kastrering?
jag bara undrar vid vilken ålder kan man kastrera sin kattunge?
och hur mycket kostar det för en honkatt respektive hankatt?

Från 6 månader och priserna varierar väldigt mycket, jag skulle råda dig att ringa runt. Men en hon katt är alltid dyrare att kastrera än en hane.
Från 12 veckor/eller 1 kilo.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Honkatt mellan 800-1200:- beroende på ort och veterinär, hane kan jag tyvärr inget om men de brukar vara betydligt billigare (mindre ingrepp)

Vi kastrerade en av våra hanar i slutet på juli o det kostade 350:- hos våran veterinär här i Ockelbo..
//Stefan
jag ska kastrera min honkatt den 23/10 och sedan ska jag kastrera min hankatt när han blir 6 månader. I Karlskoga kostar det 750 kr för honor och 350 kr för hanar.
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Jag tycker från 6månader men idag kastrerar de från 12-14v små bara de inte är för små.. De som gör de säger de funkar jätte bra men jag tycker de känns fel än så länge kanske ändrar jag mig..
#6 Håller med dig till fullo, förstår inte varför det ska kasterras så tidigt, argumenten som "för att de inte ska kunna användas i avelssyfte utan mitt godkännande" köper inte jag… ok att man kan ha det argumentet, men för det så tycker jag de är för små…. minst 6 mån tycker jag är tillräckligt!!! Det är min åsikt…