Sveas lille bebis
Idag skulle Sveas bebisar kommit. Men de föddes den 17/11. Nästan en vecka för tidigt. Det blev dessutom en komplicerad förlossning och det slutade på Ultuna, där Svea födde fram de två sista. Hon fick fyra bebisar. En liten kille med födelsevikt på 70 gram har vi kvar. De andra tre klarade sig inte. Vi kämpar på med dygnet runt matning och lilleman artar sig bra nu. Från att ha varit nere i en vikt på 58 gram så väger lilleman idag 72 gram. Han snuttar även lite på mamma Svea, men först efter att han ätit sig mätt från flaskan. Här kommer en bild på Carpe Diem som han skall få heta, av oss kallad CD. Han är creme-vit tigre/spotted ev silver.
Vilken liten Pluttis!
Håller tummarna för att han snabbt ökar i vikt så att du slipper stödmata honom. Söt är han iaf!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
Åh Lilly, vad jobbigt! Hoppas nu verkligen att den lille raringen vill kämpa….håller tummarna för er! Hur mår Svea nu då?
Kram
Lollo

Men jösses vilken go liten en,,, Jag önskar er all lycka till med lillkillen..
Många styrkekramar till er och mamma med bebis…
Och Grattis till den lille bör man ju kanske säga.. ;-)
Kram Linda

#2 Svea mår bra, hon är en utmärkt mamma som tvättar och sköter om CD. Tåligare katt har jag aldrig sett. Hon står ut med att jag tar lillen och matar honom. Sitter snällt och tittar tills jag är klar och det blir hennes tur att sköta om honom.

Sicken liten sötnos, oj oj lycka till, och håll ångan uppe
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Oj, vilken röra. Stackars liten… och vilken duktig mammakatt!! Lycka till med lilla CD. /Sylvia

Vilken pers ni har gått igenom. Ett mycket fint namn, Carpe Diem. Pussa på mammakatt och CD och kram på dig. //Kristin

Nämen vilken liten plutt…han är så söt så man får tårar i ögonen! //Kaisa
Å så söt han är! & Grattis till go´biten.
Ja du Lilly, vem har sagt att uppfödning är lätt? men någon måtta hadde man önskat sig i bland
Då kommer du inte på föreläsningen nu på Söndag, förstår jag.
Men vi ses nog snart
Kramar Birgit

Men vilken liten goding Lilly!! Önskar er all lycka med den lille
och mamma Svea!!
Kram Ullis med pojkar

Åh, Lilly! Vilket drama! Skönt att allt ändå gick bra för Svea o CD, även om såklart det är trist med de andra små..
Pussa Svea från mig och självklart lille CD!! Önskar lycka till med den lille och sänder massor av kramar!
mvh Malin

Här kommer en hälsning från pappa GIC S*Redtail´s Titan som är otroligt stolt över sin lilla (stora)kille som är så duktig.Matte hälsar många pussar och nosisar till underverket också.Som redan har blivit vår älskling som vi tänker på nästan hela tiden.Tänk att en sån liten krabat kan överleva,jag har faktiskt inte hört så många som gjort det.Men så har han en extramamma som sköter honom exemplariskt dygnet runt.
Anna & Titan

Han är såååå fin liten kille. Puss o Kram till lilla CD! Kämpa på o bli en stooor o fin pojke!

Tack alla för ert stöd. Det värmer verkligen och ger mej nya krafter. För jobbigt är det. Värst är det att inte få sova mer än ca 1,5 timme i taget. Men jag hoppas att snart kunna glesa ut matningarna nattetid. Som tur är så tog jag ledigt från jobbet i 10 dagar. Sen jobbar jag bara halvtid. Det handlar ju trots allt bara om några veckor, sen lättar det förhoppningsvis. CD är en underbar liten krabat med en vilja av stål. Och som grädde på moset så har han en vit svanstipp också. Så söööt!
#9 Tyvärr så blir det nog ingen föreläsning för min del på söndag. Om inte det hinner ske ett underverk tills dess, så killen börjat dia på allvar. Törs helt enkelt inte låta någon annan mata honom, även om det skulle finnas nån.
#12 Massor med pussar tillbaka till pappa Titan från mamma Svea och sonen CD 

Grattis och lycka till med den söte pojken! Tråkiga saker händer men skönt att mamma katt mår bra och att lillkillen ökar i vikt!
/Lena
Vilken sötnos! Håller tummarna för att han håller sig frisk och äter bra!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Åååå ja kan riktigt känna doften enda hit, finns det någon godare doft en nyfödd kattunge ???
Och vilken liten goding sen 
Han var verkligen en sötnos. Hoppas att allt går bra med honom.
Susanna
Ja det blir inte alltid som man har tänkt sig….
hoppas nu bara att lillpojken klarar den här första kritiska tiden..han är ju så söt..håller tummarna.. // Berit

Åh Lilly va ledsamt. Men skönt att du har en lite misse kvar i alla fall. Håller tummar o tassar att lillkillen hänger i.
/Marie

Vad tråkigt att det gick galet, Lilly! Men gud så söt den lille är! Håller alla tummar och tår för fortsatt framgång med honom!
Kram Camilla

Stort grattis till kissungen såå söt man kan vara
Beklagar att din hona miste några bebbar…Du själv är jätteduktig som orkar ta hand om den lille…Tiden går fort o snart tackar du dej själv för allt jobb.Lycka till o en Nospuss till en duktig mamma katt
Mvh*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter