Snygging

oj, ser ut att vara kung i huset, maffig snygg sak, puss på nosen från mig
Kerstin Carlzon S*Youngun`s
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Han är fin och jag gillar hans färg, bra bild

Hej!
Han ser ut att vara en kraftig kille med ganska långt huvud. Svårt att säga hur hans ögon ser ut eftersom han kniper lite. Eftersom du tålde att man gav kritik så gillar jag inte hans öronform, toppen är för rund, ytterlinje och innerlinjen är lite svajiga. Paceringen är fin. Hans haka ser fin ut. Han ser lite markerad ut i sidolinjerna men det kan ju vara att han blåser upp morrhårskuddarna. Läcker färg.
/Mvh Camilla

#3, jo det vet jag att han har lite rundade öron och att dom är lite svajjiga,, tror att det kanske ev räta ut sej när han breddar.
Ja det är morrhårskuddarna.. :-)
Tack.. :-)

#3 snälla, kan du inte gå till skådespelarkullen 8 veckor och ge kritik där
vill!

jag tror inte att hans öron rätar ut sig.. sen när rätar ytter&innerlinjer ut sig när de breddar? ;)
hans öronform ser ju bara så ut, inget som kommer att kunna ändra det :)
han blir nog en stor kille iaf!=)
skulle dock jättegärna vilja se en bild på honom utan blixt!:)

Hehe ok,,, ja njä jag vet inte,, det var bara vad hans uppfödare sa att det kan komma att räta ut sej sedan när han breddar, jag har inte lärt mej så himla mycket om just detta det gällande hanar och hur dom breddar etc.. :-)
Utan blixt,, varför? Jag ska försöka,, heheh inte nu dock,, en aning mörkt.. :-)
Ja en stor kille tror jag oxå,, hehe domaren sa nåt kul,, han kommer att bli stooor, det känner man på svansen.. :-) Ingen aning om vad hon menade med det, mer än att han har en tjock svans, dvs innanför pälsen.
//Linda

Jo för att man ser katten såååå mycket bättre då!:)
Jag ogillar starkt bilder tagna med blixt.. såvida det inte är en extern blixt - då blir det lite annorlunda.
Om det är fint väder imorrn så kanske du kan ta med honom ut lite snabbt och fota lite =)))
Vore enormt spännande att se! :)

Tjingeling Linda!
Samma tycker jag som ovan,, ta ut Bacardi å ta super fina bilder på honom,, vill gärna se en bild på honom mot himlen,, så fint det hade blivit,,)
*Kraaaaaaaaaaaaammmmm*

Hahahaha mmmm han är dock inte van att vara ute,, men :-) jag kan ju ta ut honom på balkongen och testa,, jag ska lära/vänja honom mera vid sin sele men ännu är han inte pass van att jag vill ta ut honom .. MEn jag ska göra vad jag kan,, :-)
Vet du någ ang det med svansen jag nämnde?
//L

han kännde väl på svansroten.. hur pass grov den e? ;)

hehe ja jo nåt sånt kanske det var hon kände,, jag vet ju inte alls hur det ska kännas,, eller jo asså. men jag har inte tänkt på det på det viset.. :-)
Spännande ska det bli iaf att se, just nu är han ju bara precis 6 månader så han har ju ett ganska bra tag på sej.. :-)
//L

jo men alltså.. är det en tunn svansrot så kanske man räknar med att katten inte blir så grov i benstommen.. ;)
vad väger han då?`*nyfiken*:)
oh ja.. typ 3½år nästan *fniss*:)
Jättesvårt att se på en bild.. Säger som de andra att öronen har litet väl svängda linjer, plus rundad topp. Hakan och profilen ser man inget av. Han blåser upp morrhårskuddarna på bilden, annars tror jag att han har fina sidolinjer, men eftersom han blåser upp dem, så blir intrycket att han är litet "pinchad". Ögonen går inte att säga så mycket om eftersom han kisar. Han ser ut som en go kille och har en härlig färg och har säkert många bra kvaliteter. Man ser ju inget av kroppen, så den kan jag inte uttala mig om. Fin kille!
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

Som uppfödare till katten så ger jag en bedömning efter hur han såg ut i verkligheten när jag såg honom i Nyköping för 2 veckor sen.
Jag tycker att han ännu är lite långsmal i huvudet. På bilden blåser han upp sina morrhårskuddar en del och ser mycket markerad ut i sitt nosparti. Men när man känner på det så är det inte så markerat som det ser ut.
Han har en rak profil men flatar ut i pannan och jag hade önskat mer höjd i huvudet på honom.
Han har en stark fin haka.
Hsn har en fin form och och placering på ögonen och ett fint uttryck men jag hade önskat ögonen en storlek större.
Angående öronen så har jag aldrig sagt att linjerna rätar ut sig när han breddar i huvudet, men däremot att det kanske inte blir lika markant när han får ner ytterlinjen en aning. Formen ändrar sig ju inte. (tror du missuppfattade mig lite där när jag skulle förklara vad jag menade Linda) Men på bilden tycker jag det ser ut som han svänger även i innerlinjen och det tyckte jag inte det gjorde när jag såg honom i verkligheten. Placeringen är bra.
Jag tycker han har en bra kropp. Bra längder och muskulös i sin kropp. Känns mycket tyngre än han ser ut. Och en svans som i nuläget passar till kroppen.
Pälskvalitén tycker jag är bra på honom. Långa täckhår men i dagsläget är ullen kort.

:-)
Ja heheh så kanske detb är att jag missförstog dej, men iaf att det kanske inte blir lika markent,, aja hur som strunt samma..:-)
Jag tycker inte riktigt att han svänger i innerlinjen normalt sett, men hm lite kanske jag vet inte säkert,,
Ja pannan planar ut men profilen är super, linjerna är oxå super, hehe om det inte vore för dom dära j-----a :-) morrhårskuddarna så.. ;-)
Men han är underbar min lilla Bacardi hans tempramen är inte av denna värd tror jag,, helt fantastiskt, kroppen är bra med långa ståtliga ben och lång kropp. Tung och muskulös, ser inte alls så tung ut när man ser honom,
#13 han väger nu mellan 4,3 - 4,6 kg svårt att väga då jag just nu bara han en personvåg så jag får väga mej tillsammans med honom och sedan mej själv, sedan dra av.. :-) visar inte exakt samma alltid dock,, därför är det nåt därimellan.. Men det är jag helt nöjd med..:-)
Kram

Hm är det inte typiskt,,, när jag kom hem nu,, har tagiot på selen,, det går bra,,, tar då på kopplet,, hahahah rör sej inte en meter,, hm aja hur som,,, ska då låta honom vänja sej en stund med selen..
Ska ta fram kameran och hm upptäcker att den har ju Johan tagit med sej,, han skulle se när Emilia(sin dotter) spelar fiol, såklart att han har kameran med,,
aja han får gå här med selen,, kanske kan jag ta ut honom sedan,, innan det blir allt för mörkt, men det har ju en förmåga att gå ganska fort nu för tiden..
I annat fall får jag gå ut och fota imorrn,, eller prova ute med blixt.. aja det återstår att se..
Han är iaf min allra finaste hane… ;-) har bara en men iaf…
//L

:-) synd på skärpan,, min fina kille… :-)

ja, den är lite suddig, men det är nog för jag tog den utan blixt med för dåligt ljus…

mm jo det är nog sant.. :-)
men han är iaf fin min kille,,, så det det.. :-)

Nu har vi varit ute,, det var inte alls kul så det blidde inte så många bilder… måste öva med honom.. :-)

//Linda,, min snygging… :-)

Ett litet tips när du tar ut honom..
Det brukar funka bättre om man är på en plats som inte är så öppen, dvs bland lite buskar o träd. ..för mina katter i alla fall. :)

#22 Hej Linda…Den killen säjer jag mumms till
Tycker att bilderna du tog ute blev jättebra. Han har väldigt vacker ögonfärg också. Lycka till med din kille. Kram//Marina
Marina/ S*Karmskogen's
Ägd av 6 Norska Skogkatter

#22 Linda,,Jätte fina bilder som du fick utomhus på Bacardi.

Han är kanonfin! Gillar utomhusbilderna bättre än inomhusbilderna. Hans färg kommer till sin rätt ute. men han blåser upp sina morrhårskuddar där med ;)) /Sylvia

Ååå tack för era ord, ja jag är nöjd med bilderna, men det var svårt eftersom han inte alls tyckte att det var roligt,,
#23 ja det kanske kan vara värt att tänka på tills imorrn,,, måste ju öva nu en kort kort stund varje dag tror jag.. :-)
Kram

Det blev ju mycket bättre utomhus än inomhus! Men gud vad han är envis med sina morrhårskuddar! ;)

#28 hahahaha jaaa han kanske tror att han är en maine coon eller nåt liknande.. ;-) med för rak profil.. ;-)

nu tyckte jag bättre om honom faktiskt!! du lyckades inte få någon bild rakt framifrån på honom ute?
vissa kissar blåsar ju upp morrhårskuddarna sådär när det e nåt nytt eller när de e nyfikna på nåt etc etc :)

Bra jobbat Linda, synd att du inte hoppade med, ha ha, kramiz i massor