Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett02-kattungeprat
Läst 421 ggr
Mylingens
0

Nu händer det!

Äntligen!!! Nu är Tezz (S*Blecktrummans Wren) i full gång med förlossningsarbetet! Hittills har två småttingar sett dagens ljus, en bruntabby utan vitt som jag tror är en hane och en blåmönstrad med vitt, en 09:a, som inte har kommit ut med moderkakan än. Håll tummarna för att allt går bra… //Kaisa

virvlas
0

Jisses så spännande!!
Jag håller tummarna!

ariel
0

Såååå spännande…Håller tummarna att allt går bra.Lycka till!

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Mylingens
0

#1 Jättespännande! De två första vägde 122g respektive 126g. Nu har den 3:dje kommit oxå! En svartmönstrad med mycket vitt, 03 eller 02, vet inte kön ännu. //Kaisa

Mylingens
0

#2 Tack!

Dolleminas
0

Du får väl lägga ut en bild när ala kommit ut så vi får kika…

virvlas
0

#3 Ojdå, det var ena rejäla klumpar det! :)

Mylingens
0

Det ser ut som om alla är hanar, den tredje vägde 114g. Nu ligger mamma Tezz och har en paus men där ser ut att vara fler. //Kaisa

kerstin2181
0

Oh, vilken känsla, underbart

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Vildfagre
0

Jätteroligt Kaisa, jag gratulerar. Inget är roligare än att få vara med när små underverk  tittar fram. Pussa mamma katt o småttingarna. Håll oss nyfikna underrättade och ha det så mysigt. Kram Laila.

Mylingens
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den första bilden på de 4 småttingarna med mamma! Där har nämligen kommit ännu en, förmodligen en hane även den, en a 03 som väger 134g. Nu får vi se om mamma är färdig eller om hon gömmer fler därinne.//Kaisa

Sissi
0

En STOR PUSS till mamma katt och hennes fyra småtroll! Väldigt avis!!!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

MissMikkus
0

Grattis till småttingarna. Tänk så fort en vecka gått i alla fall sen du skrev här. Väntar med spänning att få se mer av bebisarna

Merlyn
0

Grattis Kaisa, vad mysigt det såg ut i den bebiskorgen Skrattande

Mylingens
0

Tack! Här kommer ett bättre foto! Håller på att fota dom nu och det är lika jobbigt var gång, kameran och jag är inte överens. Men mamma Tezz är tålmodig och låter mej hållas. //Kaisa

Labolina_73
0

Ååååå grattis.. :-) åå vad roligt…

//L

Signe-Jonna
0

Grattis till söta små bebisar!

LittleL
0

GRATTIS! Så fin den sista bilden var. Vilken palett! Håll oss uppdaterade med massor med bilder. Spännande att se om det kommer fler? /Sylvia

ariel
0

Varmt i hjärtat,ett stort grattisKyss

Marina/ S*Karmskogen's

Mulan
0

Stort grattis och lycka till med de små!

mvh Malin

SKOGSGLIMTAN
0

Stort grattis,, så spännande,, vill se massa bilder sedan.

*Mvh Eva-Helen*

Mylingens
0

Tack! nu när jag trodde hon var färdig och jag precis fotograferat alla 4 småttingar och bytat rent hos henne, då kommer det en liten till!!! Ser ut att vara ännu en brunmönstrad utan vitt! //Kaisa

Labolina_73
0

MEn oj,,, jösses vad roligt,,, är alla killar eller? :-)

//Linda

erspers
0

Stort Grattis o lycka till med småttingarna Kyss

//Stefan

Mylingens
0

Den sista som kom nu är en blåtabby utan vitt! Och det ser faktiskt ut som om det är en liten flicka!!! De andra 4 är pojkar…

Här en bild på den första killen på 126 g…

Mylingens
0

…kille nr 2, 122 g.

Mylingens
0

…kille nr 3, 114g.

Mylingens
0

…här är han i profil.

Mylingens
0

….kille nr 4, 134g.

Sissi
0

Jisses vad fina bilder du lyckats ta på de små. Alla ser kanonfina ut, men tjejen är redan en liten favorit. (kattungesjuk som jag är)

Labolina_73
0

:-) Såå fina bilder,, men var e tjejen bilden? ;-) såå nyfiken jag…

Åååååå nu längtar jag ännu mera på Majas kull…. :-)

Mylingens
0

#29, 30 Jag har bara fotograferat killarna, tjejen kom som en eftersläntare och är inte fotograferad än, hon vägde 131 g när hon kom. Jag kan ha fel men jag hoppas verkligen att det är tjej eftersom jag så gärna vill behålla en från denna kombinationen. //Kaisa

Mylingens
0

Här kommer en bild på 5:e bebisen som är blåtabby utan vitt, och jag hoppas och tror att det är en flicka. //Kaisa

Sissi
0

Då menar jag i sådana fall hane nr:1 dvs bild #24

Mylingens
0

…här är hon i profil.

Myskatten
0

Grattis till kattungarna dom är jätte fina / Eva

ariel
0

Grattis ännu en gång.Så fina,man blir så sjuk.Då får vi hoppas att nr:5 är en liten tjejSkrattande

Marina/ S*Karmskogen's

Kronängens
0

Grattis till de fem! Skönt att allt gick bra.

Fridalas
0

Grattis till femlingarnaGlad
Hoppas att det är en "liten" tjej till er också.

SKOGSGLIMTAN
0

*****Stort Grattis till femlingarna*****

Mylingens
0

Tack allihopa! Jodå…där blev en liten tjej till mej oxå, men vi får väl se hur hon utvecklas. Nu är alla bilderna ute på hemsidan och bebisarna är döpta. Det blev en Western-kull:

Doc Holliday, n 22, hane                                                       Hopalong Cassidy, a 09 22, hane                                               Wild Bill Hickock, n 03 23, hane                                                Jesse James, a 03 22, hane                                                 Calamity Jane, a 22, hona

Fairyhearts
0

Grattis Kaisa till femlingarna. De ser jättefina ut! Kyss
Härliga namn ni har hittat på. Kul att det blev en liten Jane också. Flört 
Här hemma är det ju tvärtom, en grabb bland de fem brudarna.
Så det kan bli….
Lycka till med de små.

/Marie

mariamia
0

*GRATTIS Kaisa & STORT lycka till!!

Kramizz Mia

Mylingens
0

#41, 42 Tack ska ni ha! Nu har ett dygn gått och alla, även mamma Tezz, mår bra. De är vägda för en stund sen och de har redan gått upp fint i vikt. Hopalong Cassidy vägde vid födseln 126g och idag vägde han 148g! De hade ju väldigt bra vikter allihopa med tanke på att de ändå var fem som trängdes därinne. Men så har de att brås på, pappa Chanté vägde 156g när han föddes och hans två bröder vägde 158g respektive 151g! //Kaisa

vettan
0

Grattis till KattungarnaGlad Härliga vikter. Såå skönt att alla mår bra.

abuelas
0

Åh vilka helt underbara småttingar…GRATTIS!!!

Kram

Anita

Mylingens
0

Idag 2 dygn senare så ökar pågarna fint i vikt. Hopalong Cassidy vägde när han föddes 126g och imorse vägde han 163g! Men min lilla tjej vill inte gå upp i vikt, hon har istället gått ner, även idag. Så imorse bestämde jag mej för att börja stödmata henne och se om det är så att hon har svårt för att komma till i tuff konkurrens med pågarna. Hon äter duktigt och mycket när hon får nappflaskan men skulle det inte hjälpa så får naturen ha sin gång… //Kaisa

BEATA
0

Grattis till dina stora fina bebisar Glad hoppas du kan få din lilla hona att öka i vikt..det är ju inte alltid så lätt…håller tummarna../ Berit

Sagolika
0

Grattis Kaisa till dina nya bebbar & varmt Lycka till med dem! Glad