Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett01-allmänt-skogkattprat
Läst 637 ggr
Kakarikos
0

missfall

jag undrar en sak.

en av mina honor och min avelshane parades för en vecka sen.

igår så såg jag en röd rätt stor fläck på golvet. det var typ slajmigt.

men sen såg jag en hög bajs jämte med typ samma konsistens.

så nu undrar jag då jag hört att katter som får missfall tidigt blöder inte.. stämmer detta? i värsta fall är det missfall hon fick men kan det vara att hon har problem med magen, att hon är dålig i magen?

jag ska till veterinären idag men jag hör gärna om någon här vet?!

MVH Susanna

Juliette-
0

Är ingen bara riktigt dålig i magen då?
Håller tummarna allt går bra

Kakarikos
0

jo det kan vara så att hon är riktigt dålig i magen.. då avföringen va väldigt kletig.. men man blir ju orolig..

Sissi
0

Hur luktade det? Luktade det varigt och väldigt illa, kan det vara livmodersinflammation eller ev ett missfall. Jag har en hona som jag misstänker fick missfall och som sedan fick en riktigt allvarlig livmodersinflammation.

Bli inte förskräckt, det är bara jag som är så himla rädd för just livmoderinflammationer, då jag har en så hemsk erfarenhet och upplevelse ang detta.

Men håll henne under uppsikt, och om det börjar lukta illa så åk till veterinären på en gång.

*** Sissi Johansson - S*Tam-Trion's ***

Labolina_73
0

HEj, när Maja fick missfall iofs senare, på dag 40-41, det luktade ingenting,, dvs det luktade rent som vid en förlossning.

Det var inte mera blodigt  än vid en förlossning.

Om det var typ samma konsistens på bajset, kan det inte då vara från rumpan båda "fläckarna" har du tagit med pappar precis på vagnalöppningen för att se om det blöder därifrån?

//Linda

Kakarikos
0

alltså de va ju bara en gång de hände. dum va jag som inte tog med papper… men vid missfall borde de inte blöda lite mera då.? alltså vid flera tillfällen lite då och då.. ? eller?

ja snart får jag veta.. ska till veterinären kl 15

Labolina_73
0

Njo assåå.. inte mera men när dom föder ligger dom ju som regel kvar och tvättar sej mellan varven så men reagerar ju inte på samma sätt som när dom får missfall.. då går don ju runt och man "ser" blodet på ett annat vis.. Men jag tror inte att det är mera än vid en förlossning-

Jaa hoppas att du får besked hos vet.. Hör av dej så vi får veta.. :-/

Kram och lycka till.
//Linda

Ninnis
0

Tror inte på missfall men det är bra att kolla henne ändå om man är orolig…Det var ju en vecka sedan de parades om jag har fattat rätt…

Kakarikos
0

som jag trodde så kunde man inte se ännu om de va missfall eller ej.. fattar inte varför jag fick tid nu.. hm.. en del assistenter som svarar verkar inte kunna nått.. men han kollade på hennes allmäntillstånd. sen sa han att vi skulle komma tillbaka om 3 veckor och att de kan blöda lite utan att de ska vara missfall.

så om tre veckor ska jag få veta. hoppas det blir ett glatt besked.. vem vet hon kanske inte ens är dräktig hehe

Tack för era svar!

//Sanna

Ninnis
0

Lycka till! Hoppas verkligen det blir ett bra besked!

Kakarikos
0

#9 tack =)