Ryckningar
Någon som vet vad som kan orsaka ryckningar hos katten (kan inte avgöra om det är huvudet eller frambenen som ryckningarna kommer ifrån)?
För övrigt märks inget ovanligt på katten…

Inga tips?
Som hysterisk matte så läser jag artiklarna om epilepsi och undrar om det kan börja så här?
Fast nu har jag inte sett några ryckningar de senaste timmarna, så jag hoppas att det bara var tillfälligt…

om jag vore som dig skulle jag nog ringa och rådfråga närmsta djursjukhus - bara för säkerhets skull och kanske kan dem lugna dig.
är det stora ryckningar?

Vad är det för slags ryckningar du menar? Jag förstår inte heller var de sitter någonstans? Kommer de när katten är vaken eller när den sover?

#2 Jag håller med.Ring så att du slipper oroa dej i onödan. MVH//Leffe

Katter rycker ofta när de är irriterade, men då rycker det ofta mer uppe på ryggen, så man ser hur hela pälsen rycker.
Det kan vara allt från enkel klåda till t.ex flytningar m.m. Rycker det i benen eller ansiktet, så skulle nog jag också ringa och höra med en veterinär. Lycka till, kram Barbro

Det var jättesvårt att se var ryckningarna kom ifrån, men det var inte i skinnet. Antingen frambenen eller huvudet. Katten var vaken och satt eller låg ner. Men nu har de inte synts till sedan igår. Jag håller honom under uppsikt, men eftersom han mår bra och leker och busar så verkar han må bra. Men kommer det tillbaka så åker jag till veterinär med honom.