Vilken färg?

Om mamma är dilutionbärare så kan han vara blå. Är någon av föräldrarna silver? Så att han kanske kan vara silver?
En superfin pojke iaf. :-) supersöt. :-)
MEn jag är osäker på färgen och hoppas att någon annan kanske mera kunnig ger dej svar på frågan.
//Linda
nei, blå kattunger ser helt anderledes ut som små

Tack för svar. Han är inte silver. Så han är bara en väldigt ljus svart?
blå som 1 uke

Jo, det kan godt hende at han blir ganske lys kald brun(sort)
Time will show

Ser ut som en kall brunmönstrad tycker jag.
Han är bruntigré/spotted.. de enda är att han ser ut att vara frostad!
Tycker inte heller att det ser ut som blå färg. Kall bruntigré tycker jag att det ser ut som.
Susanna

Frosted, det hade jag inte tänkt på. Men det är mycket möjligt eftersom farfar katt har gett en eller flera frosted (om det nu går i arv). Någon som vet var jag läsa mer om detta?
#11 Jag har hört att ungarna blir frostade om mamman haft någon infektion under graviditeten. Men det finns säkert någon annan som vet mer.
Susanna

jag har hittat en hel tråd här som handlar om frostade kattungar, mycket intressant.. läser vidare…

Jag tror inte han är frosted. I och för sig har han haft alla de möjliga orsakerna (mamma katt fick ögoninflammation veckan innan kattungarna föddes och det gick sedan över på kattungarna, han har haft en förkylning samt att jag har gett dem RC mjölkersättning…) men hela hårstrået är ljust, det sitter inte bara på toppen så jag är nog mer för det ni säger är en kall brun ton (fast den ser mer grå ut). Någon som har bilder på vuxna katter med en kall brun ton?
Den är brun ;-)