tramar med kloarna =(
hur får man en katt att sluta med att trampa och sätta klorna i en när man kjelar.. hatar sånt och min nya katt gör de =(
Det er da helt naturlig katteadferd! Synes det er koselig, jeg.

klipp klorna

#1 de gör ont =(
#2 ja jag ska göra de men vill inte idag eftersom han precis kommit
inte alls van vid de min förra gjorde aldrig så
De gör ju så när de myser, det påminner dem om när de "mjölktrampade", alltså stimulerade mammans spenar för att det skulle komma ut mjölk. Jag tycker att det är rätt härligt. Fast det är ju bra om inte klorna är för vassa.
Susanna

mmm bara jag som aldrig haft katt som gjort det innan… får vänja mig antar jag

Låter ju lite väl hårt att säga att du hatar sånt,, men hm aja,,
Det är iaf ett väldigt normalt beteende och det du kan göra är att klippa klorna på katten så att det inte gör ont när han kloar.. eller sätt en film mellan..
//Lycka till.
Linda

tror inte han dör om du klipper dom idag heller
Hoppas du kan älska honom ändå han är bara katt och de flesta katter gör så.. att säga du hatar de tycker jag med var hårda ord om din nya bebis

klart jag gör… e redan min bebis.. ändrar inte han sig får väl jag försöka göra de
det goaste som finns är väl när de trampar?
för mig betyder det att missen trivs här hemma och tycker om mig 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Att kloa är ett naturligt kattbeteende och jag tycker det är lite konstigt att man inte har mer kunskap om kattens beteenden innan man skaffar katt. Så fort jag har skaffat ett nytt djur så har jag pluggat på ordentligt om arten innan för att få ett så harmoniskt djur som möjligt.

Ändra bort trampande.. de som betyder hur mysigt de tycker de är.. tycker de är hårt att försöka ta ur dom och skälla på dom när dom trampar.. de betyder ju bara mys
Det är ju det bästa som finns!!! Då vet man ju att katterna mår som allra bäst =) Klipp klorna så gör det inte lik ont…
Lollo

Ja klipp klorna…Alla kissar som är nöjda o mår väl gör så…Tycker att du ska vara glad att din kisse trivs…MVH*Marina*
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

Hihi, ja fullkomligt naturligt och även ganska mysigt. Ja det vill säga så länge dom inte gör som min hane… han STAMPAR på mig på natten, mindre mysigt kanske? /Sylvia

Min kastrathane kommer och "masserar" (som jag kallar det;) mig varje kväll när jag ligger i TV soffan, han är sååå duktig så.
Fast det är iofs inte lika skönt om jag inte klippt klorna på ett tag 

hade inte vatt så farligt om han inte gjort det med klorna ute.. det sticks… sen e man helt röd efter

#16 Det klart att han har klorna ute, det är ju liksom vitsen med det hela. /Sylvia