Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 281 ggr
Mizzi
0

Ros till domare =)

Jag tänkte vi skulle vara lite snälla nu så här i närheten av Jul och ge våra domare lite kredit för att dom faktiskt åker land och rike runt.

Precis som oss och bedömmer våra katter trotts att dom faktiskt har ett eget liv och ett vanligt arbete precis som oss.

DOM åker VARJE helg mellan olika utställningar och dömer, men vi åker inte helften så mycket.

Är det inte på tiden att VI GER DOM LITE KREDIT FÖR DERAS ARBETE ?????

Det tycker i alla fall jag =)

Så här börjara jag nu, hm det var över 3 år sedan jag var ute så ha överseende.

Jo …

Jag tycker om Maud Olsson för hon är så otroligt mänsklig och go,

och en jätteärlig domare, hon är en av oss på golvet liksom =)

Sedan gillar jag Raymond helskarpt, kan bara säga att denna norska kille är killen hela dan ärlig och talar med kattägarna om hur ,när ,och varför, i alla lägen antingen det är upp eller ner. Också en av oss på golvet

Sen har vi Fritjiof…..hm

Liten,dryg,och korkad var mitt allra första intryck av honom, när han menade att vår hane som alla andra låvordade var ovårdad och inte tvättad ordentligt trots att vi slitit som djur och alla andra runt omkring och andra domare sa tvärtom =)

Men men, det var en två dagars och han sa att vi skulle komma tillbaka med han ny tvättad nästa dag så skulle saken vara biff =/

Vi åkte hem till hotellet och badade, och kom dagen efter med en katt som enligt alla andra inte var annorlunda än dagen innan.

MEN   han tog BIV:en och blev NOM minns inte hur många röster men men.

Det var min första erfarenhet av Fritsjof, men jag kan erkänna att jag gillar han mycket bättre efter det trotts att jag haft katter som har fått ännu sämmre kritik =)

Som sagt summa av sumarum, visst blir man glad när allt går bra, men det är endå kritiken som driver oss framåt.

Det är den vi måste ta till oss och göra bättre.

Det finns många bra dommare som jag gillar därute, men detta är mina tre som jag har som mina favosar =)

Jag vill ge er tre en BOUTA ROS för att ni åker land och rike runt och dömer våra katter =)

Kram till er och givetvis alla andra domare ute i landet ocksåp =)

// Mizzi

Mizzi
0

Oj det lät som om jag nerskrev Fritjof där, men tanken var att visa att han var den som tog ner oss på joden och viasade på konkurensen och hur viktigt det är att prepearera en katt inför utställning mm.

Alltså det som jag då tyckte var negativt och tyckte illa om honom för, visade sig vara possitivt och något jag i dag tackar han för =)

WesthKiowas
0

Ja, vilket bra inlägg! Vill också tacka alla domare som kämpar runt till vår tjänst. Även alla blivande domare som går elever nu måste också få en ros! Ni behövs verkligen! Ibland önskar man att man kunde klona domarna eftersom det är sånt tryck på utställningar nu.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

MissMikkus
0

Kyss Jag vill ge en stor ros till Kristina Rautio som är min favoritdomare. Hon älskar alla katter och katterna älskar henne tillbaka. Tycker också det är så underbart med en domare som ger alla katter hon dömer en liten present, vare sig de kommer först eller sist. Även om katten kommer sist, så kan husse/matte känna sig stolta över just sin älskling. Hurra för Kristina Rautio Skrattande

Fairyhearts
0

#2 Håller med vad WesthKiowas skriver.
Sen har jag ju mina favoriter…..
men dom håller jag för mig själv. Flört

/Marie

Signe-Jonna
0

Åker domarna verkligen på utställning varje helg? Är de aldrig lediga?

LittleL
0

Ett bra initiativ att skriva denna tråd:) Det finns många domare som jag gillar och jag tänker inte gå in på för- och nackdelar på olika domare. Tacksam är jag dock att dom lägger ner så mycket av sin tid på detta.

Domare som jag gillar: tar sig tid för just den katt som är på bordet, som respekterar och tar hänsyn till just den individen. Som är lyhörda helt enkelt. Sen gillar jag all kritik, positiv som negativ, men det är viktigt HUR domaren ger kritiken.

/Sylvia