Achilles och Apollo
..tror vi att de ska heta. Lite oense är vi, men, men….
Bellas bebisar frodas och mår bra, även Bella. Härom natten hörde jag en av kattungarna försökte spinna..så gulligt.
Båda killarna börjar öppna ögonen och på Apollo, den svart vita är ena ögat nästan öppet.
Har fotat men ack så dåliga såg jag nu *skäms*
Dock skulle jag behöva hjälp med vad den ena killen är för färg, men inte så lätt just nu då jag inte har någon bra bild.
Tror att han är brunmönstrad..men vad???
Jag ser bara lite mönster vid benen, inget på rygg och svans. Kan ni ge mig tips vad man kan gå efter? Jag hörde att vid tigré så har de ofta fler än tre "ringar" runt svansen?? Ok, jag ser inga alls än:/
Klura ut tips så ska jag fota imorron och försöka lägga ut bild på kvällen.
Bästa bilden när Achilles är nyfödd..ny bild imorron
FÖr att kunna avgöra mönstret så måste man få se bild på svansen och på ryggen och sidorna på kattungen.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
Ok, det ska jag försöka fota imorron:)

Åhh vad söt han är, nu blev jag ju kär igen,=) Vad har föräldrarna till kattungen för färger? Så där långt som man kan se på bilden så gissar jag på att han är bruntigre, det kan vara lite svårt att se när han är så mörk. Men blåser du i pälsen på sidorna av kattungen så kanske mönstret syns tydligare i botten på pälsen..
Att jag gissar på tigre, ja eller spotted, är att han är rätt så "smalrandig" på benen, liksom, på tabbyn så är det inte lika många ränder & att dom är lite bredare, jag hoppas att du förstår min tokiga förklaringen. =)

Åhh vad söt han är, nu blev jag ju kär igen,=) Vad har föräldrarna till kattungen för färger? Så där långt som man kan se på bilden så gissar jag på att han är bruntigre, det kan vara lite svårt att se när han är så mörk. Men blåser du i pälsen på sidorna av kattungen så kanske mönstret syns tydligare i botten på pälsen..
Att jag gissar på tigre, ja eller spotted, är att han är rätt så "smalrandig" på benen, liksom, på tabbyn så är det inte lika många ränder & att dom är lite bredare, jag hoppas att du förstår min tokiga förklaringen. =)
Så fick man hoppa in och jobba så inga dag bilder har det blivit. Jag ska försöka fota när barna har gått och lagt sig…
Ja, man blir sällan oberörd av kissungar, bland det snuttigaste som finns:)
Mamma är svart med lite vitt - n 09, och pappa är röd spotted med 3 vita tår -d 09 24 :)
Mormor a(s) 09, morfar n09 24
Farmor fs 09 22, farfar n 09
Jag ska blåsa i pälsen och se, bra tips där;)
Achilles har fått upp ögonen mer och apollo nästa helt idag,
Achilles väger nu 212gr och Apollo 242gr…så spännande ..