Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 288 ggr
LittleL
0

Sverak seminarie

Jag har haft en otroligt givande helg i Göteborg. Vilka föreläsare!! Har aldrig lyssnat på någon av dom förr utan bara läst det dom skrivit. Överhuvudtaget en perfekt organiserad helg med kanonfin mat och kanonservice. Bara att Tacka och buga!!

Trevligt att träffa alla människor också. Synd att det inte var fler ifrån skogkattsvärlden dock. Med tanke på att det ofta skrivs här på forumet om hur bra det hade varit med utbildning så tycker jag att det var konstigt att inte fler var närvarande. Men några som sagt var där iaf. Trevligt att träffa er alla, StarsHollow's, Restless, Pax, HellaPella's, Mindfields, Zygot's, Drakborgen, Kronängens, Pulcherimas och Kiss-Curls. Om jag glömt någon så ber jag om ursäkt.

Sylvia, Little L's

Blankan
0

Jag pratade nog aldrig med dig men var där =)

LittleL
0

#1 Sorry, missade dig. Kul att det var EN till iaf. Kanske kommer fler att skriva att dom också var där. Glad /Sylvia

Blankan
0

Tycker också att det var bra men det var en del som hade kunnat vara bättre förberett…..men inte klagar jag iaf.

Agent007
0

Kan ni berätta lite vad seminariet innehöll? Vad var det som var dåligt förberett?

Mylingens
0

Ville gärna vara med men kunde inte vara på två platser samtidigt tyvärr. Vi hade ju redan anmält till Kolding, Danmark när jag fick nys om seminariet. Men jag hoppas att det dyker upp fler tillfällen. //Kaisa

kerstin2181
0

Hade varit kanon och varit med, men man måste ju jobba för uppehället, och det har jag gjort hela helgenSkrikandes

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Zios
0

Jag tror att uppfödare och även andra som är intresserade deltar om man bara kan och har möjlighet till att närvara på seminarier och dylikt. Det är svårt att klona sig och vara på flera platser samtidigt, även om man önskar det så fungerar det inte.
Jag håller med #5 hoppas på att det kommer fler tillfällen Flört

Mulan
0

Hej!

Jag hade mer än gärna varit där, men eftersom vi hade kattungar som skulle komma förra veckan (de kom i måndags) så vågade jag inte anmäla o åka dit.. Annars hade jag mer än gärna åkt o sugit i mig alla föreläsningar som en svamp! Flört

mvh Malin

virvlas
0

Jag hade också hemskt gärna varit där o lyssnat o lärt, men det gick ju inte denna gång eftersom vi skulle få kattungar.
..vilket vi också fick i fredags. =)

Jag håller dock med om att det är lite underligt att det inte är fler som kommer på de seminarium som hålls.

Merlyn
0

Halloj Sylvia, det var trevligt att träffa dig igen också och Heléne och många andra :-))

Jag tyckte det var skitbra från början till slut! Stor eloge till Sverak för detta.

Kan tipsa om att Husdjurshälsan skall ha föreläsning:

VÄLKOMMEN TILL EN KVÄLL OM KATTENS HÄLSA

Den 25/10 kl 19.00

Ta tillfället i akt och träffas under trevliga och nyttiga former

Vi kommer att prata om:

Näringslära

• Grundläggande kunskaper om t.ex. proteiner, vitaminer och mineraler.
  • Hur kattungens näringsbehov skiljer sig från den vuxna katten och från det äldre djurets.
  • Vi ger råd om vad man ska tänka på vid val av foder, beroende på hur katten lever och dess ålder.

Kattens sjukdomar

• Den friska katten - vad är normalt
  • Förebyggande vård
  • De vanligaste sjukdomarna hos katter

En inbjuden föreläsare

Vi bjuder på fika
Anmäl dig på tfn 031-89 40 90 eller på info@husdjurshalsan.se

MissMikkus
0

# 10 var går detta av stapeln då? 031 är det Göteborg eller?

Pulcherimas
0

Helgen var verkligen toppen. Överträffade definitivt mina förväntningar, och farhågorna för att inte hänga med på engelskan (amerikanskan!) hade jag haft i onödan. Speciellt Susan Little var mycket lätt att begripa. Marina Whalströms information om var vi kattungesäljare står när det gäller konsumentköplagen gav lite "kalla kårar", men mycket bra att man nu kommer att tänka efter ännu mer noggrant!!! Och massor av trevliga människor!

/ Monica Cool

ps….fler skogisuppfödare på seminariet förutom nämnda var bl.a S*Cat Raising, S*Hasseltorps och S*Bru Zar Nas….ds

SillyZones
0

Skulle gärna varit där! men som sagt, man kan inte klona sig. Skrikandes

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Bengan2
0

Det vore kul att veta om Susan little propagerade för kastrering av kattungar, det finns en del på nätet som hon skrivit i detta ämne.

Mvh Bengan

Mindfields
0

Vilket skit, här sitter jag o skriver inlägg o så får man timeout när det ska publiceras *suck*

I alla fall så ville jag bara skriva att Susan Little var en fantastisk föreläsare o väldigt lätt att förstå, trots att det hela var på engelska. Även Lorraine Shelton var skicklig o lättförstådd!
Alla mina anteckningar är dessutom på engelska ;)
Kan tycka att Jordbruksverkets utsände kanske inte var så förberedd på våra hårda frågor angående rabiesvaccinering o antikropptesterna..
Sen var föreläsningen om kattens tänder lite väl vinklad för att passa Royal Canin som veterinären arbetade för. Men RC var en stor sponsor den här helgen så jag förstår valet av föreläsare :)

Stort tack till mitt sällskap den här helgen! Restless för husrum o mat :) Drakborgens o Pax för supertrevlig sällskap! Ha det gott allihop!
Kul med nya ansikten också! Tror nog att LittleL fick med dem i sitt inlägg! :)

//Malin

Merlyn
0

#11 Ja det är i Göteborg :-))

Kronängens
0

#14 Nej, Susan Little nämnde inte tidig kastrering.

Jag tyckte också att det var en härlig och lärorik helg!

Fairyhearts
0

Gråter  jag hade också velat vara där.

#15 Fick ni något besked om rabiesvaccineringen av Jordbruksverket, ser det ljust eller mörkt ut för oss ang att slippa titratesterna ??  Oskyldig

/Marie

MissMikkus
0

#16 Misstänkte nog att det var så. Låter som en intressant dag, men jag får allt vänta tills det dyker upp något likande längre norrut. Tack för tipset ialla fall

Mindfields
0

#18 Man ska ju inte måla fan på väggen, men jag tyckte inte det såg så ljust ut för att lätta på den regeln..
Det skulle nog "arbetas fram" under 2008… jag tolkade det som att man försökte fördröja processen så länge som möjligt..
Du kan nog räkna med att göra ett titertest ;)

Kronängens
0

Samma regler som nu skulle gälla under 2008 i alla fall.

Fairyhearts
0

#20 #21 Vad synd, jag hade verkligen hoppats på mer positivt svar Ledsen ja ja man väl så illa tvungen då …. det är ju så mycket roligare och enklare att åka till Danmark än Norge…

/Marie

WesthKiowas
0

Fy vad tråkigt att man inte kunde vara där.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!