promenad i koppel?
hej jag undrar ni som brukar låta era kissar komma ut och gå i koppel.Blir dom mera rymmningsbenägen då? Jag började gå ut med min första hona.men hon blev alldeles hopplös och skulle smita ut så fort jag öppnade ytterdörren.Så det blev inget mera gå ut med henne:( Fler som märkt att era kissar gjort likadant) Skulle så gärna vilja gå ut med mina andra skogisar ibland men är rädd att dom också börjar att försöka smita ut.Skulle bli helt förstörd om nån smiter ut och kanske blir rädd och försvinner..

Hej Bustrollet!
Har haft skogisar sedan 1965 och har alltid gått ut med dem i koppel. De vet att när de ska ut så ska de ha sele på och jag BÄR dem ALLTID över TRÖSKELN och går ett par meter innan jag släpper ned dem. Tar jag i kopplen så kommer de springande och vill ut. När de ska ut i kattgården så vet de att jag bär dem ut. Så de får aldrig gå över tröskeln själva… De älskar och mår bra av att få komma ut i skogen… springa och klättra i träd. Så tipset från mig är fortsätt att gå ut med din katt men bär henne alltid över tröskeln.
Här en tipp min dotter Anna och jag gjorde med Wildwood's Patina och Runsvik's Molly. En helt underbar skogspromenad.
Min Franz Josef kommer som en hund,når han hører jeg ta frem koppelet. DEt gjør hans mamma Diva også, men jeg klarer bare og gå med en i taget
De vil helst gå själva og inte bäres. Og de bryr seg ikke om hvem eller hva vi møter

Jag har mina katter ute på baksidan i sele och 10 m långa linor. Ganska ofta går jag även små promenader med dem, som uppskattas väldigt mycket. De bara skriker i kör så fort kopplet åker fram, men tyvärr tror jag nog att de blivit lite mer rymningbenägna pga av detta. Inte för att de springer särskilt långt, men ändå.
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Tack för bra tips och så jättefina bilder:)