Min Cevita är sååå vacker:-)
Tycker jag 
Hon är den mest busiga katten jag vet om och jag håppas vi en dag hittar rätt mann till henne som kan komma hem till oss på besök.
Vi letar efter en fin pojke med större öron än hon har och lite lengre huvud. Gärna en solid pojke - blå eller svart med eller utan vit.
Viktigt är det att stamtavlorna passar ihop.
Det är så¨många som är intresserade i kattunge efter hon då hon har ett otroligt tempeamang och vilken stor och kraftig hona hon är på 6.1 kilo och hon väkser ennu
Hon blir 3 år den 15 des men ännu visar hon inte att hon löper.
Så vi håppas att en fin pojke vill lukta sig fram till när hon egentligen löper. hihi… hon kan busa lenge för sig själv här hemma.
Âr det något som ramlar i golvet så kan jag lova det är hon som håller på…. hihi.
Det bästa hon vet om är att bli borstat. Hon har en mycket fin pälskvalite och det har blivit komenterad på utstälningar alltid.
Jag har alldrig tvättad hon. Det behövs inte då hon alltid är lika fin.
hihi.
Margona har hälsat på hon live och hon tyckte mycket om hon som alla andra har gort. Hon är glad i barn och dom kan göra nästan vad dom vill med hon…hihi

Hon är tjusig, hoppas hon får träffa en stilig herre framöver…
hennes stora kropp.
På Norsk skogkatt utstälningen som vi var på i mai 2007 så vann hon nästan bästa benstomme. Det tog lite tid för domaren ätt välja …det var mycket liten margin som skilde dom 
lite till. Hon har blivit lite större senn jag tog dom här bilderna.

Hon är så fin Cevita och busig.

Cevita är bara såååååååååå otroligt vacker. Jag skulle gärna ha sett henne med min hane Sebek, men han är lite för liten ännu,,*ler*. Vi har ialf tänkt låna ut honom i årsskiftet mars-april då är han 1 år, till ngn lämplig hona, han finns snart med på www.katter.nu avelregister,,*ler*.
*Kram*
Åja, det hadde ju varit en idè 
Skak kolla stamtavlor på dom nu… hihi

#17 hihi,, tänk vad klok jag är,, ialf ibland*blink*. Ja gör det kolla deras stamtavlor. Sebek är mkt fin hane, han kommer bli super snygg i framtiden, jag tror mkt på honom.
*Kram*
aha… men han är ju brun…hihi
Jag menade din Tutankhamun,
hihi…. längtar såååå efter svart vita kissar ;-)))
Så här ser det ut:
http://www.pawpeds.com/cgi-bin/NFO?a=mp/ids=2:53373;3:47465/g=3/db=NFO

hihi,, JA,, MEN Tutankhamun kommer att vara ledig för avel också,, han är också super fin,, med super Temperament. Åhh så spännande, ska kika nu på deras stamtavlor. Det hade varit super om de passar ihop, eftersom jag inte är så kunnig ännu inom detta, så får du säga till mig vad du tror om dom passar ihop???
*Kram så länge*
Ps. Jag är inne på MSN nu, om du vill snakkes där?
Har en liten kille som nu i och för sig endast är snart 7 månader, men han skulle säkert komplettera din tjej bra. Han är ganska extrem i sitt utseende, med långt huvud, som visserligen kommer att bredda rejält innan han är klar. Han har stora spetsiga öron med raka linjer och tofsar, han har en rak profil, men i nuläget för platt i pannan. Han har okej haka i nu läget och en grym look. Hans benstomme är medium och han otroligt fina längder i kropp och svans och höjd på bakbenen. Han har mycket bra kvalitet på pälsen som förstås ännu inte är färdigvuxen. Han har ett fantasktiskt temperament och är snäll och go och social. En underbar katt!

Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
ÅÅÅÅ, herregud för en fin pojke :-))))) Där ser det ut att han har det som Cevita behöver men det är svårt att se när dom är unga. Det ser ju mycket lovande ut :-)
Vad tycker du om stamtavlorna ihop? Har du kollat?
Men du bor ju i Ôstersund där min bror och hans fru bor. Tror jag har sagt det förut?
Jag är beroende att låna hem pojke till Cevita då jag inte vet när hon vill löpa. Men det brukar ju pojken lukta sig fra emot. … hihi
Jag vill se fler bilder på Tutankhamun om du har Eva ? hihi.
Skicka gärna många bilder på båda och på Zero #21 till mitt e.mail snälla.
Jag planerar att få låna inn en pojke i ca februari - April 2008.

#23 Hihi,, ser att fler är intresserade av Cevita,, *hihi*, men vill du inte kolla in Sebek också? Han är sååå grym.
*Kram*
Ps. skickar dig bilder på både Tutankhamun och Sebek på fredag då jag är åter hemma, ska ta några riktigt snygga bilder*ler*
Jag som trodde det var svårare att få låna hane men ibland brukar det vara motsatt…. är många som är intresserade i avkomma efter hon och fler domare vill också se ungar efter hon…hihi.
Ja bara skicka på med bilder du 
Så här ser stamtavan ut.
Säg vad du tycker? Jag känner inte alla… hihi

När jag tittar helt snabbt så ser ju stamtavlan ut att funka alldeles ypperligt!! 
Bilder av mammakatt har du på min hemsida, och även en länk till pappakatts sida där du kan titta på mer av honom.
Jag ska ta litet mer aktuella bilder av Zero i kväll och skicka till dig. Han utvecklas hela tiden så de som jag har är ett par tre veckor och det händer så mycket nu.
Ja, jag vet ju att din bror och hans fru bor här visst har vi pratat om det nån annan gång. Och jag vet ju också att du vill låna hem honom, men det går säkert att komma överens om hur vi ska lösa det om du är mycket intresserad.
Jag är mycket intresserad men vill se mer och av Eva Helen`s sina pojkar också men har du sett vilka STORA öron din har…wowww…hihihi.
EVA?? Det här blir svårt…ha ha 
Min bror och hans fru är ju ibland på resa hit ner så något kan ju lösa sig 
Ja han har stora öron med fin bas och fin form tycker jag!
Det är klart att du ska titta på Eva-Helens killar! Kanske så kommer det fler kavaljerer att välja på på vägen, och det ska ju kännas rätt!
Jag bildbombar din mail senare i kväll!

#30.. :-) men men,,, är inte han fortfarande till salu?
//Linda
Får jag låna lite bilder av honnom och visa till mina kattkompisar?
plizzzz… hihi 
#31 Jag kommer att sätta honom hos fodervärd, eller så blir han kvar. Mest troligt det sista, men vi får se.

aja ok,,, ja för jag reagerade lite på att tänk om du hittar "den"honan och sedan kommer en köpare som kanske inte alls vill ha honom fertil..
Men hehe ok,, tack då har jag fått svar.. 
/Linda 
Du måste välja alternativ nr 2 
Jag hadde ialf låta han bli kvar… hihi
#35 Ja, han är så mysig och go att jag gärna håller honom kvar. Men hittar jag ett hem som känns 100% rätt så sätter jag honom eventuellt där som hel/halvfoder. Jag hade ju väldigt gärna sett att han fick chansen till åtminstone 1 parning innan han kastreras.
Håppas han får sjansen då 
OM det låter sig fixa med resan hit så är ju möjligheten stor.
Min bror och hans fru åker ju ibland neråt hit och dom kan du lita på 100% + mig också 
Har vil han ha jättemysigt…hihi
#37 Ja, han är så goo.. Nu har jag ägnat kvällen åt att fota killen
. Man ser tydligt hur han utvecklats på 2 veckor sen sist jag fotade honom. Frågan är om jag kommer att kunna släppa denna kille ens till fodervärd, jag lurar nog mig själv.
Men vem vet, vi får se. Här är några utav bilderna på killen. (Det finns många fler på hemsidan)

åååå herregud vilken pojke 
Nu är jag kär. !!!
Han måste du ju behålla själv 
Jag tror jag hadde ångrat mig om jag inte hadde gjort det men har du inte möjlighet att hålla honnom kvar så sälj han till någon uppfödare som kan avla på honnom lite.
Jag skulle gärna önska honnom men vi ska inte ha fler katter.
Det är tråkig då :-((((
# 39 Tack!!
Sälja honom helt och hållet orkar jag bara inte göra.. Möjligtvis fodervärd, så jag kan få träffa honom och åka på utställing och så litet med honom. Men hjärtat brister nog om jag måste släppa honom helt! Det som är tråkigt är ju att jag i nuläget inte har något hona själv att använda honom på.
Ja han är värkligen fin och ibland så dyker det upp sådana kattungar som man jättegärna önskar att behålla så han är nog inte den sista du kommer att fundera på att behålla och ibland måste man låta dom flytta tyvärr. Annars vill man sitta igen men måååånga katter med tiden. Jag vet hur det är. Vi har fått kull nr 11 nu och tillsammans 43 avkommar. Det är många av dom jag skulle behålla men jag vet att jag kan bara inte…. så jag känner mycket med dig . Det är svårt 
I våran kull nu så skulle jag önska att Aragorn kunde bli kvar hos oss men jag kan inte…. Det har varit många som honnom, flickor också :-)
#41 Ja, visst är det svårt! Och extra jobbigt är det ju när de blir kvar såhär länge. Och min plan redan från början var att spara en ur denna kullen och då en hona, så jag hade liksom ställt in mig på det, men det blev inga honor. Sen har jag liksom haft på känn hela tiden att Zero skulle bli kvar, såpass att jag anmälde honom till uställning i slutet av september redan i Juli, haha! Så det kanske är meningen att han ska bli kvar. Men vem vet?
hehe…. tack för ditt trevliga mail… :-)
Jag skriver tillbaka imorgon 

Zero är superfin.. vad han utvecklas på bara nån vecka.. Skall bli roligt att träffa honom i december..
Mina pojkar behöver jag inte visa upp i denna tråd *fniss* men Zero tror jag mycket bra skulle komplitera Cevita
#45 Tack Juliette! Ja, han har verkligen utvecklats, det händer saker hela tiden med honom!
#44 … Blir bra det