Kära nån....AKUTHJÄLP

Skulle det ha varit min kattunge så skulle jag stödmata tills jag set en viktuppgång. Vi kan inte styra över naturens lagar och bara tiden kan tala om hur utgången blir.. Det finns dock inget som säger att den lilla bebben inte klarar sig även om den är pytteliten.. Tänk bara på att vara jätteförsiktig och allt annat som krävs vid en handmatning.. Jag har alltid gett KMR då jag sett bäst resultat på den de gånger jag fått ge extra.. Då har det varit de gånger jag hade devon rex bebisar i katteriet. Nu är det enbart skogkatten men det är inte så bara:))
LYCKA till!!

Diar han som han ska och går upp som han ska så tycker inte jag att han ska behöva stödmatas. jag har också fått kattungar som vägt under 60 g.
Har hon fler kvar ??? Nyfiken.
Lycka till

Jag håller med #2, man ska ju inte försöka störa för mycket … du får helt enkelt "läsa av mammakatt" hur hon gör och beter sig…

I kullen jag hade förra året så var det 2 st som vägde 60 gr. Båda lever idag i största välmåga och jag stödmatade dom inte men som det är skrivet tidigare håll koll på mammakatt och se hur hon reagerar på den lilla om hon börjat stöta bort den eller inte samt att den själv orkar ta sig till maten.
Lycka till med lillen. //Åsa