äldre fertil hane
Jag letar hane till en av mina honkatter. Jag letar efter en maskulin herre med bra bredd och tyngd i. Det får gärna vara en äldre skogkatt. Finns det någon sådan herre i vårt avlånga land? Kommer ni på någon?

lite nyfiken på varför äldre och vad räknar du som äldre?
Kolla in IC S*Skogsjentans Atlas www.skogsjentans.se Bruntabby-Vit. Fyller 4 år i februari. Har fått en kull tidigare.
Lycka till!
Marianne

Åldern spelar igentligen ingen roll men om man tar en "färdig" skogkatt vet man ju vad man parar med. Visst kan man sitta och läsa stamtavlor och kika på bilder, dess avkommor mm mm. Vilket jag brukar göra*!* Jag tänkte underlätta lite för mig. Sedan finns det säkert några äldre guldklimpar i vårt land som förtjänar att ge avkommor.
Finns det möjlighet så är det ju bra att välja en äldre hane -du vet vad du får. En annan sak som är positiv är ju att en äldre hane är ju förmodligen en hane som har gått bra att hålla fertil, något som ju är positivt att avla på. En anna posiitiv aspekt är ju att du kanske inte behöver använda de linjer som är "i ropet" just nu.
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

precis!

#2 Ska kika närmare på denna herren imorgon.
Fin är han iallafall! Har du fler bilder får du gärna maila över dem.
#4 bra skrivet!
En anna posiitiv aspekt är ju att du kanske inte behöver använda de linjer som är "i ropet" just nu.
/Kattis
#7 Tack!
(med stavfel och allt
)
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Det finns en äldre gentleman i Valbo som är kullbror till min S*On Tin Tio`s I Will Follow, Emil & den hanen blir snart 8 år & den killen är fortfarande fertil, han strilar nte. Ja han var fertil sist jag pratade med ägaen & det är ngt år sedan.
Den hanen heter S*On Tin Tio´s Pride(Timmies) och han är blåtabby, och om jag inte minns helt fel så är han Grand Int Ch.
Om det kan vara ngt så kan du få ägarens email..

Kändes bara som det måste begränsa så mycket, jag tycker det är svårt nog att hitta en hane med rätt typ och stamtavla utan att kolla ålder också…
Fast det kanske är lite enklare söderut.

Jag tycker oxå det är svårt eftersom stamtavlorna ofta innehåller samma katter. Det är därför jag vill göra en djupdykning och kika på vad det finns för hanar tillgängliga.
Jag hoppas att denna tråden ger lite gensvar så att vi kan bredda ut lite i avelsbasen. Man behöver inte skriva hit hanar som bara passar mina honor! Alla förslag är välkomna!
Jag hoppas att vi kan hjälpas åt att sprida ordet att vi söker just äldre fertila hanar så får vi se vad som dyker upp för gamla godingar. Jag har sett att det finns människor som har sparat sina katter som bara är två steg från foundation!
Samtidigt måste det väl finnas katter som inte har så "vanliga" stamtavlor. Unga eller gamla.
Katterna behöver ju inte komma från en uppfödare utan kanske från vanligt folk som har parat sina egna katter hemma och sålt vidare dessa.

Hej, vet inte hur gammal hane du söker men jag har en 5årig pojke som aldrig har strilat hemma som fortfarande lånas ut till lämpliga honor.