Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett08-skogkattens-hälsa
Läst 1897 ggr
glaca
0

Kattsjuka

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu blev jag så orolig så jag chansar på att ni kan ha svar trots att det inte gäller min skogis. Det gäller min Birma som är drygt sex och ett halvt år.

Han har varit pigg o glad hela dagen, ätit och så. Men nu ikväll har han bara legat på samma plats i flera timmar och sovit. När vi väcker honom öppnar han inte ögonen mer än till sjuttifem procent, kisar alltså nästan. Han rosslar och öppnar ibland munnen och andas tungt utåt. Har hostat till ett par gånger.

Det kom väldigt plötsligt alltså. Förstår att jag måste ringa en veterinär i morgon om han inte är bra igen…. men nån här som känner igen symptomen? Det enda jag erinrar mej är tyvärr vår förra katt som fick kattödem… och dog på bara några få timmar. Fruktansvärt var det. Vad tror ni?

Jag tom försökte locka upp honom med hjälp av "blötmat" som han älskar men han vände bara bort huvudet… : (

Mvh

/Camilla

Seerath
0

Han kanske har satt något i halsen? Vore nog en bra ide att ringa en veterinär och höra om du borde komma in med honom. Om du inte får mer liv i honom så är det nog riktigt illa. :/

Hoppas han blir bättre snart!

av Edelmann(N)
0

Jag hadde inte orkat att vänta tills imorgon.

Ringt kris tlf till veterinären !!! ( tycker jag )

Lycka till !!

Av Edelmann(N)

www.avedelmann.net

Mylingens
0

Jag hoppas verkligen att ni åkte in akut med honom så att han kom under veterinärvård med en gång. Håller tummarna för att han repar sej… //Kaisa

Sissi
0

Håller med de andra…RING AKUT!
Hur har det gått, är katten bättre?

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

glaca
0

Hej!

Jag har varit frånvarande under dagen, min dotter är sjuk så även det har tagit tid och kraft.

Jag har pratat med en veterinär som tyckte vi skulle avvakta under helgen. I morse var min söta katt ganska pigg, kändes absolut inte som att han var sämre. Han åt, självmant, gick med svansen uppåt, såg pigg ut i ögonen o så. Nu har han visserligen sovit nån timme… men ätit iallafall.

Håller tummarna att det är övergående nu i helgen….

Tack för era kommentarer!