Löp!
hur vanligt är det att honkatter får blod i rumpan vid löp?får dom det överhuvud taget elr är det tecken på att någo annat är fel??kan man tempa en katt med vanlig termometer,sån jag själv använder??

eftersom honor inte har egen ägglossning utan de är hanarna som glr de får de när de parar så blöder de inte..
Ta tempen i rumpan du med din egen temp (så länge de kanske inte är en du ska ha i mun sen ;)) de funkar jätte bra de..
Hoppas de löser sig.. låter lite oroande för mig faktiskt

för mig med kan jag säga,då jag inte varit med om det tidigare…ska genast tempa,jag är frisk och kan köpa mig en ny termometer!!!!

Hoppas de löser sig för lillgumman..

Har alltid andvänt vår vanliga temp, och jag aldrig sett blod vid löp, hoppas du får vetskap snart vad som felar, håller tummarna. Undra jag om inte våra honor går upp lite i temp vid löp, någon annan som vet?
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Jag skulle nog rådgöra med veterinär för det ska inte komma blod.
Susanna

Kontakta veterinär. Det kan ju vara livmoderinflammation eller nåt sånt!

hon hade ingen höjd temp,men dock ett sår i munnen,så jag tror blodet kan ha kommit därifrån för jag har kollat henne flera ggr i natt men inget mer blod och det va ju inte i direkt anslutning till öpnningen,utan mer åt sidan…men hon har kanske bitit sig i kinden elr nåt,för hon blödde även från munnen då jag kollade igenom henne.. tackar för alla svar,det är just detta som gör forumet så bra,man får alltid svar av erfarna direkt!!tack för ni finns!!

Min katt har en gång blödit lite när hon löpte, kontaktade veterinären då och hon sa att honkatter kan blöda lite när dem löper även om det är mycket sällsynt. // Monica