Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 02-kattungeprat
Läst 450 ggr
xCYANIDEx
0

ny kattunge

jag och min mamma skall gå och kolla på en norsk skogskattunge på söndag och vi har en bondkatt hemma redan på 1 och ½ halvt år.
när jag köpt kattungen (inte säkert att de blir just den på söndag)
så hur ska jag göra när jag skall presentera rambo för den lille kattungen?  och eftersom vi inte har lov förrän om tre veckor, räcker det om jag kanske är med kattungen i 4 dagar, och sen går till skolan som vanligt?  om man vänjer den vid att man går och kommer, typ går iväg 10 minuter, och sen ökar succesivt, till att den gå till skolan efter 4 dagar med katten ? min mamma kmr antagligen vara hemma, ANTAGLIGEN. men borde de gå bra?
och om ni har erfarenheter själva av ni köpt ny katt och skall presnetera den för er gamla, säg gärna hur de gick och så, och vad man bör tänka på och gå till väga.

xCYANIDEx
0

nehe :C

LaSadie
0

När vi presenterade Mim för Lea så gick det inte så bra. Dom har inte blivit riktiga kompisar förrens nu, och då fick vi Mim i februari. Kanske var det för att Mim inte brydde sig så mycket om vad Lea tyckte utan spatserade bara runt och tog befälet direkt över lägenheten =)
Men det varierar ju såklart mellan katter…