Norsk Skogkatt iFokus

Norsk Skogkatt

Etikett: 01-allmänt-skogkattprat
Läst 4637 ggr
kerstin2181
0

byte av ögonfärg på kattungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Normalt byter ju kattungarna färg på ögonen runt 8 veckors ålder, men borde dom inte ha bytt ögonfärg vid 10 veckors? man brukar ju se skiftingar då åtminstone, men inte på min Chuck Norris

Kerstin Carlzon S*Youngun`s

Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus

Labolina_73
0

Hehe han är helt underbar ju… ;-)

Kan inte svara på din fråga men,

Om jag inte hade fullt hade jag tagit honom…. :-) hahaha och dom andra oxå….

Kram,,,

kerstin2181
0

Ingen som är duktig på detta?

Draken_old
0

Det är ju lite beroende på linjerna.
En del är tidiga en del sena.
Mina egna kattungar har inte bytt klart ännu. /Kattis

kerstin2181
0

#3 vilka skönheter, och kanonbilder. Då är det bara vänta och se, det är klart att en del byter senare än andra, men lite synd, att han inte får behålla dom blå ögonenFlört

Zios
0

Jag kan inte påstå att jag är duktig på ögonfärg och byte av färg MEN jag har själv fått kattungar som fått behålla den vackra blåa färgen på ögonen.
Titta i stamtavlan och prata lite med andra uppfödare, hoppas att någon här inne på forumet vet om linjerna bakåt, kanske finns det katter med blåa ögon?!
Din lille pojk ser helt gudomlig ut Kyss nu ligger jag väldigt risigt till om jag fortsätter och tittar på honomHemlis 

Monica/S*Zios

kerstin2181
0

#5 tackFlört han är gudomlig, en mycket gosig och  försiktig grabb, som jag så gärna vill behålla, men katteriet är fullt, måste ta hänsyn till mina andra katter, så jag hoppas någon underbar människa ska ringa på honom.

WesthKiowas
0

Halloj, jag tycker det ser ut som om han redan har börjat byta ögonfärg litegrann. Har han inte aningens grönt innerst vid pupillen?

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

kerstin2181
0

#7 hm såg jag inget av när jag tittade honom djupt in i ögonen, men när jag nu tittar på foton det sista, blir jag osäker, måste undersöka det, ha ha

Fairyhearts
0

Jag har läst i "Kattuppfödning" av Ylva Stockelberg att det kan dröja upp till 3 månader innan kattungen bytt ögonfärg. Men det kanske inte är så vanligt att det tar så lång tid.

/Marie

Miraklis
0

En av kattungarna i min a-kull var ca 4 månader innan han bytte ögonfärg. :-)

kerstin2181
0

Ha ha, man fick ju leva på hoppet en liten stund idagFlört

LittleL
0

Cocos mamma bytte ögonfärg mycket senare än 3 månader. Kommer inte ihåg exakt nu, kanske Maja ser detta och kan svara. Joline var iallafall gulögd på båda ögonen, men helt plötsligt hade hennes ena öga bytt färg till grönt. Hon är nu vackert odd-eyed istället. Antar dock att hon bytte från blått till gult i samma ålder som alla andra. /Sylvia

fiskerjentas
0

DEt kan jo hende at han blir en blåøyd skogis også

kerstin2181
0

#7 du har mycket skarpa ögon, som såg detta på bilden, för du har helt rätt tyvärrFörvånad tog ut honom i solen idag, och visst finns det skiftningar i gröntFlört

WesthKiowas
0

#14 hi hi, tyckte väl att jag såg något där Skrattande Men sörj inte för det grabben är så vacker ändå och blåa ögon på  skogis brukar bli lite fadda. Jag kan se snyggingen framför mig med gul/gröna ögon som vuxen sååå fint!

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

kerstin2181
0

#15 tack, det värmer när man sitter med alla obokadeLedsen för kulle är inte dålig, men visst finns det brister, men dom är under tillväxt, och bättrar på sig från vecka till vecka

Jacama
1

Vad fick han för färg på ögonen sedan? sitter också med en liten blåögd. Alla har bytt färg utom hon.