Kattutmaning =)
Min skogis Tigris blev för några dagar sedan utmanad av två huskatter och nu utmanar han er. Utmaningen går ut på att den utmanade katten skriver fem personliga fakta om sig själv och sedan utmanar andra katter att göra detsamma. Så här skrev Tigris om sig själv:
Fem personliga fakta om mig - Tigris
1. När jag är på riktigt kelhumör dreglar jag gärna ner matte.
2. Att retas med huskatten Effie är bland det bästa jag vet, för hon blir ju så arg.
3. Jag är en nätt och smidig kattkille. Inte är det väl mitt fel att datorskärmar välter så lätt. Mitt smeknamn Klumpedunsen har jag inte gjort mig förtjänt av tycker jag.
4. Att äta upp kattungarnas mat är för mig en sport. Jag är ju större än de.
5. Att ligga ovanpå folk och mysa är trevligt tycker jag. Alla människor måste väl älska när 7 kg katt vräker ut sig över deras bröstkorgar. Det är ju så mysigt att ligga där och "kloa".
Jag väljer att utmana alla katter här som känner sig manade. 
Okey här kommer Chili!
1.Jag har RÄTT att sitta på andra katter om det är blött ute.
2. Jag är barnslig & sur om min matte inte är hemma-är hon bortrest---så vägrar jag att sova i deras säng brevid Husse-då blir det på golvet hellre.
3 Jag bestämmer över alla som bor här!
4.Om matte sover för länge på helgerna-så kan jag en hel del knep-ta ner alla halsband som finns brevid sängen
Ställer mej över henne och slickar (gnager på luggen)
om det inte hjälper så kurrar jag inne i hennes öra-det funkar ;-)
5.Jag ÄLSKAR att ligga mitt på köksbordet om det kommer främmande--Så dom verkligen kan beundra mej--& se hur vacker & underbar jag är--tror faktiskt inte att det finns någon så snygg som mej FAKTISKT.
Kom igen nu ! Fler som vill berätta om sej själv /Mjau

Tigris dotter Mim svarar med.
1. Jag beter mig lite korkat och klumpigt ibland, därför har jag fått smeknamnet Blondie av husse och matte.
2. Är ganska bufflig och bryr mig inte om vad Lea säger till mig. Hon är ju så rolig att leka med
3. Magen är det bääääääästa stället att bli klappad på.
4. Blir tokig när jag hör matte fila sina naglar. MIN nagelfil, den ska man bita på… inte fila naglar
5. Jag kan jama högst och bäst utav Lea och mig. det bevisar jag vaaaaarje kväll när matte och husse går och lägger sig och på morgonen

Busan (S*Izawatha´s Igraine) tar upp handsken….
1. Jag har världens bästa hörsel….om MIN matte så mycket som säger *hej*till någon av de andra katterna kommer jag som ett skott för att kräva min rätt att bli uppmärksammad!
2. Alla katter har sträv tunga, men min är allra strävast. Jag lovar! Och det kan matte intyga efter att ha blivit väckt ett par gånger per natt av min tunga på hennes haka.
3. TV:n är bästa liggplatsen - alla tittar ju på mig….eller? (Matte påstår att jag gärna kunde ha fått ett par hjärnceller till. Vad kan hon mena med det?)
4. Ett bra sätt att få matte att gymnastisera lite är att kasta sig ner framför hennes fötter, rulla runt ett par gånger och locka till att bli klappad - för att sedan hoppa upp och göra om samma procedur en halvmeter därifrån. 10 gånger! Alltid tar det väl lite på hennes "rondör".
5. Om jag blir sugen på en liten smakbit av de tvåbentas mat är jag ju inte så dum (som vissa…) att jag bara försöker roffa. Nej, då krävs både list och tålamod: Lägger mig ner en bra bit från tallriken, ser ut som det "regnar", ålar mig så närmare till dess att jag kommer åt att sakta trevande räcka ut tassen mot smakbiten och se liten och frågande ut. Det funkar oftast!!
#2 Underbar bild!!!
/Monica

Ivar-Loo (korsning Skogis Perser) blev utmanad av Chili dårå', och berättar om sig själv:
1 .13,5 år gammal(ung) Blå
2. Har varit på endast 1 utställning,som 5 månders plutt,där vann jag allt,publikfavorit,Domarn's favorit m.m ja' det slutade med 11 stora rosetter,och fullpackad bil.
3. Jag är lika snäll som jag ser ut,men ska jag ha medicin eller avmaskningsmedel,behövs 4 starka karlar för att hålla mig,för då blir jag monster.
4 Älskar kattungar och kexchoklad.
5. Sover gärna hos eller PÅ någon av hundarna,de är ju såå varma o go'a med sina långa pälsar =) mmm
Skickar med en bild på mej,å så får vi se vad Elvis berättar om sig,även han är utmanad av Chili!
/Ivar-Loo & Anki

1. Alla älskar mig de vet jag ju redan innan jag träffat alla.. De spelar ingen roll om de är 4 ben eller 2 alla avgudar bara mig..
2. Min matte är magisk. Hon kan få nått jätte konstigt komma direkt från väggen. De bara sprutar och tar man på de blir man blöt och de är lite roligt. Dock är de bara matte som kan få de magiska vattnet att komma.. De är lite konstigt
3. Om jag vill brottas kastar jag mig på första bästa framför mig. Om den katten blir arg gör inget jag vill brottas och då gör jag de.
4. Jag älskar hanar. Finns de nått bättre? De får gärna öva i alla ställningar på mig jag går med på allt. Man måste ställa ut för att få de man vill när man kräver
5. Jag älskar att leka jaga och de roliga är jag vinner jämt.. De där småglinen som försöker hänga på hinner ju aldrig med och när jag jagar dom blir de nästan rädda. men som grym svart och dö läcker förstår jag dom
#2 Vilken underbart rolig bild. Det är ju ingen tvekan om vem som är herren på täppan i Öringe.

Här kommer fem personliga saker om Smeagol.
1. Jag är drygt 3 år gammal
2. Jag är en mycket domintant kille som bestämmer över alla i mitt hushåll
3. Jag är en mycket busig kille som älskar att leka men jag föredrar när någon människa leker med mig. Min favorit leksak är laserlampan.
4. Ja älskar att vara ute, det är mitt liv. Jag är en extremt duktig jägare som tar det mesta som exempelvis råttor, ormar och skator. Det jag gillar allra mest är att gå långa skogspromenader med min matte och husse.
5. Jag är extremt kräsen och endast det bästa duger för mig. Min absoluta favorit är kokt torsk, men det måste vara Findus annars äter jag inte.
Tiger har blivit utmanad av Smeagol.
1. Älskar att bli kammad-helst av min matte--fast inte när dom andra tittar på. (för jag spinner & kurrar så högt-skämmigt)
2. Vill helst ha min matskål högre upp än dom andra "jonen"
3. är en riktig ögontjänare-precis som min Mamma,tittar mej runt om husse eller matte frågar vad som händer--sen slickar jag mej på ena tassen alltid den högra-när det handlar om bus
4.Tycker inte om att gå ut i sele--trivs bäst att rusa runt i huset & rastgården
5. Gillar också att visa upp MEJ-Alla ska titta på mej-Och gosa-slutar dom att klappa & gosa med mej-så nafsar jag på armleden---Gillar att ta för mej.

Vet-i-katten om jag blivit utmanad av nån
(fast det är väl ingen som törs) får väl utmana mej själv
Här kommer 5 personliga saker om MEJ! 
- Jag är en matador-kastrat
(d.v.s. alla barn som föds här hemma är mina barn) - Jag är som riktiga Nalle Puh
(liten hjärna men stort hjärta säger matte fast det där fattar jag inte riktigt) - Det är jag som herrn i huset och bestämmer
(det säger i alla fall min mamma Kitty) - Utbildningsmeriter:
Biologilärare (ni vet blommor & bin … fast flugor är smaskigare)
Underläkare med specialitet som barnmorska. - Älskar rå potatis & gurka … smalmat ni vet
… fast det döljer jag ganska bra

Blondie-Mim har verkligen fått Tigris fina röda färg =)

Haha jo jag tror garanterat att hon har ärvt det =) Hon är inte smidig *s* Om man här något som ramlar ner på golvet och ett "mjauuu" så vet man vem det är
Lea är smidigare och inte klumpig
S*Tam-Trion's Japp har blivit utmanad av Tigris.
1. Jag älskar allt och alla, spinner högt och ljudligt vid minsta beröring!
2. Det roligaste jag vet är när min matte tar med mig ut på promenad, jag kan springa hur långt som helst. (för jag springer hellre än går, det går liksom snabbare då)
3. Jag är ett riktigt litet yrväder och älskar att att leka…ofta!!!
4. Jag brukar släpa runt leksaker och lägga dem framför mattes fötter eller i hennes säng.
5. Jag är orädd och tuff, jagar gärna morsan i tid och otid.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***
S*Tam-Trion's Dumle har blivit utmanad av Chili.
1. Jag är otroligt snäll och rivs inte ens när jag leker.
2. Jag älskar min bror Japp, särskilt då han tvättar mig.
3. När jag vill gosa så kastar jag mig handlöst på min matte eller husse, byter gärna plats med jämna mellanrum för att komma ännu närmare.
4. Jag tycker väldigt mycket om mat och äter gärna ihop med min pappa.
5. Jag brukar gå på mattes dator för att få mer uppmärksamhet då och då.

S* Kukkudrillas Bonanza "alias Smurfan" har blivit utmanad av farfar Chili i TYresö !!
1. Snygg brud i blå förpackning !
2. väntar smått tillsammans med Sunnygirls Claes !
3.Tycker mycket om min matte, speciellt när hon går ut i köket för där finns all mat och godis !!!
4. Mina kattkompisar e jättesnälla mot mig, fast de busar med varandra.
5.börjar bli lite rund om magen, för lie motion …..

Annsofie, CH S*Frostvikens Agnes har blivit utmanad av sina småsyskons pappa Tiger;
1) Liksom min pappa Smeagol så älskar jag att vara ute, har dock inget intresse av att jaga äckliga fåglar, däremot så älskar jag att gräva i mattes grönsaksland, vilken toalett det finns där!! En gång klättrade jag i körsbärsträdet ute på tomten, var riktigt duktig och balanserade på både ett och två ben. Under trädet hade matte och husse ställt en stor pool som de skulle kunna svalka sig i när det var varmt ute. Vad tror ni händer? Jo, i en cool balans övning när alla tittar på mig, så tappar jag balansen och trillar rakt i poolen, Jag kände mig väldigt dum och blev genomblöt.
2) Jag är mattes ögonsten, och matte är så klart min
Jag kan sitta hur länge som helst och tindra med mina vackra ögon mot henne. Jag är en väldans social lady, enligt mig själv. Matte brukar skratta åt mig ibland, hon tycker jag ser lite lustig ut när jag tittar på tv, jag ligger nämligen och sover på rygg med alla benen rakt upp i vädret…
3) Mat, åh denna ljuva uppfinning. Jag älskar mat, jag säger bara -Whiskas kladdmat!! När jag var en bebbe var jag en period väldigt liten, mattes mamma var så orolig för mig när hon var barnvakt åt oss syskon att jag skulle dö, hon tyckte att alla andra syskon åt upp all mat för mig, bla brorsan Amadeus. Och det märks ju på hans vikt minsann
, 7kg.. Själv är jag en nätt liten lady, endast 5 kg..hm…
4) Jag älskar att åka bil! Vi har en stor hundbur i bilen där mamma Thea och jag åker tillsammans. Matte har sytt en hängmatta åt mig som är fäst i den buren. Och där ligger jag och gungar när bilen rullar… Mamma ligger under, hon är så känslig, spyr och så vilket jag tycker är väldigt äckligt.
5) Jag älskar vippor! I alla färger och kreationer. Varje kväll när matte lagt sig så hämtar favvovippan, en grön och släpar upp för trappen och upp i mattes säng… Jag sover så bra med den brevid mig, men matte brukar inte bli så glad när hon vaknar av att en pinne sticker henne i rumpan..

Totte, S*Silverfårans Bombadil, även han utmanad av Tiger…
1) Det finns ingen som är så charmig som jag! I mitt hus är jag Kung Charmig, det finns ingen som kan stryka sig så kärvänligt mot alla som klappar mig som jag, och jag själv tycker jag är en riktig sexbomb. Jag visar det gärna och ofta genom att helt offentligt rengöra de ädlare delarna nertill…För att ytterligare visa min charm så tvättar jag gärna husse och lillhusse i luggen och på pannan.
2) Långpromenader i koppel tycker jag är en höjdare! På våra promenader så blir jag väldigt pratsam, någon snygg dam kanske tycker det låter sexigt när jag ropar på dem. Matte tycker jag är så duktig när vi är ute, för jag går hela tiden, stannar inte som svärmorsan och käkar gräs hela tiden, nej, jag spanar efter brudar…kolla det här kortet, vinden blåser så häftigt i min man, vem kan motstå en sådan kille som mig?
3) Vatten, jag bara älskar det! Kan sitta på dskbänken hur länge som helst och utforska och leka med det som droppar urt kranen. Och att jag blir blöt gör mig ingenting, jag har ju valt det själv. I bland får matte för sig att jag ska duschas, det är docjk inte alltid lika roligt, jag fryser ju som en hund efteråt och sitter då gärna vid datorn och torkar eftersom det är så varmt och skönt där.
4) Utställningar är ett trevligt påhitt tycker jag, där får jag ju glänsa och alla tittar på mig.
5) Just nu går jag bara och väntar på att någon av damerna hemma ska "släppa" till, jag har en enorm längtan efter att få bli pappa. Matte har bestämt att jag och Annsofi passar i hop så jag hoppas hon tycker om mig som kille.

Och så var det Thea, CH Pole Positions Amalthea, utmanad av sin förra kille Smeagol..
1) Rödhårig med eldigt temperament, jag gör bara det jag tycker om!
2) Jag älskar att sova! Jag har en egen liten holk i tvättstugan som bara är min!
3) Jag är vacker! Jag är bäst!
4) Älskar att sitta i skuggan ute och lukta på blommor, äta gräs och bara vara.
5) Jag är en superbra mamma! Älskar att ha bebisar men ibland får jag för mig att jag vill ha några för mig själv så då gömmer jag undan en par tre ungar.

Cosmo, utmanad av Tigris:
1. Jag sover ALLTID på mattes sida i sängen… till husses stora förtret, eftersom husse anser att jag är hans katt.
2. När matte pratar med mig så svarar jag ALLTID. Man är väl artig.
3. Jag älskar att plocka upp Caspers (hundens) mat med tassarna och peta in den under mattan så att matte trampar på den sen, hehehe.
4. Jag är ganska klumpig, och trillar ofta ner från soffan om jag inte aktar mig.
5. Jag tycker att mattes blomkrukor i fönstrena är väldigt fula, och försöker få henne att fatta att dom borde tas bort! Hur? Hmm.. ja, krukorna kan ju RÅKA trilla i golvet då och då…. *visslar oskyldigt*

Augusta,, utmanad av Smeagol.
1. JAg ska alltig vara med miranda i hennes rum på kvällen när hon ska sova och på morgonen när hon blir väckt.
2. Jag älskar att leka med vatten som droppar / rinner och framförallt när matte badar.
3. Jag är nyfiken och älskar att kolla vad som finns i om det står en kartong nånstans.. Såå kul att knöla sej in..
4. Jag tycker att det är kul att vara högst uppe på klösträdet och ligga på rygg för att jaga min egen svans runt klöspelaren.. ;-) Smart,,, njä… men det är kukl.
5. JAg är smidig och hoppar högt. Ligger gärna på höga platser så jag kan se ner.. "på er andra" eller så ligger jag på data skärmen.. :-)

S*Frostvikens Amadeus har blivit utmanad av sin syster Ann-Sofie.
1. Jag är nog världen snällaste kille som älskar alla och de flesta gillar mig.
2. Jag älskar verkligen mat och att äta är nog mitt största intresse. Jag är lite kräsen men inte som min pappa Smeagol. Det bästa jag vet är när min snälla matte kokar kyckling till mig då skriker jag rätt ut.
3. Jag är en stor och kraftig kille som växer så det knakar just nu, min vikt ligger på 7.5 kg. Inte konstigt att jag behöver så mycket mat.
4. Jag är precis som min mamma Thea när det gäller att tycka om att sova. Min favoritplats är en iglo som står på skrivbordet, där kan jag krypa ihop och mysa hela dagarna.
5. Min matte säger att jag är en mycket duktig kille för att vara fertil eftersom jag aldrig strilar inne utan jag går snällt till min toalett. Inte heller skriker jag eller är rastlös.

S*Kaup Home Cat's Onyx, Skrållan har även hon blivit utmanad av Ann-Sofie
1. Jag är en liten busig kattfröken som älskar att leka, min favorit kompis är nog Smeagol.
2. Det värsta jag vet är när jag vaknar och upptäcker att jag är ensam i ett rum då piper jag tills någon kommer och hämtar mig.
3. Min stora kärlek heter Amadeus för han verkligen pysslar om mig och tvättar mig hela tiden. Jag älskar att sova nära honom och kan ibland försöka dia honom. När det då inte går som jag vill och inget kommer blir jag lite ledsen.
4. Jag är en jättesöt liten kattfröken som charmar alla som ser mig.
5. Jag har bitit sönder en plastboll och plockat ut bjällran som satt inuti. Det är min absolut roligaste leksak.

Commis har blivit utmanad av Dumle.
1. Jag är en ganska snäll och försynt kille på 4,5 månader.
2. Mitt ryska ursprung gör att jag ibland går under smeknamnet tsaren.
3. Mattjuv? Jag? Nej inte alls! När matte lagar till något gott så tar jag mig gärna en smakbit mitt framför hennes näsa, men det har väl ändå en tsar rätt att göra.
4. Tigris är min stora idol. Honom kan man både busa och mysa med.
5. När matte öppnar lådan där laserpekaren bor så kommer jag skuttande direkt. Den där röda pricken gör mig tokig. Jag förstår bara inte hur den kan vara snabbare än jag.

Tryffel har blivit utmanad av Tigris och Kalle.
Fem personliga fakta om mig - Tryffel
- Jag är otroligt envis och klarar mig helst utan en massa löjliga grupplekar.
- Jag kräver att få vistas minst 70 % av dygnets timmar utomhus…annars…!
- Jag älskar min matte väääldigt mycket och tycker att hon ska ge mig lite extra kärlek då och då…i smyg, jag vill inte att de anda ska se att även jag har känslor. Jag är nämligen en vuxen man och håller inte på med en massa trams.
- Men bäst är nog ändå maten, va…finns det något bättre än rå rostbiff…mmmmmums…jag håller mig alltid i närheten då det vankas mat och jag är proffs på att tigga, jag lovar!
- Jag är en hejare på att fånga fåglar när jag är ute också. Men de bara somnar när man leker med dem…och vem vill ha dem då!??? Jag brukar ge dem till mina grabbar, de verkar tycka att de är riktigt goda, skumt. Jag gillar nog själva jakten bäst, man är väl KATT!
Adidas har blivit utmanad av…hm…minns inte!
Fem personliga fakta om mig - Adidas
- Bara så ni vet, så är det jag som bestämmer och håller ordning på allt här hemma.
- Jag tycker om att vara i centrum, gärna bli fotograferad eller varför inte bli buren av någon tvåbent snäll person, men helst matte eller husse. Fast de flesta människor är faktiskt rätt snälla!
- Jag tycker INTE om främmande katter, de borde utrotas!!!
- Jag är väldigt medveten om mitt vackra yttre men jag är även en väldigt intelligent och klok tjej.
- Jag tycker väldigt mycket om Tryffel, jag önskar att jag fick vara ute på äventyr med honom. Det är bara han som får gå lös ute, orättvist tycker jag!
Sen var det Mary som har blivit utmanad av Findus…puh!
Fem personliga fakta om mig - Mary
- Jag älskar mat och äter så ofta jag kan, men inte vad som helst för då gör magen uppror. Jag befinner mig oftast i köket, för det är ju där ALLT händer.
- Jag älskar att bli kammad, hårt, mycket och ofta. Nafsar gärna min matte på armen då det är som skönast, samt välter ner diverse prylar som kommer i min väg under njutningsstunden.
- Ibland hittar jag på små hyss som att stjäla människornas mat, helst då räkor. Det är inte alltid så lätt att avgöra vad som finns i alla plastförpackningar man måste gnaga sig igenom, ibland går man på en nit…men man måste ju iaf kolla vad som finns i.
- När jag vilar ligger jag helst på lite högre höjder eller på en köksstol under bordet, allt för att slippa den där Dumle som tror att JAG skulle tillåta att han fick röra mig…aj aj aj, det ger du f-n i din lilla fjant. Han är sååå jobbig! När jag vill att min matte ska klappa min vackra mage, så lägger jag mig sött på rygg och väntar tills hon ser mig och kommer till min undsättning. Jag har en väldigt fin mage faktsikt!
- Jag har ett eget litet rosa hus från RC där jag brukar gömma mig om de andra jagar mig, de leker så himla hårt och jag tycker inte sådant är kul…till de andras stora glädje, taskmörtar! Fast matte vet inte om att det faktiskt är jag som retar de andra *fniss*.
Jag utmanar Tryffels syster Murkla!

ja min "lille" Iver kan være festlig til tider:
Iver(7 mnd og 5,5kg) sine 5 karaktertrekk:
1. Jeg tror jeg er liten søt gutt og hopper i gardinstenger og velter stoler. Foreløpig har jeg knekt 3 gardinstenger og ødelagt to stoler.
2. Jeg bare ELSKER å kose og ingen andre skal kose uten at jeg "overtar". Det gjøres enkelt ved å gå over skulderen til mor, legge seg oppe på brystet og sparke vekk kattene nedenfor meg:-))
3. Skal man drikke vann må man jobbe med forbena. Jeg må dra igang "vannpumpa" og når den er igang kan jeg legge meg å drikke. Det gjøres ved å klore vilt på gulvet før en begynner å drikke.
4. Jeg bare ELSKER å leke. Fatter ikke hvorfor de andre i flokken blir så sure når jeg hopper på dem???
5. Jeg simpeltent ELSKER mat og en må jo renske matfatene. Jeg rengjør alle katteskålene, mor sin tallerken, panner, gryter og det som står i oppvaskkummen.
Sender utmaningen videre til neste mann.
legger ved min "lille" galne lidenskapelig gutt:-))

Billy, S* Kaup Home Cats Billy Idol, har utmanats av söta goa mamma Tindra.
Fem personliga fakta om mig:
1. Jag älskar att busa med husse. Ju vildare och hårdare desto bättre.Jag gillar också när min tvåbenta "storebror" kommer hem - då tar han fram vippan och leker med mig jättelänge.
2. När husse eller matte kommer hem vill jag gärna bli buren en stund. Då slappnar jag av och spinner. Jag blir alldeles lealös så matte brukar säga att jag är en Ragdoll. Men det är jag ju inte. Det är ju bara så mysigt att få vara nära.
3. Jag älskar mat av alla slag. Bäst är nog kokt fisk eller kycklinglever. Glass är också gott - och vaniljsås med blåbärspaj.
4. Jag tycker om att "hjälpa" matte och husse när de fixar saker, men jag tror inte att de alltid uppskattar min hjälp. När matte lagar mat smyger jag mig upp i fönstret och går bakom gardinen upp på köksbänken och lägger mig i hörnet. Sedan smyger jag mig sakta närmare och närmare för att bli nedmotad. Otacksamma är de, tycker jag.
5. Jag gillar att åka bil. Då bäddar jag ner mig under dynan i buren och sover så gott hela vägen.
Okidocki då har jag blivit utmanad av tryffel.
5 fakta om mej!
1. Jag är den klokaste katten som finns på denna jord-En stor bastant Huskatt i sina bästa år snart 16 år.
2. Jag är en RIKTIG råttjägare-inte såna där löjliga vippor eller möss på snöre, Här i Öringe är det jag som är KUNG.
3.Jag Älskar att sova mellan husse & matte,fast husse är mer lättlurad-det är kudden jag vill åt, Vaknar dom inte så har jag ner alla böcker-eller då hoppar jag på deras bröst--garanterat får jag gå ut.
4.När jag var 3 år så försvann jag i 9 mån--vill väl se mej om i världen--Så en riktig Globetrotter är jag.
5.jag bara älskar när mina tjänare är ute-grävs det i trädgården,rusar jag genast dit & uträttar mina behov-
gillar att busa med hambo-han är så lik min syrra-men det kan jag ju inte säga till stora"karl"--kattungar gillar jag inte-då flyttar jag hem till Moster Tinka,tur att det bara är 50 meter imellan
Vad fin han är Findus, han ser ut som Tryffel fast med lite mindre päls!!!
Hej här är jag Tindra Har blivit utmanad av min vackra dotter Adidas.
5 personliga fakta om mej:
1. det är jag som är urmodern på det här stället--Ja det är jag som bestämmer-det är jag som är BASEN!
2.. Min matte går ut med mej i koppel_bara Mej ..Jag Älskar det-då vill jag gärna gå utanför rastgården-där kan dom va ;-)
En Mallgroda & retsticka är jag VARFÖR INTE!
3. Jag tycker inte om att bli badad-då blir jag ett vilddjur-har en sån vacker päls,så den sköter jag alldeles perfekt själv TACK!!
4. Gillar när det byts sand i lådorna-då ska jag vara först-krafsar aldrig över sanden--Varför förstöra sina vackra naglar!
5. Chili är MIN MAN-lägger mej gärna brevid eller på honom-för att han ska beundra mej & tvätta mej---Älskar att retas med Miss Grace
phuuu sen blev jag Hambo Utmanad av Karl-Johan.
5 personliga fakta om mej.
1.Jag flyttade som liten-Matte grät-inga mer katter skulle bli kvar sa husse--men dom blev allergiska ,det såg jag till--sen kom matte & hämtade mej på stört---Jag fick också som jag ville *hahaha*
2.Jag gillar när det händer saker--ser oftast till att det händer saker. Pussar på min matte varje morgon.
3.Har 8 st Underbart snygga barn--numera kastrat-matte sa att jag var för rastlös och inte mådde så bra--var sur ett tag… vad vet hon om det?--
4 Kommer som ett skott-när det har handlats mat--älskar papppåsar----oftast finns det också något gott däri.
5.Tycker inte om att gå i sele-vill inte gå ut- rastgården duger så bra!-Gillar när Tosse (Boxern )kommer på besök--då blir det fart

S*Englaflickornas Sebek har blivit utmanad av Smeagol.
1. Sebek är en snäll kille, som älskar att äta mkt mat, han väger vid 7 mån ålder 5,0 kg. Det första Sebek gör på morgonen då matte vaknar är att sitta invänta frukosten. När han äter går han först till brorsan Tutankhamuns och Savannahs skål och "hjälper" till med måltiden, sedan går han till sin egna skål,,hihi, han är en smart grabb.
2. Sebek älskar vara ute i koppel, han njuter av att få vara ute, springa och busa, samt spana in fåglarna.
3. Sebek gillar att busa med brorsan Tutankhamun, ibland brottar han ner honom, men ibland blir han själv nedbrottad, det gillar han inte*s*.
4. Sebek är en gosig kille, som älskar att bli buren och dansa med matte.
5. Sebek längtar till någon fin dam finner honom,,*blink*. Han är sååå "sugen" på lite kärlek,, så ibland får brorsan Tutankhamun ställa upp på noterna*fniss*, men ibland är det Sebek som får ligga där plattfall.Så Sebek vill gärna hitta sin kärleksdam,,*ler*.

S*Englaflickornas Tutankhamun har blivit utmanad av Skrållan.
1. Tutankhamun är en mysig kille, som gärna går sin egen väg, han är våran "lille professor". Som gärna kurar ihop sig i något trångt utrymme eller inne i badrummet, där han kan få vara lite ifred.
2. Tutankhamun älskar att kela med husse, han bara älskar sin husse håkan, att få rulla sig runt på husses bröst och vill bara kela med honom,, matte duger inte*fniss*.
3. Tutankhamun är en kille som inte tycker om att vara ute, han trivs bäst få vara inne i värmen och mysa med dom andra kompisarna.
4. Tutankhamun är väldigt lekfull, han vill gärna busa och ibland brottar han ner brorsan Sebek, han vill visa att han är stark.
5. Tutankhamun vill så gärna hitta sin kärlek,, han spanar efter sin dam varje dag, men det är ju bara pippifåglarna som visslar på honom,, suck,,,,,*hihi*

Savannah"snuttan" Nyström har blivit utmanad av Amadeus.
1. Savannah, kallad "snuttan", namnet är hon som gjord för, hon älskar ligga i mattes säng och snutta på mattes täcke, husse täcke duger inte*s*, där ligger hon som en liten prinsessa å smackar så gott, så matte kan inte sova om nätterna.
2. Savannah är våran vackra prinsessa, våran alldeles egna kelgris, som älskar att prata, hon pratar å pratar å pratar,, ja Ni förstår det tar nästan aldrig slut, så ibland får matte sätta in öronproppar för att kunna sova.
3. Savannah älskar vatten, hon dricker ur vattenkranen, från glaset.. ja hon bara älskar vatten.
4. Savannah är som en stora syster hon tvättar grabbarna och håller koll på dem, hon har Tutankhamun som sin lillebror, för hon har alltid ett extra öga på honom,, det märker man.
5. Savannah är såå vacker med sina färger och hon är sååå speciell, alla som träffar henne säger så fina ord om våran prinsessa, som snart ska få en till kompis att hålla reda på, vår lille Amazon, som kommer den 16 nov.
Effie har antagit Tigris utmaning.
1. Jag kommer från en adlig familj men fick inte behålla mitt "von" när jag flyttade till Stockholm. Mitt nuvarande namn har jag fått efter virrpannan Effie i serietidningen Ernie. Jag undrar just vad en fin dam som jag har gemensamt med henne.
2. När jag inte får den uppmärksamhet jag är värd så brukar jag dra med klorna mot någon glatt yta, t e x ett fönster eller en garderobsdörr. Mestadels gör jag det tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Då brukar de tvåbenta vakna och hålla för öronen.
3. Varje morgon så fort jag hör på andetagen att matte är på väg att vakna, så brukar jag hoppa upp på täcket och lägga mig på hennes mage.
4. Jag är den enda av katterna här som aldrig behöver bada. I min ungdom slingrade jag mig som en orm varje gång matte så mycket som försökte blöta ner någon del av min kropp. Behöver jag tala om att hon gav upp till slut.
5. Jag är snyggast av alla katterna här trots att jag inte har någon stamtavla. Förresten så har ju ingen av de andra katterna något "von". Så det så!

Jag utmanar Miss Grace i Tyresö.
Hejsan jag har alltså blivit utmanad av Effie.
1. Jag heter egentligen S*My Marquee's Zabrina--fast sonen Andr'e tyckte att jag såg ut som en Riktig Engelsk dam--därav namnet Miss Grace.
2.Jag är det enda riktigt vackra katten i det här huset.
en ståtlig kattfröken på 10 år.
3.Matte litar på mej,så jag blir utsläppt när dom är hemma-går jag ut på framsidan--så vill jag bli insläppt på baksidan-& tvärtom--det är bara för att dom ska hålla sej i form.
4.Jag visar dom dära Skogisarna innanför staketet,hur man ska jaga skator----springer så luften kommer igenom min vackra Päls.
5.Jag sover gärna på mattes huvud-så fort hon rör sej så kurrar jag högt & ljudligt./ Miss Grace
Miss Grace utmanar Tjabo i Hässelby

Hallå Mary! Ja nu komme det om mig Tryffels syster Murkla
, ja här kommer fem fakta om mig "bättre sent än aldrig"!!!!
1. Jag bestämer hur jag ska behandlas, ja det ska ske på mina villkort!
2. Är en kelsjuk tjej tycker mycket om att ligga i mattets knä och att få trampa på hennes mage
3. Jag tycker även mycket om att sova på många konstiga ställen….helst under allt om det går.
4. Dom här hemme tycker att jag pratar mycket och länge, gnäller om Kalle kommer för nära då kan det slå gnister mm. 
5. Jag är är väldigt lekfull tycker om när husse kastar bollar och jag springer som en galning fram och tillbaka. Kommer vipper eller laserpennan fram då är även jag först framme 
Kram från Murkla 
ps/du kan väl ge Tryffel en puss o kram från mig/ds

Ester (Tigris fästmö..) har blivit utmanad och som den padda hon är så antar hon utmaningen =)
1. Jag är en väääldigt bestämd men samtidigt mycket cool donna. Tycker jag klarar av det mesta jag.
2. Jag äääääälskar mat!!!! Det finns ingenting jag inte äter. JO, det förstås, hunden Jokers mat för han slemmar så mycket när han äter så den får han ha för sig själv. Vattnet med för den delen. Jag är ju en kräsen dam.
3. Jag TIGGER,,, och inte skäms jag för det heller. Jag gör ALLT. Fungerar det inte att vara gullig mot husse och matte, då går jag och stryker mig mot lillhussen min och lägger svansen runt hans nacke - det brukar alltid fungera. Då får jag smaka lite av hans mat. Äter familjen sushi däremot så brukar de av någon konstig anledning stänga in mig i ett rum.
4. Jag tycker absolut INTE om att låna ut mina bebisar till min matte. Hon borde förstå det, för inte skulle hon låna ut sina bebisar inte..
5. Som den kräsna dam jag är så dricker jag givetvis INTE ur min egen vattenskål, jag har duperat min matte så hon ställer en egen kopp med vatten åt mig på hennes sängbord som jag får dricka ur..