Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 251 ggr
[michaelalundgren]
0

Nykastrerade..

I fredags kastrerade vi våran Prins, eller CH S*Tam-Trion's Big Red, NFO d 09 23.. Det var med lite sorg vi valde att kastrera honom då vi hade planerat att han skulle få träffa 2 av våra honor. Men då han inte mådde så bra av att vara fertil och vi vill kunna sova så tog vi en akuttid för kastrering. Än så länge kommer 3 kanske 4 avkommor efter våran Prins att ställas ut och kanske avlas på. 3 i Sverige och 1 i Italien. I skrivande stund har han 5 avkommor efter sig. Och vi väntar på om en blå pärla är dräktig ;)

Idag kastrerade vi också våran andra avelshona, EC S*Bängbulans Wilma, NFO n 02. Detta var något vi planerat ett tag, då hon var väldigt knepig att hålla på piller, och eftersom när vi bestämde oss för att kastrera Wilma inte hade några planer på att låta kastrera Prinsen. Wilma hann få 2 skogis-kullar och 1 som hon själv valde hane till. 2 avkommor efter henne kommer fortsätta i avel.

kerstin2181
0

oh, då sitter vi här och där, men varsin nykastrerad hona, må dom repa sig fortFlört

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Anneli_G
0

Ååå e Prinsen gubben kastrat… Vem kan den blå pärlan va då?? *nyfniken* hihi!! Hoppas De båda mår bra trots allt!!

Sissi
0

Puss på dig min lilla Prins!!!
Jag håller alla tummar och tår för att det blir små blåpaddor med "blå-pärlan"!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Anneli_G
0

Nu blir jag ännu mer nyfiken… vem har prisen träffat?