Ett delikat dilemma
I morgon ska det beslutas vilken av mina två små kattjejer som ska flytta till en bekant till mig. Min bekant, som enbart är ute efter en sällskapskatt, tycker att båda tjejerna är lika fina och har därför överlåtit beslutet till mig. Hua, vilket dilemma jag har hamnat i. För hur ska jag kunna välja mellan två så underbara varelser?
Båda tjejerna förtjänar ju att hamna i ett sådant toppenhem med kattkompis och allt. Är det någon som har ställts inför ett liknande dilemma och som har något bra råd?
Tycker jag 
Kan inte välja åt dej men båda såg väldigt goa ut!

supersvårt, men om man måste måste måste välja och utifrån dessa bilder skulle jag välja nr 2… men tur e så måste jag inte välja.. det skulle jag inte kunna,, så det så. :-)
//L
Ska du själv behålla den som blir kvar?
Jessica, Sajtvärd på Norsk Skogkatt ifokus
S*SillyZone´s Norsk Skogkatt
#6 Det är inte tanken, men allt blir ju inte alltid som man har tänkt.
Svårt att avgöra på bara en bild var, men utifrån dem skulle jag sälja nr två till enbart sällskap
….. hihi… självklart är båda vackra och söta men skulle jag välja så var det just katt nr #1 som drog till mig uppmärksomheten… hihi.
#5, 8, 9 Det är supersvårt det här, men om inte min bekant är av en annan åsikt i morgon så lutar det nog åt att paddan får flytta dit och bli sällskapskatt.
Jag tycker att Mandorla är så otroligt snygg!!! Dvs katt nr:1…så jag tycker nog att du ska sälja Almendra till sällskap om du nu måste välja!
Mandorla är näst intill perfekt!
Kram sissi
*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

På bilderna tycker jag om katt nr2 hon ser längst ut i huvudet, vid nosen, mycket fin trekant och bred bas på öronen så den hade jag nog velat haft kvar. Men det är så svårt att se på bild
Lycka till med ditt delikata dilemma

#11 Tack, Sissi! Du har ju faktiskt träffat mandelbönorna irl. 
#12 Jo, det är nog sant att paddan har bredare bas på öronen, men å andra sidan har bruntabbytjejen grymmare look och tofsar. Tänk att det ska vara så svårt att förutspå hur tjejerna kommer att utvecklas. 

#13 Är det någon av föräldrarna som har runda ögon? Min hane Blade hade det som liten men jag tycket inte att det är farligt runda nu, så det kan ju ändra sig menar jag.
men visst är det viktigt med look.Ja om man kunde förutse det 

Nu har jag varit inne på din hemsida och det är absolut inget tvivel om att katt nr 2 kommer att bli skitsnygg TROR jag Henne hade jag nog inte sålt om jag vore som du. den pappan är ju bara för snygg.Jag hade låtit katt nr 1 bli sällskapskatt
Hmmm nu har jag varit inne på hemsidan din och måste nog ändra mig och säga att paddan är nog den jag skulle behålla om jag och sälja 1 till sällskap!
#17 Jo, Mandelsnyggingen är en stor favorit.
Det var ju inte för inte som jag åkte drygt 60 mil för att Cassiopeia och han skulle få träffas. Jag är så glad över att dejten lyckades. Barnen är ju också döpta efter sin stiliga far. 

Båda två är jätte fina men jag håller med #17.
Men varför ha så bråttom, kan du inte vänta så får du själv se hur dem utvecklas? Oavsett så önskar jag dig Lycka till!
#20 Min bekant gav mig uppdraget för två veckor sedan så särskilt bråttom tycker jag inte att jag har haft. Oj, vad jag har grunnat!
Jag förstår också att hon nu är ivrig att få veta vem av tjejerna som ska flytta dit. Tilläggas kan att jag inte planerar att behålla någon av dem för egen del.

Först fastna jag för bruntabbyn.. Mums vilken tjej tänkte jag.. Men jag skulle lämna henne som sällskapskatt hos din vän för jag tror paddan blir bättre som färdig (men de är väldigt unga än så de kan ändras) men jag tycker paddan ser bättre just nu där av får hon bruntabbyn

Även om du inte skall behålla kan de komma nån som vill ställa mycket osv och då är de roligt att kunna erbjuda den snyggaste tjejen och bra reklam för dig..
Din "köpbas" blir ju större med den bästa tjejen om du förstår.. Fast båda är fina..
Nej din vän skall ha bruntabbyn PUNKT hihi

Min favorit är absolut bruntabby-flickan, henne tror jag mest på. Men så har jag bara bilderna att gå på, har inte sett som live tyvärr. //Kaisa
Nu har vi löst det så att min bekant kommer hit ikväll och så får tjejerna välja vem av dem som vill ha henne som matte.
Fortsättning följer…

# 25 ..det låter som en bra lösning..ska bli spännande att höra vem som hinner till bekanten först..
//Stefan
Dette synes jeg er interessant! Jeg har ikke all verdens erfaring i å bedømme små kattunger, men umiddelbart synes jeg bruntabbyen ser best ut. Ser ut som jeg går mot strømmen…
Det er jo egentlig håpløst å se ut fra to enkle bilder, men jeg synes at nr 1 er et strå vassere totalt sett. Men begge er jo nydelige!

spännande 
Nu har min bekant varit här och hon hade nästan lika svårt att bestämma sig som jag. Hon tittade, klämde och kände på tjejerna och slutligen, efter många om och men, valde hon den tjej som hittills legat mig varmast om hjärtat, d v s bruntabbyn. Först i mellandagarna kommer lilltjejen att flytta till sitt nya hem, så jag ska inte klaga för jag får ju njuta av hennes sällskap en hel månad extra.