Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 14-rasstandard
Läst 1021 ggr
AngelicaT
0

Kritik på egen katt.

Tanken slog mig att det skulle vara intressant att skapa en tråd där de egna katterna får kritik.

Bifoga bild och kritik. Vad är bra, vad kunde vara bättre? En bild kan förtås inte urskilja alla detaljer men väl ge ett hum om vad det är för katt.

Det intressanta är att se hur olika vår bedömning av en katt kan vara. Vad man väljer att lägga tonvikt på och kommentera.

WesthKiowas
0

Men vilken kul idé! Ska bli spännande att läsa.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

xCYANIDEx
0

*putt*

Mulan
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, jag kan vara först ut.. Jag har en hane, Bruce, som är 1 år och 9 månader. Bruce är en synnerligen mysig och härlig katt med coolt temperament, finns inget som kan störa denne herre.. Och det är väl just problemet, för domarna kan sällan fånga hans uppmärksamhet. Rent krasst utseendemässigt skulle han ha behövt vassare öron med rakare linjer och spetsigare topp (å såklart tofsar). Han har markerad ögonbåge, och medium haka, så bättre sidolinjer och bättre haka skulle varit önskvärt. Hans kropp är perfekt, för mig. Han är lång, kraftfull, enormt fin benstomme och höga bakben. Pälsen är bedrövlig. Han har täckhår endast under magen… Men inte ngn annanstans. Inte så förvånansvärt med tanke på att hans mamma fick päls först vid tre års ålder av rätt kvalitet, så hoppet lever fortfarande.. Flört Hans svans är för kort, men den är buskig och välpälsad, så jag kan leva med det.. Skulle dock gärna sett ytteligare en decimeter längd.. Oskyldig  De positiva bitarna är enormt vacker profillinje, excellent temperament, excellent kropp och ok i övrigt.. Det som inte är ok är ju pälsen (som jag hoppas kommer precis som mammas, det verkar gå åt det hållet i a f), den kortare svansen och lite vek haka samt bättre spets på öronen. Lite att jobba med, men jag ser fram emot att få se hans framtida barn..

Mvh Malin

Tillägg: Han har ngt djupliggande ögon också, det är ett inus..Ds

Seerath
0

#3 Bilden funkade inte för mig. :/

Mulan
0

#4 Vad? Ser du inte bilden? Jag ser den…

mvh Malin

Seerath
0

#5 Det skapas en ny tab men sen försvinner den direkt och det hoppar tillbaka.

Mylingens
0

Jag har inga problem att se bilden…

Jag gillar din Bruce! Han har verkligen en underbar look! //Kaisa

Juliette-
0

Jag kan inte heller se bilden när man skall trycka på sån där "öppna eller spara" min dator öppnar de inte då.. Så blir vissa bilder nu för tiden på iFokus förstår inte varför?

Mulan
0

Hej igen!

Jag vet inte varför det blir så.. Men han finns att beskåda på www.vildhjartas.se också.. Flört

#7 Tack! Kyss Han är en raring!

mvh Malin