Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 584 ggr
Sissi
0

Kattunge substitut

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag måste bara få skriva av mig lite…suck…jag är så sjukt sugen på kattungar nu så att jag håller på att smälla av. Jag blir kär i nästan varenda kattunge jag ser och ligger i största farozon för att snart falla dit. Den ena efter den andra matar min stackars hjärna med underbara kattunge bilder och jag börjar känna mig alldeles yr!

Men jag ska försöka härda ut tills jag får en egen kull igen, vilket förmodligen blir någon gång efter årsskiftet.

Men jag har ju iaf mitt kattunge substitut, Japping alias Pluttis, världens busigaste och sötaste katt. Han är nog bland det gulligaste jag träffat på…killen som aldrig vill bli stor.

Han bara fortsätter att vara liten och söt, trots att han är kastrat. Han är helt orädd och nästan lite övermodig ibland, han springer fram till folk, hundar, cyklar mm när vi är ute på promenad och ställer sig sedan på bakbenen för att få lite gos och så fort man lyfter upp honom eller bara pratar till honom, så börjar han spinna.

Han är otrolig på att apportera, t.o.m när jag sover. *skratt* När jag vaknar på morgonen är hela sängen full med vippor och annat skoj som man kan leka med. Han tror nämligen att sängen är något sorts lekhav, då jag skämt bort honom med att leka en stund med honom i sängen precis innan jag somnar.

Jag älskar honom så otroligt mycket, min söta lilla Pluttis!

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Sissi
0

En till bild på min lilla älskling!

Sissi
0

Surprise…en till!

Sissi
0

En till då…

abuelas
0

Åh så vacker han är..Vilka härliga höstbilder!!Kyss

Kram

Anita

Sissi
0

#4 Tack, han är min lilla Prins och ögonsten! Han har så otroligt fina gröna ögon, de var dem jag föll för när han var liten.

Mylingens
0

Han låter helt underbar! //Kaisa

Christina-S
0

Vad mysig han verkar vara. Det är väl just så man vill att en katt skall vara - kattunge hela livet Skrattande     Och så vacker han är sen. Han är faktiskt väldigt lik vår förra katt Fia. (bild på henne finns i mitt fotoalbum).

/Christina

Sissi
0

#7 Ja precis, hur många ggr har man inte sagt, "Tänk om de kunde få vara så här små och söta hela tiden"!!!?

Det enda är väl det att han inte är så mycket att ställa ut än, trots att han älskar att visa upp sig…lite synd!

Sissi
0

Blev visst två inlägg av ett!
Passar på att lägga ut en till bild då!

ariel
0

Jättegosig ser han ut…Då har du ju en bebis ändå eftersom han har barnasinnet kvar.Min hane Max på ett o ett halvt år är min gose i katteriet han är hur duktig som helst på att apportera…

Marina/ S*Karmskogen's

Ägd av 6 Norska Skogkatter

Sissi
0

#10 Vilken gullig bild, vet inte vem som är sötast på den bilden egentligen!

Christina-S
0

#8 Som den nybörjare jag är (har inte ens börjat ännu) måste jag få fråga vad det är som gör att du säger att han inte är så mycket att ställa ut ännu? Och hur gammal är denna vackra kille?

/Christina

Sissi
0

#12 Han är fortfarande alldeles för liten och smal, men har äntligen börjat få lite mer hull och päls. Dessutom har han inte de tekniska detaljer som krävs för att kompensera detta.

Han har väldigt flat panna och öronplaceringen är lite sådär samt att de är lite rundade i ytterlinjen. Däremot har han en väldigt fin haka samt en fantastiskt lång och fin svans som går ända till nacken.

För att kunna mäta sig med de andra kastrat hanarna krävs nog lite med storlek på killen.

Han är född 2006-01-03

Din Billy däremot skulle nog klara sig galant i öppen klass!

Sissi
0

Så här söt är han när han ligger i min säng och väntar på att jag ska leka med honom. Men han är inte lika tyst som han ser ut…munnen går i ett!

virvlas
0

Men jisses vad gulligt att han fyller sängen med leksaker när du sover. Glad

Kattilaforsens
0

Jag tycker att du har varit motståndskraftig Sissi. Glad För listan på kattungar du "dreglat" över är lång. Jade, Lucilla(?), Hobbe, Hannah, Elia, Almendra…Skrattande 

Kram

Tina

Christina-S
0

#13 Tack för ett utförligt svar på min fråga. Nu har jag lärt mig lite mer.

Kul att du tror på Billy. Har planer på att ställa ut honom på Järvas utställning i februari nästa år. Det skulle vara kul att få en proffessionell bedömning.

/Christina

skogisen
0

# 16  hi hi     ja listan kan bli oändlig, Onyx & Annikii fanns också bland favvorna!

#17 Kul att Billy ska få visa upp sej, det kommer han att gillaKyss

Kram//Yvonne

Sissi
0

#16 #18
Ja och nu har ju Lollo ännu en vacker blåtabby flicka till salu och S*Vildhjärtas/S*FairyHeart's har flera stycken blåsilver honor. Men Annikin hos Kattis är ju bara hur söt som helst, trots att det är en grp 6 katt.

Men jag hoppas på en liten silverpadda uppe från Norrland, om någon vecka kan man nog iaf se om hon är dräktig eller ej.

Jag käkar ståltråd hela dagarna för att stålsätta mig!

Margona
0

Jag vet verkligen hur det känns att hela tiden hitta fina kattungar som man vill ha. Det började redan i januari när Amadeus halsyskon föddes då vart jag så förtjust i två av dem först i S*Frostvikens Beata och sedan hennes bror Bernard. 

Men då gick det inte att övertala min sambo. När nu Amadeus vart pappa i augusti fick jag en ny favorit i hans son Aragorn men kom på att det kanske inte är så smart med en kille till.

Men nu har jag hittat min prinsessa, lilla Skrållan och Peter tycker om henne lika mycket även han.Glad

Sissi
0

Måste bara lägga ut en till bild som jag tog för en timme sedan på min lilla Pluttis!

Det är tur att jag har min lilla kille som kattunge substitut!