Hej medlemmar!
Jag söker nu efter en efterträdare till mig som Sajtvärd. Jag har tyvärr tröttnat på att vara Sajtvärd, jag vill vara "vanlig" medlem och bara kunna gå in här ibland.
En stor anledning till att jag tröttnat är att folk inte kan uppföra sig och sköta sina inlägg snyggt. Jag är trött på att tillrättavisa vuxna människor. Jag har helt enklelt tappat sugen och tycker att jag gjort mitt som Sajtvärd.
Forumet behöver någon som är engagerad, har ideér och tycker det skoj att driva ett forum.
Kom gärna med förslag för det vore tråkigt om forumet gick i graven.
Mvh Camilla

fy vad tråkigt
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vad tråkigt att du känner så. Men jag förstår dig. Regler måste nog vara att man har rätt till att slänga ut dom som går över gränsen. Detta ska ju vara lärorikt och framförallt roligt att vara här man ska våga fråga om löjliga saker utan att man blir idiotförklarad. Om jag tycker att ett inlägg är idiotiskt så behöver jag ju inte svara i det inlägget man behöver ju inte lägga näsan i böt överallt. eller i all välmening tillrättavisa någon om man tycker att den har fel det kan man ju ta privat med vederbörande. Detta är ett forum som man ska kunna utrycka sina känslor i men skulle man vara så otacktisk om man stod öga mot öga, man kan tycka olika och ändå vara trevlig. Jag tycker att du har varit bra som värd här på forumet Camilla, men förstår dig att du inte orkar längre. Jag hoppas att det finns någon modig människa som vill ta över för det skulle vara tråkigt om forumet inte fortsatte. Det är ju många trevliga kattälskare här ,
Theresa

#4 Håller med!
Tack Camilla för allt jobb du lagt ner. Nu när du slutar hoppas jag någon stark person orkar fortsätta och att alla medlemmar gör sitt bästa för att detta forum ska bestå som en trevlig mötesplats./ Mvh Laila.

Tack Camilla för allt jobb..
Du har varit guld och stannat länge…
Frågan är bara om de är nån som vill ta över detta kaos
Det var tråkigt att läsa Camilla. Jag tycker att du gjort ett jättebra jobb. De tråkigheter som varit har du ju inte kunnat rå för. Jag tycker att det känns som om alla låsta trådar på sistone lugnat ner de som "bråkar".
Jag hoppas att du ändrar dig, men om du inte gör det så hoppas jag att vi hittar någon annan som vill vara vår Sajtvärd.
Camilla, tack för den tid du lagt ner här. För mig som är ny inom skogkattvärden betyder ett sådant här forum jättemycket, i alla fall när det fungerar som det ska.
Kram! /Susanna
Susanna
Vad tråkigt Camilla! Ja, jag kan inte på rak arm påstå att jag har något förslag till en Ny Sajtvärd, men jag hoppas på att någon vill axla detta, för visst behövs forumet! Tack för den tid du lagt ner på detta, du har varit guld!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Tack alla för vänliga ord! Tänkte förtydliga att det inte är ett ogenomtänkt beslut, jag har en längre tid känt att jag tappat gnistan. Tröttnat helt enkelt på både det ena och det andra. Många bäckar små, ni vet.
Men jag kommer givetvis inte att sluta tvärt utan att hitta någon som tar över. Någon som har skinn på näsan och tål personliga påhopp
för de kommer som ett brev på posten om man låser eller tar bort en tråd. En del lite komiska påhopp faktiskt, jag har haft mycket roligt åt vissa arga PM som jag fått. Vissa människor är så roliga när de är arga fast de vet inte om det. Så man kanske ska ha lite sjuk humor också.
Ha det gott så länge och kommer ni på någon som passar föreslå namnet i tråden så kan jag föra frågan vidare till mina Medarbetare, det ska ju vara en person som de trivs med också. Flera av dem känner tyvärr som mig och de har också tappat gnistan. Forumet behöver ett lyft nu och det kanske hjälper med en Ny Sajtvärd som har ideér och angagemang.
/Camilla
Jag tar gärna över, tror en förändring behövs och dessutom är jag ju ordningsman redan!
# 11 Pm:a mig uppgifter och lösen så fixar jag detta. Hur mycket tjänar man i månaden? Mvh Emma
#12 Tillåt mig småle =)

#12 Du tjänar inga pengar på detta..
//Linda

#12 Jag överlåter bara sajtvärdskapet till någon jag har förtroende för och jag vet inte vem du är och du har inte heller varit speciellt aktiv på forumet. Man tjänar inget alls på detta snarare tvärt om, jag har själv bekostat vinsterna på olika tävlingar.
#15 Jag hoppas det finns nån som kan en del om sajten och som är intresserad, samt har erfarenhet om skogisar och kan sortera ut vad som är väsentligt och vad som är påhopp/skitsnack.
Jag tycker det är synd att du inte orkar/vill men har självklart förståelse för ditt beslut, lycka till!!
Mycket trist att du vill sluta, men jag kan samtidigt förstå dig. Tack för att du ställt upp under den här tiden Camilla!!!
#12 Hur barnslig får man lov att vara???!!!
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

behöver ju inte narra #12 även om ni nu tycker hon inte passar eller inte.

Har ett seriöst förslag om detta. Visst ska sajtvärden själv utse sina Medarbetare, men man kan väl få föreslå.
**Sajtvärd
**Little`L eller Michaela Lundgren
**Medarbetare
**Kerstin
ZillyZones
Rockringen
Rapoom`s
Mvh Bengan
#19 tack för förtroendet!
I vilket fall som helst så måste det vara en person med skinn på näsan och förmåga att hålla distans samt att hålla en avspänd attityd trots att det blåser. Jag tycker Camilla gjort ett dunderjobb med detta. Hoppas vi har någon som kan ta över och hålla samma fina stil!

Tack Bengan, du är snäll du. /Sylvia

#20 & 21 Var så lite så
Ingen annan som har några förslag. Det känns som denna debatt är viktig för sajtens överlevnad.
Mvh Bengan
#22 Visst är det viktigt! Jag skulle vilja fråga Camilla om hon fått in någon frivillig.

Än har jag inte fått fatt på någon frivillig men en förfrågan har jag gjort men ännu inte fått något svar
Vi får väl se…

#19 Tack Bengan, men tyvärr så tror jag hela forumet skulle bli lidande av att jag har för lite tid till övers, däremot
skulle du ju själv vara alldeles ypperlig 

#25 Det är du nog ensam om att tycka
Mvh Bengan
#26 Vi är nog fler här som kan tänka oss att lägga en röst på dig, Bengan. Jag t ex.
/Tina

Ja jag oxå!!!!

Jag skulle också göra det

Jag röstar oxå på Bengan!
Ja, Bengan har min röst!!

Ja,Bengan har min röst också!
/Anki

Bengan har långt tidigare klargjort att han inte är intresserad av att vara Medarbetare eller Sajtvärd. Så kom gärna med andra förslag.
Mvh Camilla

Mitt förslag är Sissi eller Yvonne.

Yvonne?

Förlåt 9 st skogisar använder hon sig av här.

#34 Jodå det stämmer det sa jag vid förra bytet av värd för ett år sedan. Vid detta byte har jag inte sagt något, fast å andra sidan skötte ju du den saken åt mig. Tack för att jag slipper föra min talan själv.
När det gäller förslag så har jag ju skrivit några som den nuvarande sajtvärden inte kommenterat.
Mvh Bengan

Jag har ju faktiskt frågat om du ville vara Medarbetare förut också, men du ville inte. Men du var ju inte ens medlem ett tag för du orkade inte med allt tjafs på forumet så jag tog det som självklart att du inte heller nu var intresserad.
Jag har uppenbarligen trampat dig på tårna så jag ber om ursäkt.
Sen var dina förslag intressanta även om jag valt att inte kommentera dem.
Mvh Camilla
#19 Bengan tackar för förtroendet av att du skulle kunna tänka dig ha mig som Sajtvärd :)
Jag föreslår Mulan, Mindfields, Restless, SillyZones och Mylingens. En av dom till Sajtvärd och övriga till Medarbetare.
Mvh Ann.
#43 Opartisk? Hur menar du då?
#42 Tack för förtroendet!

Jag menar att han verkar inte vara för involverad med någon speciell utan han är lika mot alla.
#45 Aha, det var så du menade…

#45 Där håller jag helt med dej…
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Jag tycker tyvärr att det förekommer för mycket fjäsk på detta forum och att man alltid håller med dem man känner. Det vill inte säga att jag inte gör så för det vet jag att jag gör. Därför tycker jag att Bengan skulle vara en förträfflig Sajtvärd eftersom jag inte sett att han är en sådan person.
Nu protesetar säkert många men det kan jag ta. Det är tyvärr för många som beundrar sina vänners katter och många har sina så kallade idoler. Men jag tycker därför att det borde vara någon som håller avstånd och är neutral, vilket jag anser att han gör.
Det är min mening!

#48 Jag håller med dig! Dessutom tror jag det är bra med en man som Sajtvärd och gärna en som inte är rädd för att slå näven i bordet när det behövs!

#49 Tack för det jag tror många kan bli upprörda av mina ord men det kan jag ta.

#48 håller faktiskt med dig att de är mycket sånt på detta forum..massor av enligt mig helt ovesäntliga trådar och inga intressanta diskutioner.. mycket samma folk som håller "liv" i forumet.. så ja jag förstår helt vad du menar.. alla har sina idoler de känns lite så.. kanske därför jag sitter med på siames iFokus för man tröttnar lite på samma trådar om o om igen med

Kan berätta att jag nu har 2 st kandidater till sajtvärdskapet. Båda är lika trevliga och mycket engagerade. Tror detta blir bra, vem det än blir. Fast vi håller lite låg profil än för jag vill ha allt klart innan vi går ut med vem som tar över.
/Camilla

Jag hoppas det blir Bengan!

#48 Håller med att det förekommer för mkt fjäsk.#49 Tror också att det kan vara bra med en man. Jag tycker också Bengan skulle passa bra…
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Jag tror definitivt att en man kan vara bra för detta forum, de är inte lika mycket för skitsnack som tjejer.

Samma regler ska gälla för alla på forumet annars kommer det aldrig att fungera. Som det varit hittills har vissa kunnat bete sig hur som helst, riktigt svinigt rent av, medan andra blivit tillrättavisade utan egentlig anledning.

Kan inte vi som är medlemmar få rösta???????

Kul de är nån på g

Jag tycker också att medlemmarna ska få rösta! Forumet är väl ändå till för medlemmarna och inte bara för sajtvärderna eller?

Hmm får tacka den lokala "fancluben"
, Men det blir knappast jag som blir Sajtvärd, jag har inte heller eftersträvat det. Det finns två tillfrågade kandidater, och jag är definitivt inte tillfrågad, men Camilla väljer nog ut en bra Sajtvärd. Men en och annan kattbild kommer nog upp här ändå
Mvh Bengan

#60 Vad tråkigt att du inte är tillfrågad! Många hoppades ju på dig, även jag!

#57 Eftersom folk byter användarnamn så ofta kan man inte kolla så att inte samma person röstar flera gånger annars hade jag också tänkt att det hade varit en kul grej. Som iFokus funkar nu finns ingen möjlighet att kolla upp använadarnamnen.