Undrar?
Hejsan jag undrar om man kan avla på sin katt när det inte är ändrat i sverak att jag äger den?
För jag får inte kontakt med den som jag köpte henne och vi skrev inga pappren på henne, men jag fick en lapp som hon hade skrivit under så jag skickade in den men den var till svenska kennelkluvbben, så där är det ändrat att jag äger henne men inte i sverak , några råd på hur man skall gå till väga nu?
// Linnéa

Hej!
Du kan inte regga kullen om du inte står som ägare.. Så uppfödaren måste skriva under, liksom du själv, att katten är din på ett ägarändringsintyg, som ska skickas till SVERAK. Kontakta SVERAKs kansli.
mvh Malin

#1 , jo jag har gjort det kontaktat dom men dom säger att jag skall fortsätta försöka ringa henne jag köpt henne av men hon svarar inte har försökt nu i 4 månader utan svar?
// Linnéa

vore jag som du skulle jag skicka ägarändringsblankett fylla i den såklart, med ett extra kuvert frankerat och adresserat till dig igen, och skicka det till förra ägaren i förhoppning om att hon skriver under och skickar tillbaks den till dig.
Jag tror jag anar vem som var förra ägaren…
Hoppas det går bra och att hon skriver under snarast.

#3 ja tack det skall jag faktiskt prova att göra, smart idée
// lea

Men jisses, är det du som har Djupbäcken´s Zara nu???? Å så vi har undrat över vart hon tog vägen då hon såldes. Har själv katt från samma ställe, och får inte heller tag på förra ägaren. Hon har sagt upp sitt mobilnummer och svarar ej på mejl. Kan du inte vara snäll och PM:a mig, så får vi "pratas vid" närmare?
/Monica

#5 hejsan =) har mailat dig nu =)