Försäkringar
Om man har ett avelstillägg (i Agria) har kattungarna en försäkring via sin mamma tills de är 15 veckor gamla. Två av mina kattungar kommer att flytta innan dess men den tredje flyttar först när den är 17-18 veckor. Hur brukar ni göra med försäkringen? Tecknar ni en egen försäkring för kattungen från det att den är 15 veckor?
Ja, jag tecknar alltid försäkring på de katters som blir kvar längre, annars är de ju oskyddade. bara att föra över på köparen sedan med ett enkelt telefonsamtal.
//Jessica
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Jag tecknar alltid individuell försäkring på mina kattungar från det att de är ca 6 veckor gamla… denna följer sedan med kattungen när den flyttar till ny familj (om den nya ägaren önskar det…)det är lätt att föra över till den nya ägaren, bara ett telfonsamtal och hinner inte kosta så många kronor innan katten flyttar, känns som en enorm trygghet o veta att bebisen är ordentligt försäkrad. Jag har Agria.
/ Sophia

Jag gör oxå alltid numera som #2 Sophia skriver här ovanför. Då har kattungarna fullt skydd om det skulle vara något. //Kaisa