Aningen trist
Då jag själv är rätt krasslig och inte har så mycket kontakt med folk har det här forumet varit ett trevligt sätt att kunna se att det "rör" sig där ute i stora vida världen. Matnyttiga diskussioner (även om åsikter ibland går isär) många som skriver inlägg, delger erfarenheter osv tycks just nu vara ett minne blott. Visst är det trevligt att se fina bilder på rara kissar men kanske inte hela tiden. Att tordas ställa frågor, att få möjlighet att lära sig nya saker, hur skall det fungera om ingen törs skapa nya trådar eller svara på befintliga?! Jag hoppas både för egen del och för andras att vi kan försöka börja på ny kula och göra det som är tänkt med Forumet, diskutera vår kära Norska Skogkatt. / Lena

Jag kan inget annat än att hålla med… :-)
Bra skrivet..
//Linda

Kanske lite om sjuka katter, problem mm? man kan lära sig otroligt mycket av varandra.
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

#1 Tack, jag blir bara så frustrerad #2 Detta är sådant som är bra att lära sig mer om! Ingen är fullärd och man kan alltid lära sig något nytt, att vi lär oss av varandra är väll just själva poängen tycker jag iallafall.
Jag tror tyvärr att de dagarna är förbi när det var vettiga trådar att läsa, och som läget är nu så tror jag knappast att någon skulle våga ta upp sjukdomar, och framför allt skulle väl ingen våga tillstå att det någonsin hänt någonting i deras katteri. Det har ju funnits riktiga skräckexempel på sjukdomstrådar som urartat till rena häxjakterna. Taskigt att det blivit så här för intentionen med Forumet var mycket god, men det är för lätt att kasta skit omkring sig när man inte behöver konfrontera den man ger sig på.
Jag tror personligen att det skulle vara bättre om varje person var tvungen att skaffa en identitet med sina riktiga uppgifter, som namn tex, då hade det inte varit lika lätt att ge sig på varandra, man skulle nog tänka efter före.
En som inte vågar uppge sitt riktiga namn.
Jag tycker många trådar är intressanta sen tycker jag det är synd att vissa trådar går ut på pajkastning och skitsnack, vore det inte roligare med treevlig ton så att ALLA törs skriva ut sitt namn utan påhopp eller är jag för naiv i mitt tankesätt??.

Ja många trådar kan börja intressant, men sedan urarta,, astrist…..
//L

Att alla skulle uppge sitt namn tror inte jag skulle ha någon större betydelse för stämningen. De som hoppat på mig i PM är knappast några anonyma utan har skrivit ut sina namn. Att folk väljer att vara anonyma kan ju vara för att de blivit påhoppade! Man är inte automatiskt otrevlig för att man är anonym och tvärt om. Dessutom är detta ett öppet forum, så namn måste inte anges. Vore jätteroligt med mer informativa trådar om sjukdomar och annat! Varför inte starta en! Stack jag ut hakan för långt nu?

#4 Trist att du ej vågar använda ditt namn och som du skriver var intentionen med forumet bra. Tyvärr så tror jag inte att man får bukt med de som "kastar skit" genom riktiga namn, folk ger sig på andra på ett hutlöst sätt, namn eller inte. #5 Påhopp är ett vitt begrep tycker jag, att man skall tordas skriva en fråga eller en kommentar UTAN att bli idiotförklarade tycker jag är en självklarhet. #7 just så jag menar, bra skrivet. Trist nog tror jag nog inte att någon törs som det är i dagsläget, att starta en intressant tråd så att säga!

Jaaa det är supertrist detta tycker jag..
Jag har aldirg varit hemlig med mitt namn,, jag har frågat massor och tidigare fått bra svar.. men nu ser man dom som frågar typ samma sak,,och dom blir idiotförklarade och vadå vet du ingenting eller??? Ta reda på etc etc etc…. Det är väl det man försöker göra när man frågar… eller?
//Linda

#9 ja om man inget frågar får man ju inget veta….. många gånger då jag läser här inne så blir "tonen" rätt vass. Att behandla andra som man själv vill bli behandlad tycker jag är ett bra ordspråk. Ibland vara så att man själv blir osäker och vill ha "bekräftelse" på att det man "tror" stämmer, detta handlar om mänsklig dialog även om det är på ett forum. Skitsnack för mig är "saker utan verklighetsförankring", pajkastning ja det talar väll sitt egna tydliga språk, fakta däremot kan vara bra att dela med sig av.

#10,, jaa jag håller med dej helt och fullt..
//Linda
Jag har inte varit aktiv här på ett tag för jag tyckte det var så många trådar som urartade. Inte så att jag fick kritik, men så många andra. Och detta med att det dök upp en massa nya medlemmar som fick påhoppning så fort de sa nåt, för att det troddes att de var gamla "internettroll"..så många nya fick väl skälvan och drog..
Jag skrev i somras att min ena katt fått en oplanerad oäkting..trots p-piller. Jag fick inte så mycket påhoppning, men jag fick ändå kommentarer att varför var hon inte kastrerad och dax att göra det….m.m ..inget grattis?!!men bara för att det är oplanerat så betyder det inte ovälkommen..han har fått det jättebra trollungen.. Ingen här inne är nog uridiot, men vi har olika åsikter och det förekommer faktiskt olyckor, även i de bästa hemmen.
Så jag tycker det har varit lite trist härinne sista tiden faktiskt..

#12 Kommentarer kan ibland vara "svidande" även om det ej är direkta påhopp. Att det blir en olycka kan hända VEM som helst, har hänt hos oss, med trista påföljder tyvärr men det är en annan tråd. Du får iallafall ett GRATTIS i efterskott av mig.
Trevligt att så många åtminstone läser tråden!
Åhh tack..ja det blev en fin pojk..riktigt snygg huskatt faktiskt. Han bor hos min syster nu..och röjer järnet:)

Ingen orsak! 

Fingrarna är snabba ibland, skulle ju även skriva att man må väll kunna glädjas med andra!!