Kan man känna chippet?
Är det någon som vet om man kan känna ett chip? En av mina kattungeköpare undrar om det är chippet hon känner lite på höger sida om ryggen åt nacken till på kattungen, om jag förstod saken rätt. Det känns lite runt och lite fyrkantigt…
Kan chippet vandra (alltså flytta sig)? Jag så ju när det sprutades in i nacken. Men där är skinnet löst förstås…
Har försökt känna mamma katts chip men inte lyckats.
Har inte möjlighet att känna på kattungen på några dagar. Vad tror ni?
Susanna

Jag brukar känna chipet på ett par av katterna och de har mycket riktigt flyttat sig. Ganska långt också. Från nacken till långt ner på sidan av halsen mot "axeln" på en av katterna.
Chippet på din katt, eller om det var katterna måste ju ha flyttat på sig sedan det blev insprutat, men sitter det still nu? Eller rör det på sig och kan vara på olika ställen olika gånger?
Susanna

#2 Det sägs att de kan flytta på sig lite i början , men att det sen växer fast.
Jag har också kunnat känna chipet vid något tillfälle på min ena katt. Sitter också lite på sidan.
/Marie

Jag kan känna chippet på ett par av mina katter,, men om det flyttat sej vet jag inte, har inte tänkt på det..
Men lite säkert eftersom katten växer och huden blir större,,:-)
/Linda

Har också känns chippet på alla mina tre katter, men om det flyttar på sig, det vet inte jag heller, känns som det rör sig ialf under huden/Mvh Eva-Helen

Chippet kan flytta på sig senare också. Om katten går ner i vikt så kan det vandra iväg, tyvärr. Vår hankatt har sitt chip nere på ett framben…
Chippet kan flytta sig och man kan känna det. På min kastrat hona sitter det nere på bogen.

Detta är anledningen till varför jag inte chipmärker mina kattungar. Enligt vetrinären så har 12v kattungar dels för lite underhudsfett och så växer de, då vandrar chipet iväg därför är det "bättre" att chipa dem när de är äldre.
Min vuxna katts chip har "vandrat" och sitter lite på ena sidan, den andra ska chippas snart, uppfödaren ville inte chippa henne som liten eftersom hon varit med om "ärrbildningar" i huden när den flyttat sig… Vet inte om rexar har tunnare hud och därför märks chippet mer (eller om det är deras tunna päls…)
Tack för alla era svar!
Susanna