Birka 1-2 december
I dag kom bekräftelsen till Birkas utställning i december. Vi kom med båda dagarna.
Är det någon mer som ska dit?

Jag kommer båda dagarna.. jag fick min idag hoppas mamma får på sin katt imorgon..

Jag har inte fått någon bekräftelse än
fast jag har heller inte fått något mail eller brev om att vi inte kommit med
NEEJ! Jag har inte fått min bekräftelse! *vill haaaa*
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Fick inte heller min idag,, men jag har som nr#2 inte fått nåt mail om annat heller,, så jag håller tummarna fortfarande.. ;-) anmält Engla till lördagen.. :-)
//Linda
#3 Ja, nu får du allt se till att pallra dig hit. Jag vet ju att din vackra avkomma i Farsta ser fram emot besök. 
#5 Haha, ja precis!! Jag MÅSTE komma med
Sen ska jag ju få se vackra bebisar med

Usch, nu är jag besviken! Fick precis ett mail från Birka. Det är andra året i rad nu som jag inte kommer med, trots att jag betalt och anmält oss på första dagen. Måste man vara medlem i Birkas klubb för att komma med? Förra året fick vi besked att vi ej kom med men några kompisar blev uppringda och fick förfrågan om de ville ställa ut eftersom det fanns så många platser över,( de har katter i samma grupp som mig!!) de var medlemmar i Birka… Nej, nu bojkottar jag den klubben, det känns som fuffens.
Gisela

Usch… jag med är super besviken… kom inte med någon av dagarna fast jag betalde direkt första anmälningdagen… det här med utställningar börjar kännas bara skit!! Man kommer ju inte med hur man än gör!!! Är skit less på det här nu!! *upprörd*

Men gud hörde de av sig så sent som nu att du inte kom med
nu vart jag nervös tänk om de ringer idag om katt 2

#9 Ja, kolla mailen för säkerhetsskull! jag tycker oxå det var lite väl sent att meddela det här. Hade kontakt med dem tidigare då jag ville byta katt och det var inga problem då

Ja min skogis har kommit med de är orientalen som jag tycker borde kommit med.. KAT2 borde ju vara svårare.. hmm.. Tycker synd om er som får svar så sent.. jag som trodde de som inte kommit med var medelade för länge sedan
Jag har också kommit med!!!
Jippi Yooo!!!
Nu är bara frågan om man ska bada katterna igen eller inte??? De badades ju nyligen till SK:s utställning, men känner jag mig själv rätt så blir det nog två nya badningar…eller kanske bara fötterna så man får bort smutsen efter utomhusvistelserna.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Jag väntar på posten och håller alla tummar jag kan för att komma med,,
Jag vet att dom har haft så himla mycket att göra och att det varit lite kaos,
detta står på hemsidan iaf.
------ Bekräftelser skickas ut till alla den 12 november med B-post. Vi räknar med att alla borde ha den senast torsdag den 16 november. Då först får man veta ifall man kommit med eller inte.
Om vi måste stryka någon kommer detta att meddelas per mail eller telefon samtidigt som vi skickar ut bekräftelserna.
//Linda

Undrar lite hur de väljer vilka som får vara med… Tar de dom som dom känner igen och tycker om?? Eller?? Eller lottar de mellan de som har betalt samtidigt… känns i vilket fall riktigt surt att man inte ska komma med någon av dagarna ens när man betalt på första anmälningsdagen…
Jag har inte hört någonting ännu---HOPPAS HOPPAS att vi kommer med !

#15 Är du medlem i Birka så har du nog kommit med
Jaha.. Jag kom inte med. Betalade 00:08 FÖRSTA DAGEN. Har haft kontakt med klubben om byte sent (dock före 31 oktober men bara några dagar) Jag är besviken.
Jag fick bekräftelsen igår och jag kommer med 3st på lördagen.

#16 Jag kommer ihåg hur det var förra året när vi anmält dit både du och jag. Jag kom med men inte du, konstigt med tanke på att du betalt in och anmält tidigare än jag. Jag tycker det verkar vara konstigt att vissa kommer med och inte andra, det borde ju vara de som betalar och anmäler först som får komma med.
#16 Nä jag är med i JÄRVA---det kanske är kört då hihihi

Jag kom med…… jipppie….. Kommer med Engla på lördagen.
:-)
//Linda

En nyfiken fråga; alla ni som kommit med, är ni medlemmar i Birka?
#22 Nej, jag är med i Järva!
Men jag betalade in efter 12-slaget första anmälningsdagen.
#23 gjorde jag med, men kom inte med i alla fall. 

#22 ja jag är medlem i Birka.
//Linda

Jag kom med men har endast anmält 3 maine cooner.
/Veronica
#24 Kanske beror lite på vilken bank man har.

Jag har i alla fall tröttnat på det här med utställning nu… är ju ingen ide att hålla på när man aldrig får någon plats… och om de sedan håller på och väljer ut vilka som ska få vara med så har man ju inte en chans om man är nybörjare… så just nu känns det bara skittrist alltihopa!!

Nej jag är inte medlem i birka
#22 Jag är med i Järva.
Vi kom inte heller med
Fast jag har mej själv att skylla--sen med anmälningen ;-)
Kommer iallafall att åka dit & hejja på alla snyggingar/yvonne

Yes båda våra kom med fast orientalen är visst en rödspotted oci :S måste maila eller ringa och säga att han är en oriental.. finns änns röda ocicats?

Jag har kommit med på söndagen. Är medlem i Uppsala kattklubb och är inte ens bekant med någon i Birka. Jag har nog turen på min sida just nu. Hade ju anmält till tre utställningar i höstas som jag inte kom med på. Och det var verkligen surt!!!Man får en känsla av att de "stryper" skogkatterna just nu för andra raser. Det var väldigt få skogkatter på Sk:s utställning i söndags. I alla fall i grupp 8, som ju annars brukar vara en av de största grupperna. En vuxen hane, en vuxen hona (+ en abs hona), en junior och 2 kattungar. Samt tre kastrater. Hmmmm…
Det kanske är dags att vi lägger in en protest angående hur rasfördelningen går till. Nu fördelar de ju vad jag förstått för publikens skull och inte för vår skull. Hur skall vi nånsin komma vidare med våra skogisar och få cert, när vi stryks från den ena utställningen efter den andra. Vissa raser kommer alltid med och kan snabbt komma upp i högre klasser. Man borde enl mitt tycke fördela procentuellt efter hur många katter som anmäls i varje ras. Inte som i nuläget, då de eftersträvar att få visa så jämn fördelning mellan raserna som möjligt.
Vad vill de??? Vill de ansvariga att vi ska byta ras??? Eller???
Är det brist på kat 2 domare?? Kan man göra om utställningarna? Ha bara kategori 2 utställningar emellanåt?? Fler förslag finns säkert här!! Upp till kamp för skogkatterna!!!

Håller med föregående talare!
Och har man en katt som går i grupp 4 så är det nästan alltid fullt.
Det måste vara nåt galet då det inte ens räcker att man betalar in o anmäler första dagen .Jag har oxå hört dom som kommer med fast dom betalt långt senare.
Lurt,ja det verkar så.
Ledsamt är det i alla fall.Och inte är dom snabba att betala tillbaka avgiften heller.
Det är väl ganska självklart att klubbmedlemmar som arbetar med uställningen har företräde? Tror ni man ställer upp om man inte får ha med sina katter?
Har någon av er som tycker det är konstigt arbetat med en utställning någon gång? Om inte är det nog dags.
Eftersom Birka är en renodlad Skogisklubb är det ju självklart mest kategori-2 katter bland medlemmarna - även om vi har några andra också. Jag säger vi eftersom jag tillhör Birka.
Numer pensionär i Nynäshamn