Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 336 ggr
SillyZones
0

Provar att lägga ut...

Några bilder på Zero och vill gärna ha kritik! Det har ju inte varit så lätt att få det tidigare när man lag ut sådana trådar även om man ber om det ;-)) Men jag provar igen. Både positivt och negativt, naturligtvis, och jag tål hård kritik, så shoot. Ska bli roligt att se om ni ser hans nackdelar och fördelar lika som mig. Han är 6 1/2 månad på bilderna.

Obs, även ni som tycker att ni inte vet så mycket är hjärtligt välkomna att skiva vad ni tycker, så var inte rädda för det! Vi måste alla få lov att lära oss… 

Jag har försöt att ta i litet olika vinklar… men det är ju allltid svårt att se på bilder.. Men försök!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt

annise
0

vacker

SillyZones
0

#1 Tack det var snälltGlad

annise
0

han har en mycket snygg look i mina ögon.

SillyZones
0

#3 Tack, ja den är grym redan nu Glad

Juliette-
0

Jag tycker Zero är en vacker maskulin kille med bra benstomme. Han ser lång och fin ut i kroppen. Svansen ser dock något kort ut till hans långa kropp..

Han har vackert huvud med fina ytterlinjer. Mycker vacker lång profil tycker något snål haka tills hans långa fantastiska huvud.

Jag är dock inte riktigt kompis med hans ytterlinjer på öronen. Dom ser raka ut på vissa kort men dom har tyvärr en lite mysko vinkel.. Går lite inåt skulle vilja haft dom mer raka.

Mycker fina ögon och härlig look en mycket vacker kille.

Har du reggat han som spigré Flört

LittleL
0

Jag vet att det är svårt att få kritik på katterna, har själv bett om det ikväll men det är ingen som har vågat. Jag gör att försök att ge kritik på din kille, men som sagt svårt när man inte ser honom IRL. Vill ju bilda sig en uppfattning om storlek och tyngd också.
Jag bara ÄLSKAR hans öron, stora, välplacerade och har fin form. Rak profil, kunde haft en kraftigare haka. Överlinjen på hans ögon är väldigt markerad av hans teckning, det lurar ögat att han är tung i överlinjen. Ögonen har vacker form och plac. Ser ut att vara en kraftig kille och han har en snygg look.

Kyss /Sylvia

SillyZones
0

#5 Hihi, bra bra!! Själv tänker jag vänta med att kommentera honom tills i morgonFlört

SillyZones
0

#6 Tack för kritiken, det var mycket bra kritik han fick Kyss Jag har missat din tråd, ska leta upp den…Skrattande

SillyZones
0

Ingen annan som har några åsikter?Ledsen

Dolleminas
0

Vilken kille!!!Kyss, kul med en som redan så ung har den "rätta" looken, kunde vara lite mer haka… svansen tror jag kommer at passa honom till slut (de katter jag haft oberoende ras verkar den detaljen varit sist), och vilken fin färg och färgfördelning (saknar lite av sånt på en del utställningar), Lycka till med honom på utställning och avel… Skickar många Kyss till honom!!!

SillyZones
0

#10 Tack, tack för fina ord!

Svansen är absolut inte kort, kanske ser det ut så på bilden när han sitter på bordet, eftersom svansen är böjd inåt så man inte ser den sista tredjedelen av denSkrattande

SillyZones
0

Nå, ingen som vågar?Flört Kom igen nu, jag kan ta kritiken! Hemlis

bibbi50
0

Din kille är jättesnygg.Han faller  mig i smaken då det gäller utséende på en skogis.Glad

lycka till med honom!!

kram Inger

jaanuska
0

Hej Jessica! Du vet vad vi tycker om pojkenKyss Jag tror att vi såg samma starka sidor och svagheter som du. Läcker är han i alla fallSkrattande Vi följer hans utveckling med spänning! Pappa Albin skickar nospussarKyssKyss // Jaana & Anders

rockringen
0

Han ser ut att ha väldigt fina proportiner i kroppen, fin profillinje och höjd i huvudet. Hans päls ser väldigt fin ut, även om det är svårt att se på bild.

Öronen har kalasfin storlek, placering och bas, men med lite "bågig" ytterlinje (dvs bågar lite hela vägen i ytterlinjen, med betoning på lite)

Fina ögon, men de kommer inte till sin 100%iga rätt idag pga hans nedre del av huvudet. Det jag menar då är att han ser lite outfylld ut nedanför ögonen, han får ett "överhäng" som gör att triandeln blir "bred-smal-bred". Detta behöver absolut inte
bero på att han är markerad i sina sidolinjer,utan kan vara en utvecklingsfas pga att han är väldigt lång från ögat och ner till nosen, jämfört med längden från ögat och uppåt.

Hakan räcker säkert till när han inte sträcker upp huvudet, som han gör på profilbilden, däremot hade jag önskat lite mer djup i underdelen av huvudet.

Det känns som man är elak när man ger kritik för det man önskar bättre när en katt är i utveckling…, men för mig är det helhetsmässigt en väldigt fin ung katt med stora kvaliteter

SillyZones
0

Tack, vad roligt att se att vi fick litet kritik!

Tack # 15, du skriver väldigt utförligt och bra.

Som du säger är hans päls väldigt fin. Han har fin struktur i pälsen och bra med täckhår. Den är dock kort i nuläget, men han är ju inte så gammal.

Öronen håller jag med dig om, och # 5 när ni skriver att ytterlinjen är svängd. Inte mycket, men litetgrann. Dock är basen, storleken och formen i övrigt mycket bra, tycker jag.

När han växer på sig och breddar så tror jag definitivt att han blir  mera harmonisk i längden på huvudet, och att han fyller i sina linjer bättre.

Hakan räcker till, och kommer vartefter har jag sett, men i min smak så är den nu något snål. Vi hoppas på frammarch där.

Pannan är litet väl flat och profilen viker av litet, så en mera enhetlig profillinje hade jag önskat.

Hans kropp är fin i längderna och han har lång svans. Eftersom han är så lång i kroppen är det svårt att matcha upp en svans till detta men den räcker i nuläget till skulderbladen.

Kul att så många ville skriva litet!

SillyZones
0

#14 Hejhej! Killen har vuxit ännu mera sen du såg honom, Jaana! Det går fort nu. När min mor var och hälsade på häromdagen så misstog hon honom för Ozone, och hon är ju ingen liten dam…  Nu ska vi (om vi kommit med) åka med honom på Birka i dec. så vi kanske syns där..Skrattande

jaanuska
0

#17 Vi har planer att komma dit och tittaGlad Fick du mailet? // Jaana

SillyZones
0

#18 Ja, jag läste nyss mailet och har svarat ;-)). TACK för alla fina bilder! Vad vacker pappsen har blivit. KyssKyssKyss

EddaM
0

Vad fin fin Zero har blivit=) Men det har ju Leo med =) Sitter på min pojkväns dator o kan tyvärr inte lägga ut några snygga bilder på Leo. Och han e ju såååå underbar=)

*kramar* från Madeleine och Leo

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

SillyZones
0

#20 Nu får du ta och skruva litet med datorn så jag får se litet bilder på pojkenRäcka ut tungan Hälsa gosen från oss allaKyss