller kattungarna osv

Tycker det är himla konstigt att man lägger sig i hur andra gör med sin hemsida…har också svårt att sätta mig in i varför folk har så mycket bekymmer om vad andra gör. Då jag själv verkligen struntar i sådant.

Måste man alltid tro det värsta när det kan vara sådan enkla förklaringar som några redan har nämt.

Bitte19
0

varför lägger du Mizzi inte ut din bondkatt som har ungar på din hemsida? Du store seriösa uppfödare där!!!

Har du rent mjöl i påsen????

rockringen
0

Vad blir du misstänksam mot? Misstänksam att de har fler katter, men det vet du ju redan.

Alla vill inte lägga ut varken alla katter eller alla kullar, de ser internet som en reklamsite och lägger ut det som är nödvändigt.

Barbro

LenLass
0

Behandla andra så som du vill bli behandlad själv….. skojig tråd detta!

ingann
0

#27 nu måste jag faktiskt försvara Marita!

#1 Det var inte hennes "bondkatt" utan en hittekatt med ungar hon var barmhärtig nog att ta hand om!

#2 Hon har haft dem ute på sin hemsida! (om du hade tittat efter tidigare hade du sett det)

#3 Hon har dem inte kvar längre utan har hittat hem åt både ungar & mamma katt!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner