Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 2473 ggr
lynxeyes
0

Katten i sitt rätta element :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bor man på landet med långt till närmsta granne o bara skog runt omkring så får man nog snällt finna sig i möss på vintern oavsett hur välisolerat huset är :) Och det har vi fått erfara… Igår fångade kungen (Ozzy) en mus som han sedan snällt gav till sin flock av honor och ungar… Här är ett smakprov på bilderna jag knäppte :)

Chenille (S*Lynxeyes Chenille Black & Tan) håller tass med musen ;)

(kan tilläga att jag lär dom INTE äta upp den äckliga saken)

/ Sophia

lynxeyes
0

Och här är en bild på Pretty och musen

(S*Animaniac's Pretty Woman)

/ Sophia

Frostvikarna
0

Oj, att du hade sinnesnärvaro att få fram kameran i en sådan situationFörvånad

kerstin2181
0

Helt underbara bilder, Satin hälsar syrran och restenFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Christina-S
0

Vilka häftiga bilder. Jag håller med #2 - coolt av dig att ta fram kameran och fota. Och framför allt - att låta katterna ha roligt en stund med den lilla musen.

/Christina

Sagolika
0

Det var fina bilder, men jag tycker lite synd om musen trots allt. Det måste vara mycket skrämmande med en hel bunt katter efter sig. Snacka om att den valde fel hus att gå in i.

vettan
0

haha jättefräcka bilder. Jag vaknade i natt då hade Ceasar tagit en mus mindre trevligt. Men så är det att bo i skogen!!!
Mössen är snabba men katterna är snabbare.

Krokus
0

Hu Jeda mej…….Skrikandes om jag bodde där så skulle jag ha ståpäls hela tidenFlört jag har fobi för möss…!!!

Men du har verkligen fått bra bilderGlad

//Yvonne

Runsviks
0

Helläckra foton Sophia… våra katter brukar få med sig någon liten mus eller fågel in från kattgården. Det blir en riktig katt och råtta jakt… för de tar bytet från varandra. Kul har de tills vi förstör den roliga leken. Fåglar tycker jag så synd om och försöker rädda om jag hinner.

LittleL
0

Coola bilder:)) Vet precis hur det är. När Angel var dräktig så bestämde hon sig för att nu skulle det skaffas mat. Iof blev det bara näbbmöss (som dom inte ens äter) men hon fångade minst en varje kväll i rastgården. Fattar inte varför hon var tvungen att släpa in dom allihop? Det utbryter ju ett mindre krig när 8 katter ska jaga en liten mus, och samtidigt se till så att ingen annan fångar den. /Sylvia

flamingooo
0

nä men gud så hemsktGråter

lynxeyes
0

Tack för komentarer :)

Jovisst kan man tycka det är hemskt det kan jag oxå hålla med om, men samtidigt så kan jag inte annat än låta bli att tycka det är naturens gång, hade detta hänt ute utan mig o kameran i närheten så hade ju scenariot varit det samma…. oavsett vilka katter det är. Möss är skadedjur och de finns i 1000-tal, kanske hjärtlöst, men väljer den att komma in i ett hus fullt av katter…. ja då blir ödet just såhär… Våra katter är rovdjur o de behöver få träna sin färdighet… därför låter jag dom hållas… (enda skillnaden är att jag inte låter dom äta upp sitt byte *uäck*)

/ Sophia

Sagolika
0

#11 Sant! Bara synd att våra mätta katter gärna plågar dem först innan de dödar dem.

Hon är en fin & läcker liten tös Chenille! Kyss

lynxeyes
0

#12 Det kvittar nog om de är mätta eller ej, även de vilda katterna leker med sitt byte innan de gör slut på det o äter upp det….

Kul att du gillar tjejen :) Hon har en blivande matte o husse som längtar såååå efter henne nu o jag kommer gråta när hon flyttar, vårt lilla busfrö, har aldrig haft en sån busig kattunge nån gång…. apporterar allt från pennor till tandborstar o prydnassaker dagarna i ända…. kan hända det är drakborgslinjerna som spökar *fniss* de är ju kända för att vara lite "damp-barn" *haha*

/ Sophia

Zios
0

Håller med #10 och 12  synd om lilla musen Gråter

Mezzo
0

Åhhh Duktiga Missar!!

Äh vaddå synd om musen? Självmordsbenägen som tar sig in i huset öht.. *fniss*

Naturen har alltid sin gilla gång.. ;)

Vacker Chenille är!!!!

Kakarikos
0

nej jag måste säga att jag tyckte de va hemska bilder. stackars mus… men jag e väl mesig

maximus
0

Vilka häftiga bilder du lyckats med ,att du bara kunde stå stilla och ta bilderna ,möss är ju så äckligt Hemlis

min kastrat hane kom  in med en mus en gång så tog jag på mig gummistövlar och tog sopkvasten och försökte få ut den ur huset ,det var jätte äckligt ,och min kastrat ville inte äta upp den för han skulle ge den till Breezer för hon hade ju ungar och han ville bara hjälpa henne att hitta mat åt dom

till slut så kom min man och sopade ut den ur huset/Annette

flamingooo
0

möss e inte äckliga.. brukar fånga in dem i fällor som de inte blir skadade av sen kör jag ut med dem i skogen