Vilket av dessa 3 foder skall jag testa
Jag skulle vilja prova nytt foder här hemma.. Se om de blir nån skillnad osv.. Jag är lite sugen på att testa Orijen som finns på närmaste affären där jag brukar köpa foder vilket underlättare (finns de nån uppfödarklubb eller nått så man får rabatt???) Många säger Orijen är så bra osv. De gör mig nyfiken
Eller så tänkte jag testa James Will Be Loved (JW) men de finns tyvärr inte på närmaste affären men de får jag väl stå ut med.. Katterna älskar de och jag har hört bra om de av de som ger.. Dock verkar de inte vara så många?
Sen älskar mina purina proplan kitten när man fått prov men kanske är de inte lite gott i vuxen de har jag inte provat.. Vet inte änns om de är ett bra foder? hmm
Så vilket av dessa foder skall jag satsa på?
Varför är de ena bättre än de andra?
Har ni haft annat foder innan ni gick över till nått av dessa? Vad vart skillnaden som gjorde du stanna på dessa? Eller vad gjorde att ni kanske gick tillbaka till fodret ni hade innan??
Svara nu alla som kan nått om nått av fodrerna
Jag har testat alla tre sorterna. Både Purina Problan och Orijen tycker jag är jättebra, men tyvärr har en av mina katter en känslig mage som blev helt bra när jag gav henne James Wellbeloved. Därför fortsätter jag med JW, men vilken sort du än väljer så blir det jättebra, tror jag.
Susanna

Har ngn testat ett foder som heter 1st choiche stavningen för ni har förbiseende med 

Jag har testat nästan allt som finns! Mina katters favorit var helt klart Nutro Choice Kitten, men eftersom jag inte vill ge dem onödigt spannmål (bukfylla som ofta ger magproblem) så gick jag över till Orijen. Jag struntade i Orijens råd om att gå över till det omgående, för då ville mina katter inte äta det, utan jag blandade deras vanliga foder med Orijen (det är ju så man normalt går över till ett annat foder, gradvis) och ökade dosen gradvis. Nu har de ätit bara Orijen ett tag och efter den inledande fasen då de var lite lösa i magen, så mår de nu bättre än någonsin. Magarna är bra, pälsarna jättefina, de är pigga, friska och glada. Jag är jättenöjd och katterna äter gärna Orijen. Tiffy har t.o.m. börjat få fler strån på sin alltför tunna svans. Hon är nu dräktig och jag ger fortfarande Orijen. Hon får även kokt eller grillad kyckling samt lite kokt fisk som lite "extra". Diego rör inte kycklingen, men gärna fisk och nån gång lite Gourmet mousse-burkmat (vilket Tiffy inte rör).
Jag gillar att man kan ge Orijen till ALLA sina katter, från kattunge till vuxen, dräktig & digivande, gamla, kastrater, tjockisar m.m. Så nu köper vi en stor rejäl säck och så får alla katterna samma mat. De kan äta lite mindre av Orijen än av annat torrfoder för de kan tillgodogöra sig det bättre. Det kan därför även bli mindre avföring och det är ju bara positivt.
Det finns uppfödarrabatt. 10 %. Lite snålt kanske, men bättre än inget.

#3 Jaha så Orijen har inget kattungefoder osv utan alla sorter är till alla? oavsätt ålder?
Vi har provat de flesta foder, och jag tycker JW var bäst för dåliga magar, men då tyckte jag själv att mina katter var lite tunna.
Orijen äter dom inte alls :S
Nu äter alla våra katter Precept. Tycker än så länge att det verkar fungera…
#4 Om jag minns rätt så står det på Orijens förpackning att man kan ge det från sex veckors ålder.
Susanna