Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 371 ggr
Mizzi
0

En fråga ...

Om en IDP medlem köper katt av en SVERAK medlem och vill flytta över katten till IDP från SVERAK måste köparen be säljaren om lov att flytta över katten till IDP då ???

Labolina_73
0

Jag tror inte det,, men jag vill gärna ha svar från någon som vet… och inte bara tror som jag.. ;-)

//Linda

Mulan
0

Nej, det tror jag inte. Varför skulle de behöva be om lov?

mvh Malin

Mizzi
0

Ja jag undrar också ?? fick höra detta från en person men har aldrig hört talas om det förut, så jag tänkte kolla här om någon visste något om det.

Juliette-
0

Du behöver inte fråga om lov att flytta en katt från IDP till SVERAK å inte tror jag du behöver de när de är tvärtom heller.. säljer jag katt till dig ex och vet du är IDP:are är de klart du gärna får flytta över katten till IDP

LittleL
0

Är katten skriven på dig så väljer du själv vilket förbund du vill tillhöra. /Sylvia

Anett Lindbom
0

För många år sedan när jag köpte en skogis från IDP & skulle föra över henne till Sverak så behövde jag ett intyg från IDP för att kunna regga henne i Sverak och då för att få en Sverak-stamtavla, hur det är nu för tiden vet jag inte, det kanske är lättare att föra över katter mellan Sverak & IDP nu..

Snusan
0

När jag skulle regga över från IDP till SVERAK så behövde jag bara en transfer från uppfödaren inom IDP och så skickade jag med den tilsammans med IDP stamtavlan så var det klart . Och att be om lov låter konstigt det är ju din katt .

MVH / Suzan